Status
Stängd för vidare inlägg.
21 veckor och nästan bara ben.
bog1.webp

Harry samarbetar väldigt dåligt, men tror han är 38 cm nu, vuxen ska han vara Max 41 🫣.

Tycker han är jobbigare än någonsin med att försöka tugga i sig vad som helst nu! Inte det lättaste att hålla helt tomt på olämpliga saker med en snart treåring, partners in crime! 😩😂
Kan säga att det inte alltid är så lätt med en 5årig tvåbening som gärna hittar på bus, icke önskvärt bus med valpen. Blir en del tjat och upprepningar här hemma

En till smalis. :)
Min Phalène är tunn så man känner ryggraden som en vass kam och det sticker upp två höftben på bakdelen.

Han är också bara långa ben. Lite udda för en fjäril att se ut så. Saknar helt massa. Snart 11 månader.
Bog är lite tjock. Han har ganska mycket över revbenen. :) Så försöker få bort lite hull.

Bog har börjat bli mer hund och mindre bäbis med huggtänder och det är så skönt. Börjar gå att klappa utan att bli biten och han har lärt sig att det finns en av och på-knapp för det mesta och att man behöver vila och chilla ibland utan att skrika som en galen babian. :laugh:

Igår klippte jag klorna utan skrik, hugg och mutor för första gången. 😅

Oskars ätande går bättre (peppar peppar ta i trä...)
Just nu slammar jag upp en Mush-bulle med vatten och en liten mängd torrfoder och det äter han till sista smulan. Det får han på förmiddagen.

Resten av dagen har han fri tillgång på torrfoder.

Vet inte om det är ett sammanträffande men... Han ville inte äta under några dagar, så jag strödde en påse FortiFlora över Mush-portionen.
Efter den enda påsen äter han med aptit även på kvällen.
:banana:

(utmanar jag ödet nu?)

Oskars ätande går bättre (peppar peppar ta i trä...)
Just nu slammar jag upp en Mush-bulle med vatten och en liten mängd torrfoder och det äter han till sista smulan. Det får han på förmiddagen.

Resten av dagen har han fri tillgång på torrfoder.

Vet inte om det är ett sammanträffande men... Han ville inte äta under några dagar, så jag strödde en påse FortiFlora över Mush-portionen.
Efter den enda påsen äter han med aptit även på kvällen.
:banana:

(utmanar jag ödet nu?)
Fortiflora som krydda är det som fungerat bäst på mina matvägrande hundar. I alla fall några veckor åt gången innan dom tröttnar, då tar man paus ett tag och efter en paus så är det lika gott igen. 😃

Trodde Harry skulle slockna igår efter kursen, men NEJ! Istället blev han nog överstimulerad. När jag gick och la mig runt 22 höll han på att krumelura sig vilket gjorde att jag inte kunde somna (kan också ha att med att det bjöds på kaffe). Sen vid midnatt började han leka med barnets klossar, kastade dem runt på golvet och försökte äta upp dem. Jag fick gå upp utan linser i mörkret och försöka städa och väckte ju såklart barnet som sedan inte kunde somna om.

Imorse 0530 kröp Harry och lillmatte ihop och började pussas och skratta högt och deklarerade att dagen börjat👀🥴.

Idag har vi varit på stranden och de små nattugglorna har däckat, Harry har inte kommit med ner efter nattningen som han brukar ens. Gick upp och försökte få med honom nya men han lyfte inte ens på huvudet😂😂😂😂♥️♥️♥️
A0E5CC5C-93C5-4404-8C4B-B90E9C2C6CD8.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 945
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 419
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar