Fel plats för inlägget
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är lite i samma sits.. Bilen funkar bra för oss dock, men sparven är nu 6 månader och jag kan inte lämna lgh mer än två minuter (om det är fullt med godis på golvet).Måste börja ensamträna min lilla fröken. Hon skriker så fort man stänger dörren. Även om de andra hundarna är hemma med henne. I bilen går det bra att lämna henne om hon får dela bilbur med någon av de vuxna, men sitter hon i sin egen bur när man lämnar henne så skriker hon
Hon är ganska självständig i övrigt, går ofta ut på tomten eller upp på övervåningen helt själv. Hon är inga problem att sätta i köket bakom grinden och själv lämna köket. Hm, får suga på den karamellen. Jag har en annan hund som skriker så fort han är bakom en grind, men han är inga problem att lämna ensam hemma eller i bilen
Tråkigt. Men skönt att ni får hjälp Jag är lite chockad att Nike inte fixar det, hon är som sagt ganska självständig annars. Men jag tror det är ett snabbt löst problem iom att hon är så trygg i övrigt, hoppas det iafÄr lite i samma sits.. Bilen funkar bra för oss dock, men sparven är nu 6 månader och jag kan inte lämna lgh mer än två minuter (om det är fullt med godis på golvet).
Har tagit det väldigt lugnt då han är enormt knuten till mig (lägger sig väldigt sällan i ett annat rum än där jag är)… Men ska få lite tips i den valpgruppen jag är med i digitalt, så väntar in det (drivs av mina favorittränare )
Jag funderar på om det kan hänga ihop med valparnas ålder. Min import var också svår att ensamhetsträna. Hon hade ju levt med uppfödaren som var föräldraledig och övriga flocken i 4 månader innan hon kom till mig, och var inte van att vara ensam.Tråkigt. Men skönt att ni får hjälp Jag är lite chockad att Nike inte fixar det, hon är som sagt ganska självständig annars. Men jag tror det är ett snabbt löst problem iom att hon är så trygg i övrigt, hoppas det iaf
Är lite i samma sits.. Bilen funkar bra för oss dock, men sparven är nu 6 månader och jag kan inte lämna lgh mer än två minuter (om det är fullt med godis på golvet).
Har tagit det väldigt lugnt då han är enormt knuten till mig (lägger sig väldigt sällan i ett annat rum än där jag är)… Men ska få lite tips i den valpgruppen jag är med i digitalt, så väntar in det (drivs av mina favorittränare )
Min är ju också import så jag var jättefundersam på hur ensamträningen skulle fungera, men som tur är har uppfödaren lämnat honom ensam (även utan de andra hundarna) regelbundet när hon gått långpromenader med de stora, så han har fått massor av sån träning redan.Jag funderar på om det kan hänga ihop med valparnas ålder. Min import var också svår att ensamhetsträna. Hon hade ju levt med uppfödaren som var föräldraledig och övriga flocken i 4 månader innan hon kom till mig, och var inte van att vara ensam.
@Ceta Sparven var väl också äldre när han kom?
Med de fyra jag haft från 8 veckors ålder har det inte varit några problem med ensamhetsträning. Är glad att Lola varit enkel gällande det från start! Däremot så ska hon alltid vara med mig INNE i duschen om hon råkar följa med in i badrummet när jag duschar. Hon tycker vatten är skitkul
Var kan man kolla in denna? Vi behöver också lite tips på vägenDin uppfödare har en kurs i ensamhetsträning online som kanske kan ge nått. Kostar bara 100 kr har jag för mig.
Jag tror verkligen att ensamhetsträningen är lättare om det börjas tidigt, superbra att din uppfödare gjort så!Min är ju också import så jag var jättefundersam på hur ensamträningen skulle fungera, men som tur är har uppfödaren lämnat honom ensam (även utan de andra hundarna) regelbundet när hon gått långpromenader med de stora, så han har fått massor av sån träning redan.
Har tänkt i samma banor. Jag har ju några importer och jag upplever alla importerna som mer benägna till separationsångest än mina svenskfödda hundar.Jag funderar på om det kan hänga ihop med valparnas ålder. Min import var också svår att ensamhetsträna. Hon hade ju levt med uppfödaren som var föräldraledig och övriga flocken i 4 månader innan hon kom till mig, och var inte van att vara ensam.
Med de fyra jag haft från 8 veckors ålder har det inte varit några problem med ensamhetsträning. Är glad att Lola varit enkel gällande det från start! Däremot så ska hon alltid vara med mig INNE i duschen om hon råkar följa med in i badrummet när jag duschar. Hon tycker vatten är skitkul
Skickar pm.Var kan man kolla in denna? Vi behöver också lite tips på vägen
Nej, han var 8,5 vecka. Då han varit så brydd av att jag bara lämnat rummet så ville jag inte sätta igång för tidigt, men kanske gjorde jag fel dåJag funderar på om det kan hänga ihop med valparnas ålder. Min import var också svår att ensamhetsträna. Hon hade ju levt med uppfödaren som var föräldraledig och övriga flocken i 4 månader innan hon kom till mig, och var inte van att vara ensam.
Jo, jag vet. Jag har fått den gratis, men inte kikat på den. Får göra det om det nu kanske.Din uppfödare har en kurs i ensamhetsträning online som kanske kan ge nått. Kostar bara 100 kr har jag för mig.
Jasså! Jag fick för mig att han var mycket äldre än så när han kom hem till digNej, han var 8,5 vecka. Då han varit så brydd av att jag bara lämnat rummet så ville jag inte sätta igång för tidigt, men kanske gjorde jag fel då
Jo, jag vet. Jag har fått den gratis, men inte kikat på den. Får göra det om det nu kanske.
Skönt i alla fall att jag inte har någon brådska, så hoppas det ska lösa sig med lite tid och träning