Blött i skogen idag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blött i skogen idag
Visa bifogad fil 75337
Eller hurMen kÀra nÄn!
Nu vÄgar vi oss pÄ att introducera oss hÀr. ValptrÄden 2021 meet Tudde (obs smeknamn ). 10 veckor och förhoppningsvis ny trÀningskompis som ska bidra till att SkrÀllet kan livsnjuta pÄ utan att störas av mattens dumma ambitioner framöver.Visa bifogad fil 75402
Behöver hon kissa 6 gÄnger per natt? Det Àr inte sÄ att hon har fÄtt urinvÀgsinfektion? För mig Àr 6 gÄnger vÀldigt mÄnga gÄnger. En, kanske kanske 2 gÄnger per natt för en valp men inte mer Àn det. Med Ascot hade jag tur, han sov hela nÀtterna igenom.Essa-terror Àr det full fart pÄ. Gick skapligt med en hage av kompostgaller. Sen tog vi bort den för vi upplevde att hon lugnade sig lite.
Nu Ă€r det inte riktigt full galopp inne lĂ€ngre. Ăven om sĂ„nna repor förekommer ocksĂ„. Men tĂ€nderna verkar klia sĂ„ hon Ă€ter pĂ„ allt hon kommer Ă„t.
Rumsrenheten gÄr sÄdÀr. Kanske Àr vi dÄliga pÄ att lÀsa av hennes signaler men olyckor inne hÀnder ofta. Varje dag nÀstan. DÄ Àr hon ute i trÀdgÄrden ofta.
Men det rer sig nog.
Det som Àr jobbigast Àr nÀtterna. DÄ sover hon i sin hage och sambon slÀpper ut henne om hon vaknar, oftast gnyr hon lite. Men flera nÀtter Àr hon ute sÄ ofta som 6 ggr. Kissar och bajsar. Inte bÄda varje gÄng sÄklart, men nÄgot av det. Han Àr ett vrak.
VÄr golden sov ju i vÄr sÀng som valp och sov hela nÀtterna 9 av 10 gÄnger.
Hon behöver gÄ ut 6 ggr/natt. Kiss va bajs. Tro mig, jag vet att det avviker. Stress tror jag. AllmÀntillstÄndet i övrigt Àr gott förutom att hon kliar sig endel. Men hon har för fÄ sovtimmar per dygn. NÀtterna blir det vÀl max 8 timmar för henne. PÄ morgonen nÀr en klocka ringer vaknar hon och dÄ Àr hon liksom igÄng. Sover lite i knÀt hos nÄgon vid frukosten.Behöver hon kissa 6 gÄnger per natt? Det Àr inte sÄ att hon har fÄtt urinvÀgsinfektion? För mig Àr 6 gÄnger vÀldigt mÄnga gÄnger. En, kanske kanske 2 gÄnger per natt för en valp men inte mer Àn det. Med Ascot hade jag tur, han sov hela nÀtterna igenom.
Rumsrenheten Ă€r segt. Det Ă€r bara att tragla att gĂ„ ut efter mat, efter lek och efter sömn samt nĂ„gon ytterligare gĂ„ng. Sen fĂ„r man ju vara noggrann att valpen faktiskt ocksĂ„ kissar nĂ€r man gĂ„r ut och att valpen inte glömmer bort det för de distraktioner som finns. Ăr ni med henne i trĂ€dgĂ„rden och kollar om hon faktiskt kissar nĂ€r hon gĂ„r ut?
Essa-terror Àr det full fart pÄ. Gick skapligt med en hage av kompostgaller. Sen tog vi bort den för vi upplevde att hon lugnade sig lite.
Nu Ă€r det inte riktigt full galopp inne lĂ€ngre. Ăven om sĂ„nna repor förekommer ocksĂ„. Men tĂ€nderna verkar klia sĂ„ hon Ă€ter pĂ„ allt hon kommer Ă„t.
Rumsrenheten gÄr sÄdÀr. Kanske Àr vi dÄliga pÄ att lÀsa av hennes signaler men olyckor inne hÀnder ofta. Varje dag nÀstan. DÄ Àr hon ute i trÀdgÄrden ofta.
