På Bauhaus får man ha hund, det visste jag sedan innan. Står det ingen förbudsskylt på dörren brukar det vara tillåtet. Djuraffärer tillåter nästan alltid hund, men vissa kräver kisskydd på hanar.Det här har jag funderat lite över ibland. Hur vet en i vilka affärer det är okej att ta med hund? Frågar du i kassan eller står det någonstans? Eller provar du dig fram?
Det var så många år sedan jag hade hund och då fick de inte komma med någonstans i princip. Nu finns ju hotell, fik och allt möjligt som är hundvänliga men trodde butiker var lite förbjudet?
Hon är väldigt söt .
Många gallerier i innerstaden (Sthlm) tillåter också hund och även NK. Vad gäller fik, restauranger och boende brukar jag kolla om det står något på deras hemsida eller sociala medier och annars fråga bara Finns även sidor på nätet som listar hundvänliga inrättningar.
Min frisör tjatar till exempel alltid på mig att jag ska ta med hundarna när jag kommer. Kommer ta med valpen när jag ska gå nästa gång, blir bra miljö-, social och passivitetsträning för henne