Status
Stängd för vidare inlägg.
Din slyngel står ju iaf bara där. Vår slyngel, 7,5 månaders RR-tik har slitit sönder vadderingen kring fjädrarna på ca 1/3 av studsmattan
Han är ganska foglig slyngel ändå, änsålänge. Men jag ger det några månader till, så kommer det nog här också. Han är 4.5 månad nu

Han är ganska foglig slyngel ändå, änsålänge. Men jag ger det några månader till, så kommer det nog här också. Han är 4.5 månad nu

Bifogade filer

• image.webp
    image.webp
    596,1 KB · Visningar: 68
@Wenniz grattis 😊

Lite speciellt ras, ganska egen i sättet. Iallafall de jag träffar.

Meisje = flicka på holländska
Famke
Emmy
Ellie

Några förslag

Bomullstussen var med i stallet för första gången på länge, och det märkes hur hon går framåt med lydnaden när hon återkommer till situationer. Idag lyckades jag faktiskt hålla henne i en plats utanför boxen i flera minuter innan hon skulle försöka ta sig in för att leka med hästen 😅 skulle aldrig gått i början på sommaren! Hästar är ju det bästa som finns efter grannens hund ❤️

Igår var första dagen som vi båda jobbade sen Toke flyttade hit så då var han och gamlingen själva hemma först 9-12 och sen 13-15. Hade kameran på och det var inga problem. Han tuggade lite på sina ben och resten vilade han. Har sån tur att det bara blir så 1-2 gånger i veckan. Resten av dagarna är någon av oss hemma 🙂 trodde han skulle vara helt vild på kvällen sen efter att ha vilat så mycket på dagen men han var ungefär som vanligt 😁

Vi ska börja på vardagslydnad ikväll! Det ska bli spännande, jag är dock alltid lite nervös inför nya människor och moment där jag inte riktigt känner till upplägget så jag behöver nog ha största fokus på att hålla mina egna nerver under kontroll. Tänkte skriva att Harry brukar sköta sig men det vågar jag inte skriva innan vi varit där 😂

Han är fortfarande väldigt avvaktande och misstänksam, ligger och vilar under ett bord där han inte legat innan 💔. Jag jag lekt med honom, kastat godis på gräsmattan och gått en promenad och övat lite på trix han kan.

Han uppför sig som en strykrädd hund. Innan öronrensningen skulle jag vilja påstå att vi hade en väldigt bra relation. Känner mig jätteledsen, ingen bra start inför kursen ikväll 🥺😢

Hoppas han tycker om mig snart igen🥺

Han är fortfarande väldigt avvaktande och misstänksam, ligger och vilar under ett bord där han inte legat innan 💔. Jag jag lekt med honom, kastat godis på gräsmattan och gått en promenad och övat lite på trix han kan.

Han uppför sig som en strykrädd hund. Innan öronrensningen skulle jag vilja påstå att vi hade en väldigt bra relation. Känner mig jätteledsen, ingen bra start inför kursen ikväll 🥺😢

Hoppas han tycker om mig snart igen🥺
Har du funderat på att boka tid för hudutredning?
Jag tror inte att er relation är permanent skadad av denna händelse, däremot kan det ju ha gjort ont om örat är inflammerat.
Är väl jättebra att ni ska gå på kurs och göra något kul ikväll!

Jag tror inte att er relation är permanent skadad av denna händelse, däremot kan det ju ha gjort ont om örat är inflammerat.
Jag har funderat på det om han börjar klia sig igen, men han har inte kliat sedan vi bytte foder, inte heller kliat eller örat eller ruskat. Jag tycker inte det luktar sötaktigt heller. Men vet (tror jag vet :D) att du är veterinär och det kanske kan vara bra att kolla upp, tack för råd, och pepp!

Nu bokade jag tid för allergi-/hudutredning hos någon veterinär som tydligen var kunnig inom just det. De pratade om att det vanligaste är att utesluta födoämnen men jag sa att jag gärna tar blodprov direkt. Förra hunden gjorde allergiutredning med småbarn i huset och jag minns att jag var nära att klappa ihop av att samla in minsta smula. Lät inte som att det var något problem att ta blodprov direkt men jag skulle diskutera med veterinären sen.

Han kliar inte nu men det känns ändå bra att kolla upp eftersom tanken har väckts!

Nån som vet om hunden brukar reagera på anka om den är allergisk mot kyckling (vilket jag nog misstänker i så fall eftersom han blev bättre när vi bytte foder).

Nu bokade jag tid för allergi-/hudutredning hos någon veterinär som tydligen var kunnig inom just det. De pratade om att det vanligaste är att utesluta födoämnen men jag sa att jag gärna tar blodprov direkt. Förra hunden gjorde allergiutredning med småbarn i huset och jag minns att jag var nära att klappa ihop av att samla in minsta smula. Lät inte som att det var något problem att ta blodprov direkt men jag skulle diskutera med veterinären sen.

Han kliar inte nu men det känns ändå bra att kolla upp eftersom tanken har väckts!

Nån som vet om hunden brukar reagera på anka om den är allergisk mot kyckling (vilket jag nog misstänker i så fall eftersom han blev bättre när vi bytte foder).

Min går på anka, nu har jag inte gjort nån riktig utredning men det jag själv kunde komma fram till va att han reagerade på kyckling och gris

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 937
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 613
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 085
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 418
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar