Status
Stängd för vidare inlägg.
Två kompisar till mig har döpt sina katter till Yammah och Kawwa. Gissa vad för cyklar de kör? ;)

Annars är ju Norton ett cool namn om ni vill fortsätta på hojtemat :)
Haha då är min sambo ju inte ensam om såna hemska namn :o:D

Hihihi kan riktigt se mig själv stå i dörren och ropa på Norton :rofl::rofl::rofl: Av nån anledning får det namnet mig att tänka på filmen Norbert, den med Eddie Murphy. :rofl::rofl::rofl::rofl:

Haha då är min sambo ju inte ensam om såna hemska namn :o:D

Hihihi kan riktigt se mig själv stå i dörren och ropa på Norton :rofl::rofl::rofl: Av nån anledning får det namnet mig att tänka på filmen Norbert, den med Eddie Murphy. :rofl::rofl::rofl::rofl:
Min sambo vill gärna ha med ett x i namnen. A-kullen bjöd på ett par tungvrickarnamn även om de flesta blev bra. Nu har jag satt in begränsningar för namn innehållande x.

Hmm kanske skulle fundera på det. Sambon har fått för sig att jag är den som väljer valp så får han välja namn, bara för jag gick med på hans namn val på Bobber (en motorcykel). Han tycker vi ska fortsätta på motorcykeltemat, så han har bestämt att vi ska döpa nästa valp till Fat Boy :wtf::wtf::wtf:. bara det är en anledning att skaffa tik fast jag inte vill ha det :D

Två kompisar till mig har döpt sina katter till Yammah och Kawwa. Gissa vad för cyklar de kör? ;)

Annars är ju Norton ett cool namn om ni vill fortsätta på hojtemat :)

Finns ju även en Kawasakimodell som heter Ninja. ;)

Nej tack. Försöker av-xa honom. Men jag godkände att han fick döpa en hane i kommande kull till Corax (korp) om den blir mestadels svart ;)

Räcker att vi har x i kennelnamnet...
Hur är det egentigen med det där att hundar lyssnar bättre på sina namn om dem innehåller s-ljudet. Stämmer det överhuvudtaget?

Berättade idag för en kollega att jag snart blir med valp (för ALLA måste ju höra om det:p) och hennes reaktion var: "Aha, köpa från kennel? Ska du inte ta en omplacering istället?"
Jag får så många sådana kommentarer, och det är faktiskt ganska irriterande. Om jag vill planera mitt hundköp, vänta in en kombination och hitta rätt uppfödare för att jag vet vad jag vill ha, ska det bli till något själviskt och dåligt? Inget ont om omplaceringar såklart men ni förstår väl vad jag menar? :confused:

Berättade idag för en kollega att jag snart blir med valp (för ALLA måste ju höra om det:p) och hennes reaktion var: "Aha, köpa från kennel? Ska du inte ta en omplacering istället?"
Jag får så många sådana kommentarer, och det är faktiskt ganska irriterande. Om jag vill planera mitt hundköp, vänta in en kombination och hitta rätt uppfödare för att jag vet vad jag vill ha, ska det bli till något själviskt och dåligt? Inget ont om omplaceringar såklart men ni förstår väl vad jag menar? :confused:
Fick massvis av såna kommentarer när vi förlorade vår första hund (alldeles för tidigt). Jättemkt tjat om olika organisationer som jag kunde adoptera ifrån osv. Tyckte att det var skitjobbigt för jag ville ha samma ras igen och jag ville ha en valp, och uppfödaren hade lovat oss en valp. Men jag hade ingen lust att berätta det för alla förrän han var hemma..

Om alla planerade och tänkte igenom sina hundköp på det sättet så skulle väl omplaceringarna knappt existera, så det är väl snarare så att det är klokt och rätt? ;)

Förstår precis hur du menar. Jag själv letar fortfarande och funderar och tänker och är mest allmänt förvirrad och det slutar väl med att jag står där med ytterligare en omplacering...:angel:. Måste ju vara ärlig med mig själv och tänka på hur livet är och jag har mycket omkring mig så jag ska kanske inte ha en hund som jag "måste" meritera.

image_zpscf0auxrh.jpeg

Denna här är det som flyttar in hos oss den 28 maj! (Uppfödarens (lite oskarpa) bild.)

Hmm. Vi får se hur släthårig han blir. Han har plötsligt fått sånt fluff vid öronen... Blir bra i vilket fall. :heart

Vinna har dubbla hörntänder i alla käkar. Hur länge vågar man vänta? Hon är 4,5 månad, bör jag oroa mig? I överkäken växer som framför mjölktanden, och är ganska stora, nästan lila långa som mjölktanden. I underkäken växer dom innanför och har inte hunnit komma upp så långt.

Vinna har dubbla hörntänder i alla käkar. Hur länge vågar man vänta? Hon är 4,5 månad, bör jag oroa mig? I överkäken växer som framför mjölktanden, och är ganska stora, nästan lila långa som mjölktanden. I underkäken växer dom innanför och har inte hunnit komma upp så långt.
Inte så länge som en del vet.påstår. Max 5-6 mån beroende på hur det ser ut.
Ser det ut som du säger upptill så skulle jag få dom dragna nu

OBS! Vilda hårthänta kamplekar med tex ett jeansben kan få dom att släppa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 420
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 513
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 910
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 452
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30