Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den där blicken..Zoë växer, blir kaxigare och mer företagsam för var dag. Inte lugnt och skönt i soffan om morgnarna längre
Jag gissar på tre!Visa bifogad fil 70050Fick just den här bilden av uppfödaren
Hon hade mätt Noras mage idag och sa att Nora har den minsta magen av alla tikar de haft. Så vi får väl se hur många (få) valpar det är
Jag har hela tiden gissat på fyra så jag får väl hålla fast vid detJag gissar på tre!
Nu är det fyra veckor kvar tills vi kan åka upp och hämta vår valp, så nu har vi bokat hotell och spikat en resrutt.
Det kommer att bli många timmar i bilen både för oss och för valp (7 h enkel resa utan stopp). Jag tänker att vi laddar upp med handdukar så att Valp kan kissa i bilen utan att det blir kaos, och så hoppas vi på att han sover mycket. Svårt att avgöra hur aktiv en åttaveckorsvalp är, men jag utgår från att vi får stanna ett par gånger så att han får röra lite på benen.
Tiden gick så extremt långsamt i början, men nu när halva tiden gått så känns det ändå som att det kommer att komma hem en valp tillslut. Uppfödaren har varit supergullig och skickat massor av bilder och filmer så att jag kunnat följa kullen lite på avstånd Två av hanarna sticker ut så här långt, och fastän jag passat mig från att ha en favorit så är där en som ligger närmre hjärtat än den andra... Längtar tills vi får veta vilken som blir vår, så man kan kalibrera hjärnan på det
Skönt att läsa! Jag hade egentligen inte tänkt ha en bur, utan ha Valp i knät alt. på golvet vid mina fötter. Har tänkt att det skulle vara läskigt för Valp att både lämna hela familjen och trygga miljön, för att bli satt i något läskigt fordon och dessutom ensam i en bur. Hade tänkt att det skulle vara tryggare att vara nära en människa i alla fall... Men de kanske inte är så pjåskiga?Jag hämtade Viktor på hans 8-veckorsdag över 60 mil bort ca 6,5 h bilresa. Hade honom i bur i baksätet och växlade mellan att sitta fram eller bredvid buren bak. Vi stannade några gånger för att sträcka på benen och försöka få honom att kissa. Han hade små tuggpinnar i buren. Han protesterade lite varje gång vi satte honom i buren och började köra men lugnade sig snabbt och sov större delen av resan.
Skönt att läsa! Jag hade egentligen inte tänkt ha en bur, utan ha Valp i knät alt. på golvet vid mina fötter. Har tänkt att det skulle vara läskigt för Valp att både lämna hela familjen och trygga miljön, för att bli satt i något läskigt fordon och dessutom ensam i en bur. Hade tänkt att det skulle vara tryggare att vara nära en människa i alla fall... Men de kanske inte är så pjåskiga?
Vad hade du för bur då? En riktig bilbur, eller typ en ferplast?För mig var det självklart med säkerheten för både oss människor och valpen så det fick bli bur. Hade Viktor haft fullständig panik kanske jag hade tänkt annorlunda men jag har hämtat 4 valpar under 3 månaders ålder och det har funkat med bur till alla.
Vad hade du för bur då? En riktig bilbur, eller typ en ferplast?
Jag har haft flera valpar i knät när jag tagit hem dem, men det är inte längre tillåtet att ha hunden lös i bilen.Skönt att läsa! Jag hade egentligen inte tänkt ha en bur, utan ha Valp i knät alt. på golvet vid mina fötter. Har tänkt att det skulle vara läskigt för Valp att både lämna hela familjen och trygga miljön, för att bli satt i något läskigt fordon och dessutom ensam i en bur. Hade tänkt att det skulle vara tryggare att vara nära en människa i alla fall... Men de kanske inte är så pjåskiga?
Hade valpen i krocktestad bur från dag ett. De får ju inte åka lösa och hundbälte är inte gjorda för valpar.Vad hade du för bur då? En riktig bilbur, eller typ en ferplast?