Men det rer sig nog.
Det som Àr jobbigast Àr nÀtterna. DÄ sover hon i sin hage och sambon slÀpper ut henne om hon vaknar, oftast gnyr hon lite. Men flera nÀtter Àr hon ute sÄ ofta som 6 ggr. Kissar och bajsar. Inte bÄda varje gÄng sÄklart, men nÄgot av det. Han Àr ett vrak.
VÄr golden sov ju i vÄr sÀng som valp och sov hela nÀtterna 9 av 10 gÄnger.
Det Àr inte 6 ggr varje natt, men sista tvÄ nÀtterna har det varit det. Men 4 annars. TvÄ ggr förekommer sÀllan.En sÄn liten behöver ju sova rÀtt mÄnga timmar om dygnet. Sover hon inte ens i sin hage? Bra att ni kollar upp UVI. Om hon behöver ut 6 ggr per natt sÄ betyder det ju ocksÄ att hon Àr igÄng i princip hela nÀtterna, hon kan ju inte fÄ nÄn djupsömn alls stackarn.
Det Àr inte 6 ggr varje natt, men sista tvÄ nÀtterna har det varit det. Men 4 annars. TvÄ ggr förekommer sÀllan.
Hon har varit med sambon pÄ hans jobb förra veckan och det funkade bra sa han. Men dÄ aitter han vid ett skrivbord typ hela dagen. Andra hunden var inte med sÄ Essa hade vÀl noll stimulans dÄ. DÄ har hon kommit till ro.
I helgen hÀr hemma Àr det vÀl litegrann sÄ att det alltid Àr nÄgon i rörelse.
Men atmosfÀren hÀr Àr ungefÀr som nÀr man har en bebis i huset. Knackar det pÄ sÄ svÀr man för dÄ vaknar hon rÀtt direkt och vill liksom igÄng igen.
Jag tycker Àven att 4 och 2 gÄnger ut per natt lÄter jÀttemycket.
LÄter jobbigt att valp blir störd hela tiden, bÄde av rörelse i huset och av besök och liknande. Kanske kan ni be bekanta att ringa först ett tag, sÄ de inte knackar pÄ just nÀr valp har somnat?
Vad hÀnder om hon inte fÄr gÄ ut dessa 2-4 gÄnger per natt? Kissar hon inne i sin hage dÄ?TvÄ gÄnger kan jag tycka Àr okej.
Nu ligger hon och sover i köket nÀr sambon jobbar. Hoppas vi kan hitta en bÀttre balans med vilan.
Vi testade i natt. Hon satt och gnÀllde. Till slut tog vi ut. DÄ gjorde hon ifrÄn sig, gick in och somnade om. SÄ det verkar som hon vaknar för att hon behöver gÄ ut och kissa eller bajsa. Testade första gÄngen att ta upp henne i vÄr sÀng ocksÄ om det var sÄ att hon kÀnde sig otrygg. Men dÄ gick hon mest runt och gnagde pÄ tÀcket. Gjorde ifrÄn sig nÀr vi tog ut henne dÄ med.Vad hÀnder om hon inte fÄr gÄ ut dessa 2-4 gÄnger per natt? Kissar hon inne i sin hage dÄ?
Kanske lÀgga kvÀllsmÄlet lite tidigare pÄ kvÀllen sÄ hon inte blir lika nödig under nattens timmar?Vi testade i natt. Hon satt och gnÀllde. Till slut tog vi ut. DÄ gjorde hon ifrÄn sig, gick in och somnade om. SÄ det verkar som hon vaknar för att hon behöver gÄ ut och kissa eller bajsa. Testade första gÄngen att ta upp henne i vÄr sÀng ocksÄ om det var sÄ att hon kÀnde sig otrygg. Men dÄ gick hon mest runt och gnagde pÄ tÀcket. Gjorde ifrÄn sig nÀr vi tog ut henne dÄ med.
Var lite lös i magen sÄ idag blir det ris.