@russinbulle: Men herregud, stackars London!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äh, det kunde han gott ha han är en pilsk tonårsgrabb med väl mycket pirr i pungen pga löptikar i området@russinbulle: Men herregud, stackars London!
Men så söt hon är @russinbulleAlltså tiden går så fort - på lördag är valparna redan 8 veckor och börjar flytta
Det har varit dåligt med bilder senaste tiden. Gänget av 7 valpar har gått med flocken typ all vaken tid från 5 veckors ålder, så det har mest blivit filmer. Gått ut och in som dom velat i hemmet och trädgården.
Lite bilder vid 6 veckor som jag lagt in collage på är nästan enda rena fotona jag fått till
Jag saknar min gammeltant Mini, men att hon inte finns gör att valparna faktiskt kan gå med hela flocken och lära sig individuella hundars integritet, leklust mm. Mycket hundspråk då
Mamma är matbaren - men busar nu sen en tid tillbaka (och avvänjer).
Farsan är den stränga som kräver artighet - oj så jobbigt det är för en liten vill-så-mycket-valp
Tonårs-Elda är den som ena stunden busar hej vilt och i nästa är en surtant.
London 11 månader är brumbjörnen och valparna favorit-lekfarbror Inte ens när en valp satte tänderna i hans kulor blev han arg - han pep mest till och vände sig åt andra hållet. (valparna far råkade ut för samma sak för 3 år sedan och jagade valpskrället 2 varv i trädgården tills han fick tag i henne och kunde läsa paragrafer )
Imorgon ska vi åka 7 mil bort för ögonlysning och veterinärbesiktning mm och sen i helgen flyttar 4 av dom. 3 blir kvar ett tag till. Här är en av de två tikvalpar jag velar mellan att sälja med bibehållen avelsrätt (ögonlysningen kan bli sista avgörandet). Hon heter Heffaklumpens Grädden på Moset i stamtavlan
Övriga syskon fick namnen: Heffaklumpens Går och Skrotar, Gillar Läget, Ger Järnet, Glimten i Ögat, Guld som Glimmar, Glad som en Lärka
Visa bifogad fil 73148
Vad spännande! Var kommer den ifrån?Vi får hem en kleiner münsterländervalp om en vecka. Ska bli sambons framtida jaktkompis.
Jag har varit ganska anti då jag känner att det räcker med den hunden vi har. Och när hennes tid är förbi hade jag helst inte skaffat någon ny alls.
Men nu börjar jag längta lite (i smyg).
Namn är till 90% bestämt nu. Esmeralda.
Från Nossebro.Vad spännande! Var kommer den ifrån?
Bilder är ett måste
Aha, vad kul! Trevliga linjer, och bra uppfödare. Är bekant med dom och har följt kullen, lycka till!Från Nossebro.
Roligt att höra (och skönt). Jag står helt utanför det här. Sambon som roddat med allt. Jag har haft ett struligt föl så all tid och energi har gått dit.Aha, vad kul! Trevliga linjer, och bra uppfödare. Är bekant med dom och har följt kullen, lycka till!
Nu har vi hämtat vår älskade lilla tjej, så busig och nyfiken. Nu hoppas vi bara på att den långa hemresan går bra.. Visa bifogad fil 73202