Bra att du har två, då kan du plocka fram den andra när valpen mognat liteAh... bra... tips! Har köpt två... biabäddar för hunden att.... växa in i...
Får försöka proppa dem fulla med filtar och grejer som kan ta smällen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra att du har två, då kan du plocka fram den andra när valpen mognat liteAh... bra... tips! Har köpt två... biabäddar för hunden att.... växa in i...
Får försöka proppa dem fulla med filtar och grejer som kan ta smällen
Jag märkte nu när vi letade valp att nästan inga uppfödare hade några kommande kullar eller valpplaner presenterade. Men när jag mailade runt så visade sig samtliga ha en eller tom 3 kullar i planerna. Antar att valphysterin gör att de inte lägger ut nått.
Gör inte en för stor grej av det. En kort beskrivning av din plan för hunden, din kunskap/erfarenhet och sen frågor du har om kullen.Jag försöker ta mod till mig att maila en uppfödare och se hur det ser ut med planerad valpkull, men jag kör hela tiden fast i skrivandet. Jag har berättat lite om hur jag bor och hur min vardag ser ut, tidigare djurvana, vilken typ av egenskaper jag önskar i en hund - därav också varför rasen eventuellt är av intresse - och vilken typ av aktivering jag har tänkt erbjuda. Är det något mer livsviktigt som bör tas med eller överkomplicerar jag saker som vanligt?
Spännande! Nu blir jag ju jättenyfikenJa så är det säkert. Har inte kollat på annonser/kennelsidor (förutom svängt förbi vallreg) utan bara via kontakter hittills, tror ingen av de två kullarna det sket sig med eller de två jag nu har anmält lite intresse för har presenterat planerna offentligt.
Jag får ganska många mail på flera A4. Jag bryr mig inte om huruvida någon haft papegojor i tio år, jag vill veta varför de vill ha en hund från just mig!
Jag försöker ta mod till mig att maila en uppfödare och se hur det ser ut med planerad valpkull, men jag kör hela tiden fast i skrivandet. Jag har berättat lite om hur jag bor och hur min vardag ser ut, tidigare djurvana, vilken typ av egenskaper jag önskar i en hund - därav också varför rasen eventuellt är av intresse - och vilken typ av aktivering jag har tänkt erbjuda. Är det något mer livsviktigt som bör tas med eller överkomplicerar jag saker som vanligt?
Kvällen innan jag skulle hämta, fick jag reda på vem av de två hon hade kvar som skulle bli minNi som fått valpar tilldelade av uppfödaren tidigare... Vid vilken ålder på valparna har ni fått veta vilken ni får?
Fick veta när jag hämtade typ x)Ni som fått valpar tilldelade av uppfödaren tidigare... Vid vilken ålder på valparna har ni fått veta vilken ni får?
Jag tror att du överkomplicerar det hela Det är ju knappast på första mailet som uppfödaren bestämmer om du får köpa valp, det är ju efter diskussion och efter att ni lärt känna varandra lite. Ge uppfödaren tillräckligt för att uppfatta dig som trevlig nog att ta kontakt med bara, det räcker!Jag försöker ta mod till mig att maila en uppfödare och se hur det ser ut med planerad valpkull, men jag kör hela tiden fast i skrivandet. Jag har berättat lite om hur jag bor och hur min vardag ser ut, tidigare djurvana, vilken typ av egenskaper jag önskar i en hund - därav också varför rasen eventuellt är av intresse - och vilken typ av aktivering jag har tänkt erbjuda. Är det något mer livsviktigt som bör tas med eller överkomplicerar jag saker som vanligt?
Kvällen innan jag skulle hämta, fick jag reda på vem av de två hon hade kvar som skulle bli min
”Araslei, du får denna, för den andra har så fula öron. Den fule får jag behålla själv. De är precis lika jäkla galna båda två.”
Då var det alltså inte Floyd (som är från samma uppfödare), utan Louie. Hon tyckte att det räckte att jag hade fått en med fula öron från henne redan
Jag blir så nyfiken, vad är skillanden mellan fina och fula öron i din ras?
/Nattfjäril som har en hund med fula prickar
Gillar att ögonen färgmatchar på de där båda labbarna
Amen vad söt! Ser ut lite som Dobby från Harry Potter
Med gulle-Floyd!!! Och hurra för Louies fina resultat!