Hur stort halsmått har egentligen en 15-veckors collievalp som kommer bli runt 30 kg/60 cm stor som vuxen?
/mvh vill börja shoppa!
/mvh vill börja shoppa!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min valp blir 14 veckor på måndag, inte långt kvar nu! Denna helg är hon med uppfödaren och hundflocken i deras sommarstuga. De springer på öppna fält och badar. Blir så avundsjuk på alla bilder de lägger upp på FB
Garanterat inte samma mått som den sedan har som 17-veckor, m.a.o: köp ett som är rejält ställbartHur stort halsmått har egentligen en 15-veckors collievalp som kommer bli runt 30 kg/60 cm stor som vuxen?
/mvh vill börja shoppa!
Inte säkert Petra är nannyn här hemma, som alltid tar hand om och pysslar och hjälper valpar i hushålletGrattis!
Något säger mig dock att hon kommer att vara redigt less på dem när de är leveransklara
Nja, just nu lutar det åt Holly Folket kan ju inte komma överens! I slutändan är det ändå jag som har vetorätten, så vi får se vad hon får heta när hon väl är härBara en vecka kvar! Ååååh! Blir det en Bonnie?
Det borde väl uppfödaren kunna svara på Köp något som är ställbart.Hur stort halsmått har egentligen en 15-veckors collievalp som kommer bli runt 30 kg/60 cm stor som vuxen?
/mvh vill börja shoppa!
Garanterat inte samma mått som den sedan har som 17-veckor, m.a.o: köp ett som är rejält ställbart
Kan som exempel berätta hur det var för min Ebrah.
9 veckor gammal, ca 35cm hög och väger ca 5,7kg.
10 veckor gammal, ca 38cm hög och väger ca 7,5kg.
12 veckor gammal. 42,5cm hög och väger ca 9,5kg.
14½ vecka gammal. ca 47cm hög och väger 11,5kg.
16 veckor gammal. ca 48,5cm hög och väger 13,3kg.
4 månader gammal. 51,5cm hög och väger 14,7kg.
5 månader gammal. 56cm hög och väger 17kg.
6 månader gammal. 60cm hög och väger 18,2kg.
Hon är en saluki som slutade på 62cm och ca 20kg, det har varit så sen hon var 8 månader, även om hon ändrats mycket i kroppen efter det.
Det borde väl uppfödaren kunna svara på Köp något som är ställbart.
Jag gillar fasta halsband med två ringar, en för att ha det som fast halsband och ett om man vill ha halvstryp. Exempelvis rukka har sådana men även flera andra märken och icke-märken.
Det jag har är så pass ställbart att det passar en 8 veckors DS likväl som en vuxen tik (även om det blir lite väl smalt då).
Nja, just nu lutar det åt Holly Folket kan ju inte komma överens! I slutändan är det ändå jag som har vetorätten, så vi får se vad hon får heta när hon väl är här
Vilket dygn är hon på?Visa bifogad fil 69702
Ursäkta spam men den magen?!
44 om jag har räknat rättVilket dygn är hon på?
Oj, och redan så tjock. Det blir nog en rejäl kull44 om jag har räknat rätt
Och ett antal spenar utspridda på måfåUrsäkta spam men den magen?!
Oj, och redan så tjock. Det blir nog en rejäl kull
Och ett antal spenar utspridda på måfå
Iofs så kan de vara svullna av vätska och ha stora valpar. Gammeltiken var stor som ett hus på alla tre dräktigheterna. Fick 11+ 11 och sen bara fyra men var ändå lika stor som förr.Det syntes bara tre på UL
Haha, jag vet. Det är så gulligt!
Misstänker att det också är en möjlighet att det var några gynnare som gömde sig bakom sina syskon på ULIofs så kan de vara svullna av vätska och ha stora valpar. Gammeltiken var stor som ett hus på alla tre dräktigheterna. Fick 11+ 11 och sen bara fyra men var ändå lika stor som förr.