Så fin!! Är det valppäls han har eller finns det lite olika pälslängder bland korthåren? De (få) som jag sett har varit väldigt korthåriga och inte haft mycket fluff direkt men har aldrig träffat på en KH-collievalp tidigare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så fin!! Är det valppäls han har eller finns det lite olika pälslängder bland korthåren? De (få) som jag sett har varit väldigt korthåriga och inte haft mycket fluff direkt men har aldrig träffat på en KH-collievalp tidigare
Men gud vilken mycket mera hanterbar päls! Vilken skillnad!Haha, denna frågan får jag ofta. Han är faktiskt inte korthår utan ett tvättäkta långhår. Men mycket moderat pälsad. På ryggen har han fått vuxenpäls men runt ansiktet och på nederdelen av kroppen finns "valpdunet" kvar.
Men gud vilken mycket mera hanterbar päls! Vilken skillnad!
Vår golden har varit svår med maten sen dag 1. Hon är liten och lite i underhull nu med 5 år gammal. Tror inte hennes storlek har med matintaget att göra, men hullet är ju det.Känner mig som världens sämsta valpägare just nu. Hon älskar att dra i hår och höll på med det när hon istället fick ett rejält tag i mitt öra. Det gjorde SKITont så jag sa till henne och försökte knuffa bort försiktigt, men hon vägrade släppa, så då sa jag till på skarpen och röt ifrån ganska rejält. Då blev hon jätterädd för mig och sen ville hon inte busa mer alls...
När det kommer till maten så äter hon fortfarande väldigt dåligt. Enligt påsen ska hon ha ca 100 g/dag, men jag får bara i henne ca 30-40 g. Kvittar om jag ger det blött eller torrt. Detta är ändå den maten hon gillat bäst (testat 3 olika). Försöker att inte få panik men börjar ändå bli lite orolig...
Känner mig som världens sämsta valpägare just nu. Hon älskar att dra i hår och höll på med det när hon istället fick ett rejält tag i mitt öra. Det gjorde SKITont så jag sa till henne och försökte knuffa bort försiktigt, men hon vägrade släppa, så då sa jag till på skarpen och röt ifrån ganska rejält. Då blev hon jätterädd för mig och sen ville hon inte busa mer alls...
När det kommer till maten så äter hon fortfarande väldigt dåligt. Enligt påsen ska hon ha ca 100 g/dag, men jag får bara i henne ca 30-40 g. Kvittar om jag ger det blött eller torrt. Detta är ändå den maten hon gillat bäst (testat 3 olika). Försöker att inte få panik men börjar ändå bli lite orolig...
@inverterad Åh, Izor är väldigt stilig! Håller med om att det vore roligt att träffa bukevalparna, och givetvis vore det extra kul om den lilla collietrion fick mötas Skoj att följa både dig och @Dammtuss i tråden! Roligt med tre nyfikna och orädda collies när rasen i stort inte direkt är känd för att vara nyfiken och orädd
Jaha Jag fick för mig att alla collies i valptråden var KH Oavsett så både ser och verkar han vara en härlig hund!Haha, denna frågan får jag ofta. Han är faktiskt inte korthår utan ett tvättäkta långhår. Men mycket moderat pälsad. På ryggen har han fått vuxenpäls men runt ansiktet och på nederdelen av kroppen finns "valpdunet" kvar.
Haha nä ett långhår och två korthår! Tack! Han är en liten guldklimp.Jaha Jag fick för mig att alla collies i valptråden var KH Oavsett så både ser och verkar han vara en härlig hund!
Jag var helt övertygad om att vi skulle behöva buköppna Daisy till slut. Men nu efter två år börjar jag slappna av lite grann - peppar peppar - och undra om vi kom undan med "bara" fem kräkbesök hos veterinären (strumpor, trosor och en tub hydrokortisonsalva )Iris' bror ligger inne med en bit laddsladd som fastnat i magen. Stackars liten. Iris fortsätter att bita och "smaka" på ALLT, inklusive trägolvet på övervåningen... hon har ofta sten i munnen när vi är ute. Är väl bara att invänta en buköppning på henne också.
Lola är sjuk och jag är helt förtvivlad. Något fel med njurarna, vi vet inte riktigt vad än men troligtvis inget akut utan något mer kroniskt. Kan vara medfött. Inväntar svar på några prover som skickats iväg idag och sedan nya njurvärden imorgon för att se hur det utvecklats efter vätskebehandling. Hon var pigg och glad igår på dagen men började kräkas igår kväll. I måndags hade vi första tillfället på tävlingslydnadskursen och hon vad så duktig och jag var så nöjd med henne och hur fantastiskt snabbt hon lär sig.
Men nu ser det inte ljust ut, jag räknar med det värsta tyvärr. Vi är så ledsna, hon är inte ens 7 månader ännu
Utseendet som njurarna har på ultraljud kan vara förenligt med renal dysplasi, men kan också vara annat. Med tanke på hennes unga ålder är medfödda sjukdomar också mer troliga.Men nej nej nej. så himla orättvist. Varför tror du att det är något medfött? Håller tummarna att ni har fel och att det är något behandlingsbart så ni får ha kvar er fina Lola!
Utseendet som njurarna har på ultraljud kan vara förenligt med renal dysplasi, men kan också vara annat. Med tanke på hennes unga ålder är medfödda sjukdomar också mer troliga.
Renal dysplasi förekommer inom rasen men är mycket ovanligt. Om det är det så är prognosen skit dvs det finns inget mer att göra
Men neeeeej jag håller alla tummar och tår att det inte är RD eller något annat med samma utgång heartLola är sjuk och jag är helt förtvivlad. Något fel med njurarna, vi vet inte riktigt vad än men troligtvis inget akut utan något mer kroniskt. Kan vara medfött. Inväntar svar på några prover som skickats iväg idag och sedan nya njurvärden imorgon för att se hur det utvecklats efter vätskebehandling. Hon var pigg och glad igår på dagen men började kräkas igår kväll. I måndags hade vi första tillfället på tävlingslydnadskursen och hon vad så duktig och jag var så nöjd med henne och hur fantastiskt snabbt hon lär sig.
Men nu ser det inte ljust ut, jag räknar med det värsta tyvärr. Vi är så ledsna, hon är inte ens 7 månader ännu