Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag har Lilla S utforskat trädgården och lärt känna sitt nya hem och omgivningar bättre.
Sen har hon fått åka med och hämta lillhusse i skolan. Miljöträning att stå utanför skolgården och titta på när ett par killar kickade boll och inte få vara med ;)
Åka bil är inte populärt. Hon är fortfarande bilsjuk.
13220706_1204120496267048_1196434151204322772_o_zpsdi70ubj9.jpg
Fantastiskt fin!!! Tur det inte finns tid i mitt liv för en brukshund, nu kan jag hålla suget i schack.

Imorgon ska vi inhandla nya kompostgaller, vad tycker ni om att göra en valphage? Är det nödvändigt med en sådan? :)

2,5 vecka kvar - men idag fick Polly fram sin "bolåda"/valplåda, så den finns på plats. Hon visste genast vad den var till för och talade tydligt om för dom andra två att den är hennes och den ger dom andra f*n i :D
Hehe....tänk att få plats i en "vanlig" korg :D
Här har vi med gemensamma krafter baxat in valplådan i sovrummet. Ett hemmabygge som med nöd och näppe gick igenom dörröppningarna. Ett sängbord och fotöljen för kläder fick bäras ner i källaren.

Hehe....tänk att få plats i en "vanlig" korg :D
Här har vi med gemensamma krafter baxat in valplådan i sovrummet. Ett hemmabygge som med nöd och näppe gick igenom dörröppningarna. Ett sängbord och fotöljen för kläder fick bäras ner i källaren.
Rätt smidigt och framförallt inte tungt ;) Fast har köpt en annan variant - sänglåda från IKEA för 99 kr :D Ska byta till den sen (fast utan lock då haha), för då slipper någon valp riskera att åka med ut över kanten om den sugit ordentligt tag i tutten. Valplådan står under ett bord, som jag hänger en filt över så det blir ombonat och mer som en lya - den var hon synnerligen nöjd med sist :) Två veckor i lådan och sen blir det uppblåsbar pool tills dom flyttar ut i köket :)
Fast själva födseln kanske blir som sist - utanför lådan på ett täcke ståendes med frambenen i mitt knä :p Då finns en fint bäddad, ren och fräsch låda att bara lägga över valparna i när det är klart.
gimse-sanglada-vit__0261197_PE405353_S4.JPG

Rätt smidigt och framförallt inte tungt ;) Fast har köpt en annan variant - sänglåda från IKEA för 99 kr :D Ska byta till den sen (fast utan lock då haha), för då slipper någon valp riskera att åka med ut över kanten om den sugit ordentligt tag i tutten. Valplådan står under ett bord, som jag hänger en filt över så det blir ombonat och mer som en lya - den var hon synnerligen nöjd med sist :) Två veckor i lådan och sen blir det uppblåsbar pool tills dom flyttar ut i köket :)
Fast själva födseln kanske blir som sist - utanför lådan på ett täcke ståendes med frambenen i mitt knä :p Då finns en fint bäddad, ren och fräsch låda att bara lägga över valparna i när det är klart.
gimse-sanglada-vit__0261197_PE405353_S4.JPG
Apropå föda utanför valplådan. Första kullen... Tiken var lite orolig och sambo släppte ut henne för att kissa...trodde han. Han stod på trappan och såg henne lägga första valpen i trädgården :nailbiting:
Sen åkte hon rakt in till valplådan.

Apropå föda utanför valplådan. Första kullen... Tiken var lite orolig och sambo släppte ut henne för att kissa...trodde han. Han stod på trappan och såg henne lägga första valpen i trädgården :nailbiting:
Sen åkte hon rakt in till valplådan.
Ops :nailbiting:

Här sa Polly till redan ett dygn före att jag går inte mer än max en meter från henne.....då hade förvärkarna börjat :D:heart Vi låg sked den natten

I lördags åkte vi till uppfödarna för att välja valp. Det blev en liten kille som visade sig självsäker, nyfiken och oförskräckt, men ändå ganska lugn i jämförelse med kullsyskonen. Sen får vi väl se hur han utvecklas. Om fyra veckor åker vi ner och hämtar honom!
13219812_1575228649442452_1358730541_n_zpsi3szcv4z.jpg

Morris_zpspkfn4t72.jpg

Ni som redan har en hund redan, hur introducerade ni hundarna för varandra första gången?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 411
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 505
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 900
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 443
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar