Matte funkar bra som madrass.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur har det gÄtt med din valp idag?Vi var in idag och fick det bedömt och ska tillbaka imorgon för att fÄ den bortplockad. Men det dÀr lÀt ju verkligen inte roligt, att de inte fÄr tugga pÄ nÄt och bara gÄ koppelpromenader
Hur har det gÄtt med din valp idag?
Det tar ett Är eller tvÄ innan den Àr fullt utvecklad, man brukar kunna ana pÄ tofsarna vid öronen om de kommer bli lÄnghÄriga eller inte. ValppÀlsen behöver inte betyda mycket alls.Ni med bc, nÀr vet man hur pÀlsen blir?
Jag har en Àn sÄ lÀnge en tjej pÄ 4 mÄnader som Àr korthÄrig med liten krage.
Kommer det hÄlla i sig eller blir det mer fluff med tiden?
Attans dÄ! För tofsar vid öronen Àr just vad hon har.Det tar ett Är eller tvÄ innan den Àr fullt utvecklad, man brukar kunna ana pÄ tofsarna vid öronen om de kommer bli lÄnghÄriga eller inte. ValppÀlsen behöver inte betyda mycket alls.
Tay var korthÄrig som valp och inga tofsar vid öronen vad jag minns men mjukare pÀls. Han Àr lÄnghÄrig nu och Àven om han ser relativt vÀlpÀlsad ut sÄ Àr det mest fluff pÄ krage, rumpa och svans resten Àr vÀldigt mÄttlig. Det egentligen svansen som Àr massiv med pÀls. KÀnner inte att det blir nÄn större skillnad pÄ honom och Spock (som Àr korthÄr) dÄ han inte krÀver nÄn direkt pÀlsvÄrd. Han drar in mindre skit Àn Spock dÄ han Àr lite fin i kanten medan Spock ska vada i varje dike och gyttjepöl han upptÀcker .Attans dÄ! För tofsar vid öronen Àr just vad hon har.
Har egentligen ingen större betydelse, men jag vet att en valp i kullen förvÀntas bli korthÄrig.
Det var mer att Àven om ingen av förÀldrarna Àr fluff, sÄ Àr den ena mer lÄnghÄrig Àn den andra och hade tyckt det var behÀndig med en kortare lÄnghÄrig.
Ja, det finns ju mÄnga olika varianter av lÄnghÄr ocksÄ. Mako (vasr bild Àr för stor för att laddas upp...) Àr jÀmnfluffig över hela kroppen, men Zoe pÄ bild 2 har lÄnga fanor, svans, krage och byxor, men Àr i princip korthÄrig pÄ kroppen. Boss var som ett fjun hela livet, Mako har betydligt starkare och glansigare pÀls som inte alls tovar eller samlar skit, Sonic var korthÄrig men med lite fanor i byxorna och var i princip aldrig skitig, Frodo har en aning lÀngre fanor men Àr som en lermagnet... MÄnga olika pÀlstyper!Tay var korthÄrig som valp och inga tofsar vid öronen vad jag minns men mjukare pÀls. Han Àr lÄnghÄrig nu och Àven om han ser relativt vÀlpÀlsad ut sÄ Àr det mest fluff pÄ krage, rumpa och svans resten Àr vÀldigt mÄttlig. Det egentligen svansen som Àr massiv med pÀls. KÀnner inte att det blir nÄn större skillnad pÄ honom och Spock (som Àr korthÄr) dÄ han inte krÀver nÄn direkt pÀlsvÄrd. Han drar in mindre skit Àn Spock dÄ han Àr lite fin i kanten medan Spock ska vada i varje dike och gyttjepöl han upptÀcker .
Hon ser mer ut som första bilden Àn de andra.Fransarna runt öronen och kragen Àr ett ganska bra tecken att gÄ pÄ. Sen upplever jag att de korthÄriga kÀnns lite starkare/strÀvare och de som blir lÄnghÄriga kÀnns med silkiga, iaf precis i den dÀr Äldern 4-6 mÄnader.