Status
Stängd för vidare inlägg.
Här håller jag precis på att släppa ut alla gardiner igen! :D

Alpina har bara tuggat lite på soffbordet när det har kommit i vägen lixom. ;) Annars har hon varit väldigt duktig! :love:

Åh...valpbuk :love:

Här händer inte så mycket nu. Större kan hon nog inte bli. Men juvren kan. De bakre tuttisarna är klara men häften är bara stora spenar ännu.
Detta är nytt för henne för innan har hon fyllt juvren tidigt och gått och droppat ett tag.
Nu är det ju andra kullen för Polly, så jag märker att själva juvren börjar "växa" mer nu än första gången. Få se om det blir mjölk före nedkomst denna gång, för det brukar det ju oftast inte bli så före förstagångs-födslar :)

Nu är det ju andra kullen för Polly, så jag märker att själva juvren börjar "växa" mer nu än första gången. Få se om det blir mjölk före nedkomst denna gång, för det brukar det ju oftast inte bli så före förstagångs-födslar :)
Tänk som det kan skilja från gång till gång! :)

Nu är det precis en månad tills Chibo anländer :D Han hade kunnat komma redan 4 juni men får stanna kvar ett par veckor längre så han kommer hem på första semesterdagen istället.
Vad ska man köpa hem och vad ska man tänka på ? Var så länge sedan man hade valp nu då yngsta hunden är 7 år :p
IMG_20160516_202409_zpssrrmorft.jpg
Förutom grejer du kanske redan har övers som mat- och vattenskål, klotång, borste, leksaker, bajspåsar osv så... Passande halsband/sele, långlina för att träna inkallning kanske, en tålig bädd av något slag? Min kille får i början bara en stor och mjuk filt, han älskar filtar :) Kompostgaller för valphage. Tänk på att valpsäkra hemmet, akta sladdar, skor och gardiner av anledning som några här nämnt ;) Skulle kunna fortsätta i en evighet, men nu fick du lite tips iallafall!

Min Winzi var en riktig förstörare och det tot ca 1,5 år innan hon slutade.
Inga större grejer men sånt som låg på bord typ glasögon, böcker, näsdukar, fotoramar, pennor. Mååååånga pennor har gått åt.
När hon var drygt ett år var på på världsutställningen i Helsingfors. Hundarna var på hotellrummet medan vi åt. Nä vi kom tillbaka hade hon tuggat sönder programkatalogen samt en penna så att all bläck hade läckt ut på överkastet och påslakanet.
Fick aldrig någon räkning från hotellet :o

Dahlia älskade som valp att rota i blomkrukor. Var alltid jord överallt i vardagsrummet och balkongen, soffan, hundbäddar etc. Fastnar ju i det lilla diskborstskägget :cool:
En sko vet jag gick åt hos uppfödaren när hon hade henne som valp när jag var utomlands. Och hos min moster fick hon som ettåring tag på ett garnnystan som hon hade väldigt kul med i vardagsrummet. Såg ut som ett spindelnät i hela rummet :laugh:

Inga större grejer men sånt som låg på bord typ glasögon, böcker, näsdukar, fotoramar, pennor. Mååååånga pennor har gått åt.
När hon var drygt ett år var på på världsutställningen i Helsingfors. Hundarna var på hotellrummet medan vi åt. Nä vi kom tillbaka hade hon tuggat sönder programkatalogen samt en penna så att all bläck hade läckt ut på överkastet och påslakanet.

Dahlia älskade som valp att rota i blomkrukor. Var alltid jord överallt i vardagsrummet och balkongen, soffan, hundbäddar etc. Fastnar ju i det lilla diskborstskägget :cool:
En sko vet jag gick åt hos uppfödaren när hon hade henne som valp när jag var utomlands. Och hos min moster fick hon som ettåring tag på ett garnnystan som hon hade väldigt kul med i vardagsrummet. Såg ut som ett spindelnät i hela rummet :laugh:
Katter framstår plötsligt som lobotomerade zombies?

Min kelpie tuggade nog bara en tygsko som valp, lite senare fick han dock för sig att gräva sig igenom en vägg (stängde nån dörren fick man ju hitta alternativa vägar...). Gipsvägg, dessutom, så bara han hade fått (ett stort) hål i tapeten så gick ju grävandet ganska enkelt... :angel:

I samband med det förstod jag varför folk upplyst mig om att "man stänger inte in en kelpie" inför valpköpet. :D

Grind slopades ganska snabbt då han klättrade över efter ett par gånger ensam hemma (varför skulle han vara instängd i hallen när soffan fanns i andra änden av huset?) men jag inbillade mig väl att en vägg skulle vara ett tydligare "hinder"...

Men fy. :( Lite OT, men du har inga katter nu eller?
Nej, inte sen några år tillbaka. Vill inte ha fler katter här nu - dels för att min ena hund inte är snäll mot katter och dels för att det är jäkligt bökigt att hålla nätat runt trädgården så katter inte kommer ut - inget bra område för kissar trots att det kryllar av dom överallt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 403
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 495
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 885
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 439
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kräkningar
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