Status
Stängd för vidare inlägg.
Och här är vi nog på sista dygnet. Det är dygn 62 idag. Hoppas innerligt att puppisarna kommer i natt.

Lilla S har varit på sitt första event i dag. Hon fick åka med husse till lottningen för helgens tävlingar på grannklubben. Många, många hundar och människor. Hon tog det med ro. Kikade lite på allt spännande, sen somnade hon vid hussesfötter :up:

Det går lite bättre med bilåkandet. Tränar lite varje dag.

Imorgon har det gått 5 veckor för Winzi. Nu när jag äntligen kunnat trimma henne ser man att hon börjar se tjock ut. Men inte på samma sätt som om hon skulle ha lite för mycket hull utan magen har liksom sjunkit ned och buktar ut mer.
Ställer man henne på bakbenen både ser och känner man att det är mer på ena sidan, så hoppas på 5 valpar och inte 3 :p

Hahaha....ja Mamma Mu gör det hon är bäst på....tar det lugnt :meh:
Hon njuter av att stå i centrum och bli ompysslad. Själv är jag trött som en gnu då jag bara sovit i omgångar.
Nu väntar vi bara på att själva samandragningar och värkarbete ska börja. Hon är redo och kroppen är redo.

Hahaha....ja Mamma Mu gör det hon är bäst på....tar det lugnt :meh:
Hon njuter av att stå i centrum och bli ompysslad. Själv är jag trött som en gnu då jag bara sovit i omgångar.
Nu väntar vi bara på att själva samandragningar och värkarbete ska börja. Hon är redo och kroppen är redo.

Men vafasen! Nu får hon klämma ut dem!

Nu har det gått 4 veckor sen parning och vi tror att Impa är dräktig. Hon som normalt är ett energiknippe utan dess like ligger mest och vilar om dagarna. Tror hon varit lite illamående med för nån dag har matvraket bara legat och vaktat tuggbenen hon fått. Eftersom hon är så förändrad i sitt sätt tror både jag och uppfödaren att hon är dräktig.

Just ja. Pappa blev ju med valp, en drever. Hur söt som helst och jag är smått förälskad i den.
DSC_0483.JPG

Beroende på hur mycket hon är här kanske det blir lite rallylydnad för henne och eftersom pappa bara är intresserad av jakt så planerar jag att ställa ut henne. Går det bra får han se till att komma ut på lite jaktprov med henne.

DSC_0563.JPG

Det är ju lite storleks skillnad på min hane Saulos och nio veckor gamla Java :love: Till och med min katt är större än vad hon är. :)

Mamma Mu har envist knipigt igen här. Så mitt på dagen slängde jag ut godis på gräsmattan så hon fick vagga runt där och pilla.
Nu har hon haft en temperaturdipp, återgått till normaltemp, haft en liiiten klar slemflytning och såg henne ha en lätt magkramp a la "skitnödig" när hon gick och letade godis.
Nu har hon lagt sig i valplådan. Den har hon inte varit mycket i. Och hon har gett ifrån sig lite knorr och stön.
Jag ligger på sängen och håller henne sällskap. Och väntar och väntar....

Min lilla gullunge tog sin 3:e BIS-3-placering idag, 4mån och 3 veckor gammal. Hon har ställts 3 ggr och blivit BIS-3 varje gång :p återigen slagen av 2 äldre valpar. Vänta ni bara! Hon kommer bli livsfarlig i ringarna om några månader :banana::angel:

Vi tränar lydnad och spår med, på hennes nivå såklart, och det går framåt! Hon fick jättemycket beröm av vår bruksinstruktör i onsdags (han är väldigt kräsen med hur hundarna ska se ut när de utför momenten) :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 403
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 494
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 885
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 439
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar