Är inte katter rädda för gurkor?Jag har haft en katt som glatt snodde gurka om han kom åt.
Men en hund
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är inte katter rädda för gurkor?Jag har haft en katt som glatt snodde gurka om han kom åt.
Men en hund
Haha, jag trodde alla hundar gillade gurka? Min älskar!Jag har haft en katt som glatt snodde gurka om han kom åt.
Men en hund
Nej, det går inte att äta säger Ammo. Total oätbart.Haha, jag trodde alla hundar gillade gurka? Min älskar!
(fast hon äter iofs allt...)
Skrället älskar också gurka, han brukar ofta få den där torra, tråkiga första biten Nu blev jag lite taggad att låta Tudde prova också, har helt glömt köpa hem sånt.Haha, jag trodde alla hundar gillade gurka? Min älskar!
Wow som han har vuxit, hur gammal är han nu? Härligt att det går så bra på kursen för er, får nog också testa gurka här hemma..Idag var det premiär för rallylydnadskurs! Det kändes toppen och jag tror att det kommer vara givande och roligt.
Vi började med att prata lite om grunder som belöningssignal och belöningar, och gjorde några övningar på det temat. Sedan blev det lite övning i följsamhet och fotgående, där Tengil är väldigt duktig men än så länge ganska "het" och tenderar att trängas en aning så jag kör täta belöningar, korta sträckor och tänker mycket på belöningsplacering. Vi fick gå en minibana (start - sväng vänster - sitt - mål) och det gick fint trots hundar runtom, inget nosande heller Jag brast lite däremot, för jag har en ovana att fylla handen med godis så att jag är redo att belöna snabbt - trots två välfyllda godisfickor på vänster sida, så det blev jag uppmärksammad på och ska jobba bort.
Tengil var en liten stjärna, och det är så roligt att träna med honom! Han har fortfarande svårt för att ha tråkigt mellan övningarna, vilket väl är en smula jobbigt men än så länge njuter jag bara av att träna med en hund som verkligen vill träna
Vi ska leta bra belöningar till nästa gång, och efter att ha läst de senaste sidorna kommer jag definitivt prova gurka Idag hade jag korv, plättar, torrfoder, pyttesmå hundgodisar, mjukost och såklart favoritleksaken fårskinn på snöre. Allt var till belåtenhet och motivationen var det inget fel på!
Visa bifogad fil 75738
Min svärmor odlar gurkor och hunden BOR typ i växthuset när han är där. Vi har börjat kalla henne Gurktanten för hon brukar ha med sig gurkor som bara är till hunden när hon kommer hitHaha, jag trodde alla hundar gillade gurka? Min älskar!
Valpen sover i soffan, vaknar med ett ryck, plirar sömnigt på matte, spottar ut en tand på soffkudden och lägger sig ner och somnar om. Jobbiga tider nu
Spoiler: tand
Visa bifogad fil 75830
Någon som vet vad tandfén har för taxa nuförtiden? Och vad blir det i köttbullar?
Ja, verkligen! Av tre tappade hajtänder har vi fångat två, och jag är hyfsat säker på att den tredje ligger ute i gräsmattan efter kamplek. Men håller med, de är förvånansvärt opåverkade. Jag hade blod på hela händerna efter valpkursen senast men valpis lika glad för det. Märker dock att det kliiiiar, mycket gnag, helst på husses tofflor som har bra tuggmotstånd.Men vilken tur att du hittade huggisen! Här flyger det också tänder hejvilt, mest när vi leker, men Izor verkar inte märka det ens fast blodet rinner ur käften på honom.