Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i köket och dricker kaffe medan valp leker med "något". Ett suspekt "riitssscch" går genom rummet och det visade sig att det där något var köksväggen. 🙃

20210818_062706.jpg
 
Sitter i köket och dricker kaffe medan valp leker med "något". Ett suspekt "riitssscch" går genom rummet och det visade sig att det där något var köksväggen. 🙃

Visa bifogad fil 75514
igenkänning :meh:

Torsten tog en bit av vardagsrumstapeten. På ett VÄLDIGT väl synligt ställe. Inte har jag tapet kvar att laga med heller.

så jag blundar aktivt varje dag när jag passerar.
 
igenkänning :meh:

Torsten tog en bit av vardagsrumstapeten. På ett VÄLDIGT väl synligt ställe. Inte har jag tapet kvar att laga med heller.

så jag blundar aktivt varje dag när jag passerar.

Alla de där gångerna när man ångrar att man var för slö för att kolla vad ”något” är för något innan det är för sent 🙈

Som tur är ska vi ju ändå göra om köket. Men om kanske 10 år... :D Iris började lite i förtid!
 
Terror-Tudde är en mestadels duktig kontorshund, han blev snabbt väldigt populär berättade sambon. Vi jobbar på med relationen hundarna emellan, det är relativt stabilt men inte friktionsfritt, och om två veckor börjar valpkurs. Det är så roligt att se hur snabbt poletten trillar ner i träning :love: Däremot är han verkligen en liten piraya, och det finns inga leksaker som är så lockande som människohud.
received_1155741001586014.jpeg
 
Min rumsrena valp är inte längre rumsren. För det regnar ute.. :arghh:
Jag tänkte på det där här om dagen när min valp som alltid brukar kissa som minst iaf ute inte fick ur sig ngt när hon gick runt som en darrande och blöt piprensare. Vi får ju hem en till valp i början/mitten av september. Känns som det kan bli lite jobbigare än med denna.

Imorse i ösregnet tog jag paraply när jag gick ut. Inte till mig. Utan till valp som jag tyckte skulle hållas torr tills hon klarat av att utföra sin business. Det funkade bra även om min regnjacka tydligen inte är direkt vattentät mer. :laugh:
 
Min verkar (ta i trä) ganska obrydd om monsunregnet som vi har här och gör sin business oavsett väder. Däremot kan en ju bli galen på hans grejande med varenda liten eller stor pinne han ser, när det öser ner och en bara vill gå hem men det ska bäras, bytas pinne, grejas, skuttas, hoppas, kampas med nåt stort träd som han får fatt i, tappas pinnar, bytas pinnar, plockas upp flera pinnar samtidigt, få rapsus, letas upp alla pinnar som tappades under rapsus, osv osv osv. :cautious::meh:
 
Jag tänkte på det där här om dagen när min valp som alltid brukar kissa som minst iaf ute inte fick ur sig ngt när hon gick runt som en darrande och blöt piprensare. Vi får ju hem en till valp i början/mitten av september. Känns som det kan bli lite jobbigare än med denna.

Imorse i ösregnet tog jag paraply när jag gick ut. Inte till mig. Utan till valp som jag tyckte skulle hållas torr tills hon klarat av att utföra sin business. Det funkade bra även om min regnjacka tydligen inte är direkt vattentät mer. :laugh:
Du får seriöst börja fundera på en sån här
74D5562A-D5FD-498A-8B0A-9A1D21E79C6A.jpeg

:rofl::rofl::rofl:
 
Min verkar (ta i trä) ganska obrydd om monsunregnet som vi har här och gör sin business oavsett väder. Däremot kan en ju bli galen på hans grejande med varenda liten eller stor pinne han ser, när det öser ner och en bara vill gå hem men det ska bäras, bytas pinne, grejas, skuttas, hoppas, kampas med nåt stort träd som han får fatt i, tappas pinnar, bytas pinnar, plockas upp flera pinnar samtidigt, få rapsus, letas upp alla pinnar som tappades under rapsus, osv osv osv. :cautious::meh:
Ja tar man ut henne i koppel är det inga problem. Men min önskan är att hon går ut och kissar själv om hon behöver när dörren är öppen och vi jobbar, precis som hon gjort tidigare. Men icke. Då tittar hon bara ut och håller sig tills hon inte kan hålla sig längre, och kissar hon inne helt enkelt :meh: skräphund!

Och ja, det där eviga sakletandet.. :rofl: Hon plockar upp ALLT. Och då vill tydligen mina vuxna hundar faktiskt också ha exakt samma grej, så det så! = kaos.
 
Ja tar man ut henne i koppel är det inga problem. Men min önskan är att hon går ut och kissar själv om hon behöver när dörren är öppen och vi jobbar, precis som hon gjort tidigare. Men icke. Då tittar hon bara ut och håller sig tills hon inte kan hålla sig längre, och kissar hon inne helt enkelt :meh: skräphund!

Och ja, det där eviga sakletandet.. :rofl: Hon plockar upp ALLT. Och då vill tydligen mina vuxna hundar faktiskt också ha exakt samma grej, så det så! = kaos.

Men sicken en! :rofl: klart hon inte vill gå ut i blötan om du får sitta kvar inne, torr och varm. Orättvist ju. :sneaky::D

Vi har trädgården skild från ytterdörren så valp rastas alltid i koppel på kortkissrundor (han är såklart lös i skogen osv) eftersom vi har delikatesser = kattbajs på hela gräsmattan på framsidan av huset. :wtf:

Kul med en till sakletare! Det är ju också kul med apporteringsviljan som inte är något självklart i min ras, men jag tycker nästan det börjar gå liiiite långt nu, han vill ju dessutom släpa in allt han hittar så varje dag har vi diskussioner vid ytterdörren om varför hans fina murkna pinnar inte får följa med in.
 
Idag fick jag allt veta att Assars inkallning fungerar. Vi sprang i ett hjorthägn och haken på Assars koppel gick sönder, ropar på hundfan men höll lugnet och han vände direkt trots hjortar sprang över vägen före honom och vid mig stod två bockar ca 10m bort bara. :crazy:
Tackar gudarna för en hund som skulle kunna sälja sin själ för en boll... annars hade jag behövt köpa en jäkligt stor skämskudde om han hade börjat jaga. :nailbiting:
Han må vara svinig hemma just nu men är glad att han inte har med sig envisa tonårshjärnan vid sådana här tillfällen.
20210819_111259.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 637
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 029
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 314
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 064
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridbana i sand, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp