Valet i USA

Jag vet inte om ”alla vill dit”. Jag har bott i USA i säkert … 7 år? Åker dit då och då av sport-anledningar. Men jag vill INTE bo och leva där. Den drömmen är nog kanske en fantasi?
Tja, titta på alla svenska hockey lirare. Så fort dom får chansen vill dom over there. Även andra idrottare såklart. Kockar vill dit och ha en restaurang där, anses fint. Sen har vi hela finans folket, för att sen inte tala om forskarfolket. Kommer man dit kanske kanske man får vara med om att bidra till ett Nobelpris eftersom USA kammar hem många såfanna

Studera och har jobbat i USA, big star i sitt CV. Alla vill göra pengar där för där finns pengarna

Hur kan vi, och övriga världen, som inte ”följer Trump” frigöra oss från USA? Varför är det landet så extremt avgörande för allt från världsekonomi till världsfred?? Vad är deras trumfkort?
Det här är väl inte ett så lockande alternativ, eftersom att det involverar bland annat Putin. Men det finns ju länder som försöker komma runt de ekonomiska samarbetena som kretsar kring dollarn, som BRICS som strävar efter att vara ett alternativ till IMF och Världsbanken - eftersom att de intuitionerna är knutna till USA och G7 (och såklart FN). https://sv.wikipedia.org/wiki/Brics

FN kan ju f.ö. knappt fatta beslut gällande fred om USA lägger in veto.

Jag vet inte om ”alla vill dit”. Jag har bott i USA i säkert … 7 år? Åker dit då och då av sport-anledningar. Men jag vill INTE bo och leva där. Den drömmen är nog kanske en fantasi?
Sen får vi inte glömma att USA har Elon. Skulle inte förvåna mig ett dugg om Donald utnämner Elon till nån minister. Eller Elon har väl kanske fullt upp med att hitta nån ny planet åt oss

Tja, titta på alla svenska hockey lirare. Så fort dom får chansen vill dom over there. Även andra idrottare såklart. Kockar vill dit och ha en restaurang där, anses fint. Sen har vi hela finans folket, för att sen inte tala om forskarfolket. Kommer man dit kanske kanske man får vara med om att bidra till ett Nobelpris eftersom USA kammar hem många såfanna

Studera och har jobbat i USA, big star i sitt CV. Alla vill göra pengar där för där finns pengarna

Fast självklart vill hockey spelare dit och vinna hockeyvärldens största pris. Stanley cup. Vem skulle inte vilja? Det betyder inte att landet har allt.

Landet har så mycket jag inte vill ha. Som kvinna vill jag ha rätt att göra abort, vara hemma med barnen men också kunna lämna dom på förskola ifall jag vill börja jobba utan att behöva betala hutlösa priser för barnomsorg.

Sist Trump satt på makten ströp han tex import av stål. Det kan sluta med att min make får sparken och vi behöver flytta från staden vi älskar. Men det är väl inte så himla viktigt.

En sak lärde jag mig när jag var i USA på semester var att jag inte vill bo där. Jag är knappast ensam. Klart att många vill leva i en dröm, oftast hamnar de i verkligheten. Det är sällan samma sak.
Min erfarenhet av USA blev tvärt om, jag blev väldigt postivt överraskad på det stora hela. Elsäkerheten var väl det jag tyckte var mest "intressant" :crazy: Men har ingen större brådska att flytta någon annan stans, jag trivs hemma också.

Fast självklart vill hockey spelare dit och vinna hockeyvärldens största pris. Stanley cup. Vem skulle inte vilja? Det betyder inte att landet har allt.

Landet har så mycket jag inte vill ha. Som kvinna vill jag ha rätt att göra abort, vara hemma med barnen men också kunna lämna dom på förskola ifall jag vill börja jobba utan att behöva betala hutlösa priser för barnomsorg.

Sist Trump satt på makten ströp han tex import av stål. Det kan sluta med att min make får sparken och vi behöver flytta från staden vi älskar. Men det är väl inte så himla viktigt.
Sverige är inte ett dugg bättre. Hutlösa priser på bostäder tex

Återigen måste jag fråga: Did a Donald write this? Du har gått igång på "the weave" ganska rejält, va? Fast jag gissar ändå att du har jättekul åt att provocera och skriva så svårbegripligt som möjligt, gott så.

Jo, men då handlar det om snabba pengar. Sen, när pengarna finns ... tror jag de flesta flyttar tillbaka. Kanske inte till Sverige men från USA. Det är min erfarenhet. Jag tror inte att USA = lycka och verklig livskvalitet. Jag känner t.ex kvinnor som, med ett 22-årigt "barn", fortfarande betalar av "barnets" BB-kostnader. Samma "barn" har pga sanslösa försäkringspremier, inte råd att fixa magproblem, problem med diverse åkommor, problem med tänderna, osv osv osv. Har ingen mäjlighet att förverkliga sina drömmar (!) eftersom de måste tjäna pengar - och de har EN veckas betald semester från jobbet. Per år. Efter x antal år får de ev två veckor. De är fångar i systemet.

Och du har LÅNG betald föräldraledighet - OM du väljer att bli förälder! Till exempel.

Precis! Jag har varit hemma med mitt barn ett år nu. Mitt hjärta går sönder för de som tvingas lämna bort små bebisar för att kunna jobba. Eller som blir hemmafruar och tvingas stanna hos våldsamma män.

Vi i Sverige har det faktiskt väldigt bra ändå. Vi har valmöjligheter. Det tycker jag är väldigt viktigt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 299
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 666
Samhälle Vad tror ni om honom som väntas till Sverige nästa helg?
2
Svar
23
· Visningar
1 666
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
354
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama