Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, jag trodde alla hundar gillade gurka? Min älskar!
(fast hon äter iofs allt...)
Skrället älskar också gurka, han brukar ofta få den där torra, tråkiga första biten :D Nu blev jag lite taggad att låta Tudde prova också, har helt glömt köpa hem sånt.

Tudde fick hänga i hundgård en stund idag. Han kunde inte bry sig mindre om att både matte och stora hunden försvann, alltså gick runt hörnet och när allt var tyst ett varv runt huset.
IMG_20210821_164247_085.jpg
 
Alla mina har älskat gurka. Eller ja.. En tyckte det var ok. Men hennes favorit var äpple och pizzakanter. Alltså inte osten, ngt kött etc. Utan det var den torra och trista kanten som fick henne helt skakig av begär. 😂
 
Idag har lille valp lärt sig hoppa upp i soffan för egen maskin. Hon blev så lycklig! 😍
Vi tog en tur till mina fd svampställen i skogen. Det innebar klättra berg, ta sig över kalhyggen, fallna träd etc. Så hon fick mest bäras. Ingen svamp men mysigt sällskap iaf!
ACDFD23E-472E-415A-9114-0F12319FB667.jpeg
 
Idag var det premiär för rallylydnadskurs! Det kändes toppen och jag tror att det kommer vara givande och roligt.

Vi började med att prata lite om grunder som belöningssignal och belöningar, och gjorde några övningar på det temat. Sedan blev det lite övning i följsamhet och fotgående, där Tengil är väldigt duktig men än så länge ganska "het" och tenderar att trängas en aning så jag kör täta belöningar, korta sträckor och tänker mycket på belöningsplacering. Vi fick gå en minibana (start - sväng vänster - sitt - mål) och det gick fint trots hundar runtom, inget nosande heller :) Jag brast lite däremot, för jag har en ovana att fylla handen med godis så att jag är redo att belöna snabbt - trots två välfyllda godisfickor på vänster sida, så det blev jag uppmärksammad på och ska jobba bort.

Tengil var en liten stjärna, och det är så roligt att träna med honom! Han har fortfarande svårt för att ha tråkigt mellan övningarna, vilket väl är en smula jobbigt men än så länge njuter jag bara av att träna med en hund som verkligen vill träna :love:

Vi ska leta bra belöningar till nästa gång, och efter att ha läst de senaste sidorna kommer jag definitivt prova gurka :D Idag hade jag korv, plättar, torrfoder, pyttesmå hundgodisar, mjukost och såklart favoritleksaken fårskinn på snöre. Allt var till belåtenhet och motivationen var det inget fel på!

IMG_20210818_215343_499 small.jpg
 
Mina hundar äter och tigger allt. Sallad, gurka, inlagd ingefära, nektarin, mandarin, bröd etc. De brukade vara helt galna när jag blandade ihop medryttarhästens betfor och ville prompt slicka av skeden jag blandade runt med. De älskar också när marsvinen får ”lördagsgodis” dvs pellets och vill gärna smaka.
 
Idag var det premiär för rallylydnadskurs! Det kändes toppen och jag tror att det kommer vara givande och roligt.

Vi började med att prata lite om grunder som belöningssignal och belöningar, och gjorde några övningar på det temat. Sedan blev det lite övning i följsamhet och fotgående, där Tengil är väldigt duktig men än så länge ganska "het" och tenderar att trängas en aning så jag kör täta belöningar, korta sträckor och tänker mycket på belöningsplacering. Vi fick gå en minibana (start - sväng vänster - sitt - mål) och det gick fint trots hundar runtom, inget nosande heller :) Jag brast lite däremot, för jag har en ovana att fylla handen med godis så att jag är redo att belöna snabbt - trots två välfyllda godisfickor på vänster sida, så det blev jag uppmärksammad på och ska jobba bort.

Tengil var en liten stjärna, och det är så roligt att träna med honom! Han har fortfarande svårt för att ha tråkigt mellan övningarna, vilket väl är en smula jobbigt men än så länge njuter jag bara av att träna med en hund som verkligen vill träna :love:

Vi ska leta bra belöningar till nästa gång, och efter att ha läst de senaste sidorna kommer jag definitivt prova gurka :D Idag hade jag korv, plättar, torrfoder, pyttesmå hundgodisar, mjukost och såklart favoritleksaken fårskinn på snöre. Allt var till belåtenhet och motivationen var det inget fel på!

Visa bifogad fil 75738
Wow som han har vuxit, hur gammal är han nu? Härligt att det går så bra på kursen för er, får nog också testa gurka här hemma..
Björnbär är dock rätt gott, helst från busken.. 🙃
 

Den här lille colliegatorn är lite av ett pain in the ass just nu. Komplett galen, bits, hoppar, stjäl och när vi säger till blir han ännu värre. Ikväll kissade han dessutom inne mitt framför näsan på oss. Andra innekissen sen han kom hit. Suck! Han är fantastisk i träning men resten av tiden längtar jag bara efter att han ska somna... :meh: :cautious: :meh:
 
Jag har fått min första valp som bits som en piraya. Är fjärde valpen och ingen av de tre tidigare har bitit och hängt i skinn och kläder öht men denna är helt galen. Tur att 4 åriga människobarnet är hundvan och att vi har mycket grindar i huset 😅
Pirayavalpen vickar inte ens på örat om man säger åt henne utan tar bara ny sats. Behöver nog inte vara rädd att jag fått en för vek hund som den förra 🙄

Söt som socker är hon dock
73791A75-21ED-4507-B8A8-70AAFA383EFF.jpeg
 
Lille valp har idag varit och promenerat vid havet, som var första gången hon såg. Sen åt vi på restaurang i skärgården bland en massa folk och djur. Några barn kom fram och hälsade till valps glädje. Hon blev också kallad katt av litet barn som var helt övertygad. 😂
Mysig dag! ❤️
Sett dagsfärska bilder på 2 av hennes syskon. De ser så mkt äldre ut än henne, mer framme i utvecklingen och så mkt större. De två är jättelika och totalt olika min plutt.
Sötnos!😍
0B6E2CAD-0E07-4002-BC89-03C231BA9D08.jpeg
 
Idag börjar jag mitt nya jobb med introduktionsvecka. Iris är med husse hela dagen på jobbet. Nyttigt för mitt kontrollbehov, och nyttigt för honom att steppa upp lite när det gäller valpskötsel även om det är "mina" hundar. Han har givetvis fått utförliga instruktioner med doe's and dont's, som sig bör. :angel:

Om jag regelbundet kräver uppdatering? Absolut. :D Hon har även Lars med sig som sällskap, och sambon fick med sig hagen av kompostgaller som han satt upp på gräsmattan där han är och jobbar idag.

Imorgon delar sambo och mamma på ansvaret, sambon på förmiddagen och mamma på eftermiddagen. Det blir lite planering framöver tills hon kan vara ensam ett par timmar och tills jag själv lägger upp arbetstiden fritt (målstyrd arbetstid).
 
Valpen sover i soffan, vaknar med ett ryck, plirar sömnigt på matte, spottar ut en tand på soffkudden och lägger sig ner och somnar om. Jobbiga tider nu O_o

Spoiler: tand
20210818_190705.jpg


Någon som vet vad tandfén har för taxa nuförtiden? Och vad blir det i köttbullar?
 
Valpen sover i soffan, vaknar med ett ryck, plirar sömnigt på matte, spottar ut en tand på soffkudden och lägger sig ner och somnar om. Jobbiga tider nu O_o

Spoiler: tand
Visa bifogad fil 75830

Någon som vet vad tandfén har för taxa nuförtiden? Och vad blir det i köttbullar?

Men vilken tur att du hittade huggisen! Här flyger det också tänder hejvilt, mest när vi leker, men Izor verkar inte märka det ens fast blodet rinner ur käften på honom.
 
Men vilken tur att du hittade huggisen! Här flyger det också tänder hejvilt, mest när vi leker, men Izor verkar inte märka det ens fast blodet rinner ur käften på honom.
Ja, verkligen! Av tre tappade hajtänder har vi fångat två, och jag är hyfsat säker på att den tredje ligger ute i gräsmattan efter kamplek. Men håller med, de är förvånansvärt opåverkade. Jag hade blod på hela händerna efter valpkursen senast men valpis lika glad för det. Märker dock att det kliiiiar, mycket gnag, helst på husses tofflor som har bra tuggmotstånd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 637
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 030
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 314
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 064
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp