Status
Stängd för vidare inlägg.
I lördags åkte vi till uppfödarna för att välja valp. Det blev en liten kille som visade sig självsäker, nyfiken och oförskräckt, men ändå ganska lugn i jämförelse med kullsyskonen. Sen får vi väl se hur han utvecklas. Om fyra veckor åker vi ner och hämtar honom!
13219812_1575228649442452_1358730541_n_zpsi3szcv4z.jpg

Morris_zpspkfn4t72.jpg

Ni som redan har en hund redan, hur introducerade ni hundarna för varandra första gången?
Vi tog hundarna på en liten promenad när vi kom hem med Lilla S. De fick kolla in varandra i koppel och sen sniffa och hälsa när läget kändes stabilt.
Skägget och Gubben viste vi att det skulle bli problemfritt med men tiken är ju dräktig och lite hormonstinn. Eftersom tiken behöver lugn och ro så har vi för säkerhets skull satt upp en grind inne så tiken kan gå undan och vi stänger om henne när vi ser att Lilla S blir dryg.

Snart 9 månaders-uschlingen har fått en kvällsknäpp tror jag. Dörren är öppen och hennes mamma Polly är ute i trädgården - Cookie har följt med ut och vet att mamma är där. Rusar ändå in och ställer sig och småmuttrar i fönstret åt hunden som rör sig i trädgården - rusar ut igen och tittar på mamma, sen in igen och muttrar i fönstret. Tror hjärnan fått ett litet frispel just nu ? :meh:

Snart 9 månaders-uschlingen har fått en kvällsknäpp tror jag. Dörren är öppen och hennes mamma Polly är ute i trädgården - Cookie har följt med ut och vet att mamma är där. Rusar ändå in och ställer sig och småmuttrar i fönstret åt hunden som rör sig i trädgården - rusar ut igen och tittar på mamma, sen in igen och muttrar i fönstret. Tror hjärnan fått ett litet frispel just nu ? :meh:
och jag skrev i fel tråd - skulle ju vara i valp 2015 :D

Nu är det precis en månad tills Chibo anländer :D Han hade kunnat komma redan 4 juni men får stanna kvar ett par veckor längre så han kommer hem på första semesterdagen istället.
Vad ska man köpa hem och vad ska man tänka på ? Var så länge sedan man hade valp nu då yngsta hunden är 7 år :p
IMG_20160516_202409_zpssrrmorft.jpg

13164369_1038250466223963_3619179223881201186_n.jpg

Imorgon blir Lia 11 veckor och har hunnit med massor i livet som allt gått hur bra som helst! Hon har klippt klor, badat (man blir väldigt smutsig av att vara med matte i stallet om dagarna...) och hängt med på hästtävling. Så himla cool tjej. Bara struttade runt på tävlingsplatsen, brydde sig inte om andra hundar och hästar, la sig snällt ner på en mjuk stol i cafeterian och somnade. I stallet har hon stenkoll på vart jag är, lägger sig på sin fäll och tuggar på en leksak medan jag mockar, börjar förstå att man inte går fram till hästarna och nosar på hovarna (:eek:) utan hejdar sig vid tillsägelse och går iväg och hittar på annat.

Bilåkandet går bättre och bättre. Vi kör en liten sväng varje dag för att avdramatisera det hela. Hittills har hon bara dragit ner gardinerna i vardagsrummet, med fästen och allt :grin::grin:, annars lever lägenheten med innehåll.

Och nu ska det bli ordning på bilderna! Har laddat upp gamla systemkameran. Mobilbilder i all ära, men det går ju inte att jämföra. Ni är så många som tar fantastiska bilder här så man blir helt klart inspirerad! :up:

I lördags åkte vi till uppfödarna för att välja valp. Det blev en liten kille som visade sig självsäker, nyfiken och oförskräckt, men ändå ganska lugn i jämförelse med kullsyskonen. Sen får vi väl se hur han utvecklas. Om fyra veckor åker vi ner och hämtar honom!
13219812_1575228649442452_1358730541_n_zpsi3szcv4z.jpg

Morris_zpspkfn4t72.jpg

Ni som redan har en hund redan, hur introducerade ni hundarna för varandra första gången?
Han ser ut som en säl ju :love:

Beror på hur den vuxna hunden är med valpar. När Tage flyttade hit fick hundarna träffas på gårdsplanen, väldigt odramatiskt. Men jag visste att Zvante är duktig med valpar. Film från första mötet :) (Ursäktar den skitiga gårdsplanen, vi hade massor av projekt på gång då :p )

Nu är det bara en 2-3 veckor kvar tills man får se vad det blir för valpar i kullarna jag följer...

förbannar dagens teknologi som inte kan kolla upp det åt en redan på förhand!! :P

Mina har inte sabbat något mer än fluggardinen mellan kuvösen och utomhus,men jag ligger efter dom som en iller för att ha mitt hem intakt.

Lite över 2 veckor kvar - hon börjar bli rund :D:love:
Åh...valpbuk :love:

Här händer inte så mycket nu. Större kan hon nog inte bli. Men juvren kan. De bakre tuttisarna är klara men häften är bara stora spenar ännu.
Detta är nytt för henne för innan har hon fyllt juvren tidigt och gått och droppat ett tag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 411
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 505
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 900
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 443
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar