Väntan är så lång så lång... försöker klura på transport och hur det ska lösas enklast från Schweiz till Sverige. @Maniac123 hur kommer din lilla importvalp hit nu med dessa krångliga Corona-regler?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Professionell transportör kommer att köra hit henne om inte landsgränserna öppnar, mot förmodan.Väntan är så lång så lång... försöker klura på transport och hur det ska lösas enklast från Schweiz till Sverige. @Maniac123 hur kommer din lilla importvalp hit nu med dessa krångliga Corona-regler?
Åh, kan inte du dra ett PM med lite info om kostnader, bra saker att tänka på osv? Om du har tid och lust förstås. Jag hoppas ju fortfarande att uppfödaren kan köra valpen till Sverige och det är plan A, men det behövs lite B-plan och C-plan också.Professionell transportör kommer att köra hit henne om inte landsgränserna öppnar, mot förmodan.
Men så söt då! Och skönt att hon är sig själv igen Vad heter hon?Visa bifogad fil 67244Hon är så gullig!
Hon blev totalt omtumlad av flytten i går (så pass att hennes stressade matte åkte grinande till jobbet igår kväll för att ”något måste vara fel på henne”, snacka om arbetsskadad ). Men efter lugnande ord av en kollega och en god natts sömn har hon (och jag) landat här hemma och hon är busig, glad och lite kaxig - precis som det ska vara!
Ja ingen är gladare för det än jag!Men så söt då! Och skönt att hon är sig själv igen Vad heter hon?
Ja ingen är gladare för det än jag!
Lola heter hon
En är sur.Vad säger resten av gänget om sötnosen?
Men skjut mig så sötVisa bifogad fil 67244Hon är så gullig!
Hon blev totalt omtumlad av flytten i går (så pass att hennes stressade matte åkte grinande till jobbet igår kväll för att ”något måste vara fel på henne”, snacka om arbetsskadad ). Men efter lugnande ord av en kollega och en god natts sömn har hon (och jag) landat här hemma och hon är busig, glad och lite kaxig - precis som det ska vara!
Men jag orkar inteVisa bifogad fil 67347
Inatt sov hon mellan kl 23-07, perfekt
En stjärna i koppelgående och idag testade vi sele för första gången. Det var konstigt att ha ett koppel på ryggen men hon sprang på bra ändå. Hon är väldigt uppmärksam på mig och tar gärna ögonkontakt spontant, det ska jag passa på att belöna upp.
Är det en kennel med svarta?Jag har kommit så långt att jag har börjat maila kennlar. Hade plockat ut 4 st som jag hört gott om och som låter utvärdera mentalt.
Nu när jag fick svar från en av dem så kollade jag upp de tikar som skulle paras. Samtliga hade 5 på skott och när jag kollade på kullsyskon och tidigre hundar i aveln hade övervägande detsamma
Så nu är jag nere på 3 kennlar.
Finns en till som jag lagt lite åt sidan då jag känner att dessa kanske vill ha lite mer aktivering än det vi hade tänkt oss.
Nopp. Bara p/s. Jag kan pma.Är det en kennel med svarta?
Så jäkla onödigt att avla på sådana hundar, det är inte direkt ett problem att hitta skottfasta och lämpliga avelsindivider i rasen...jag blir så himla ledsen av sådant, och arg när uppfödaren försöker marknadsföra sig om att mentaliteten är viktig när den uppenbarligen inte är det. Det är liksom jättelätt att kolla upp för gemene man?
Det här har jag funderat lite över ibland. Hur vet en i vilka affärer det är okej att ta med hund? Frågar du i kassan eller står det någonstans? Eller provar du dig fram?Idag har vi varit på Bauhaus och miljötränat vilket var jättespännande med alla konstiga grejer, rullande kundvagnar, människor och ovanliga lukter.