Status
Stängd för vidare inlägg.
Händer det nåt???
Eftersom jag är löjligt blödig och nojig när det gäller min älskling Mamma Mu så kom hennes uppfödare förbi i kväll och kollade på henne. Med ca 20 år och 50 kullars erfarenhet kändes det tryggt :heart

De trodde något dygn till...kanske tom två. Hon har troligtvis tagit sig några dagar efter sista parningen.
De trodde också att det var många valpar. Hoppas :up:

Helt underbart att läsa om era valpar och kommande valpar, inte lika underbart att läsa och bli påmind om det jobbiga med valp.

Har kunnat börja hålla tummarna lite nu då vi fick reda på att tiken är parad under veckan och vi har nu mera hamnat på tredje tikvalpen då en hoppat av pga familjesjukdom och en blivit avslöjad med att inte ha marker att jaga på som han påstod sig ha så han får inte köpa någon valp längre.

Så här hålls tummar och tår för en liten hedehund :love:

Just ja. Pappa blev ju med valp, en drever. Hur söt som helst och jag är smått förälskad i den.
DSC_0483.JPG

Beroende på hur mycket hon är här kanske det blir lite rallylydnad för henne och eftersom pappa bara är intresserad av jakt så planerar jag att ställa ut henne. Går det bra får han se till att komma ut på lite jaktprov med henne.

DSC_0563.JPG

Det är ju lite storleks skillnad på min hane Saulos och nio veckor gamla Java :love: Till och med min katt är större än vad hon är. :)
Vilken härlig bild!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 395
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 450
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 857
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 419
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30