Valet i USA

Okej, det är verkligen ett misslyckade från demokraternas sida att man inte alls lyckats tilltala de som tjänar mindre. Ledsam skillnad jämfört med förra valet:

Among the more shocking exit poll results in the presidential race is a class realignment from 2020.

This year, Harris carried voters whose total household income is over $100,000 by a 53% to 45% margin. In 2020, Trump carried the same demographic 54% to 42% against Biden.

In contrast, Trump reversed his fortunes amongst those with incomes between $50,000 and $99,999 and those who make less than $50,000, winning both by 2%. Biden carried those demographics by 15% and 10%, respectively, in 2020.

Comparing this polling to the Harris campaign’s messaging on the booming economy and the Trump campaign’s message about inflation tells a story about how the economy has been working for the electorate: Those for whom Biden’s economy is working largely wanted things to stay the course. Everyone else just wanted change.
https://www.msnbc.com/politics/2024...dates-rcna176539/rcrd63844?canonicalCard=true

Tja, titta på alla svenska hockey lirare. Så fort dom får chansen vill dom over there. Även andra idrottare såklart. Kockar vill dit och ha en restaurang där, anses fint. Sen har vi hela finans folket, för att sen inte tala om forskarfolket. Kommer man dit kanske kanske man får vara med om att bidra till ett Nobelpris eftersom USA kammar hem många såfanna

Studera och har jobbat i USA, big star i sitt CV. Alla vill göra pengar där för där finns pengarna
Seriöst, för att en del vill flytta till USA för sin karriär innebär det inte att det är drömlandet för alla, inte ens för de som flyttar dit.

Min erfarenhet av USA blev tvärt om, jag blev väldigt postivt överraskad på det stora hela. Elsäkerheten var väl det jag tyckte var mest "intressant" :crazy: Men har ingen större brådska att flytta någon annan stans, jag trivs hemma också.
Men du längtar inte dit för att leva din dröm vad det verkar, jag har aldrig skrivit att ingen vill flytta till USa, bara protestert mot att alla drömmer om det.

Seriöst, för att en del vill flytta till USA för sin karriär innebär det inte att det är drömlandet för alla, inte ens för de som flyttar dit.
Ända sen Kristina, Karl Oskar, Robert och Arvid flyttade till det förlovade landet så har Americat lockat och fascinerat många svenskar och det lär fortsätta ett bra tag till

Många här klassar mig som en idiot men jag får rätt gång på gång :up:

Idiot kan jag inte minnas att någon här kallat dig, det är sällan sådana begrepp kastas på varandra här. Den som utrycker sig mest provokativt mot andra är du själv.

Jag har svårt att begripa mig på dig faktiskt, varför du tycker att det är så roligt att provocera och skriva märkliga utsagor som inte hänger ihop och som du aldrig bemödar dig om att följa upp och svara på de frågor du får. Vad är det som är så roligt med att irritera andra? Det påminner mig om hur killarna på mellanstadiet betedde sig, de tyckte att det var jätteroligt att vara irriterande för sin omgivning. De flesta mognade dock senare i livet och insåg att det finns bättre saker att ägna sin tid på.

Idiot har jag aldrig kallat dig, men du har onekligen en osammanhängande världsbild och du verkar inte vara ett dugg intresserad av att stanna upp någon gång och svara på något. Men samtidigt hyllar du dig själv för att du tycker att du har så mycket bättre koll på allt än alla andra här.

Antingen är det faktiskt lite synd om dig, och har du den här problematiken i det verkliga livet så skulle du behöva få hjälp med att förstå dig själv och andra och hur mänskliga relationer fungerar. Så skulle du inte behöva hamna utanför och på kant med alla andra hela tiden.

Eller så är du bara otroligt självcentrerad och har en grandios självbild (och därför du har så lätt att identifiera dig med Trump), och njuter av att irritera andra. Vad som är sant kan bara du själv bedöma, men oavsett om du har personliga svårigheter eller om du bara är omogen eller rent av elak, så kan du välja att istället bidra till det positiva i samhället. Det här du håller på med är oerhört meningslöst.

Okej, det är verkligen ett misslyckade från demokraternas sida att man inte alls lyckats tilltala de som tjänar mindre. Ledsam skillnad jämfört med förra valet:

Among the more shocking exit poll results in the presidential race is a class realignment from 2020.

This year, Harris carried voters whose total household income is over $100,000 by a 53% to 45% margin. In 2020, Trump carried the same demographic 54% to 42% against Biden.

In contrast, Trump reversed his fortunes amongst those with incomes between $50,000 and $99,999 and those who make less than $50,000, winning both by 2%. Biden carried those demographics by 15% and 10%, respectively, in 2020.

Comparing this polling to the Harris campaign’s messaging on the booming economy and the Trump campaign’s message about inflation tells a story about how the economy has been working for the electorate: Those for whom Biden’s economy is working largely wanted things to stay the course. Everyone else just wanted change.
https://www.msnbc.com/politics/2024...dates-rcna176539/rcrd63844?canonicalCard=true
Ska bli intressant att se vilka som får sparken för Kamalas fiaskot. Sedan sitter väl Ann Selzer löst för fiasko opinionsmätningar

Jag känner flera som har (eller åtminstone har haft) som dröm att flytta till USA. Gemensamt för samtliga är att de är ”rika”, vita män. Och det är väl inget nytt att det finns många som tror att den gruppen representerar majoriteten av befolkningen…

Ända sen Kristina, Karl Oskar, Robert och Arvid flyttade till det förlovade landet så har Americat lockat och fascinerat många svenskar och det lär fortsätta ett bra tag till
Och det gör att alla Svenskar vill flytta dit? Att litterära figurer emigrerade i författarens fantasi?

Jag flyttar hellre till Fylke (The Shire). Det landet har fascinerat ännu fler läsare, men än hellre stannar jag i Sverige.

Men är din bild av Demokraterna att de själva faktiskt ser arbetarklassen som sina kärnväljarna, eller är det vad du tycker att de borde göra?

Nu följer jag inte amerikansk politik lika intensivt som du verkar göra, men min bild av Demokraterna är att de (åtminstone de senaste åren) snarare varit ett parti som riktat in sig mot medelklassen. Och utifrån det så har jag inte svårt att förstå att det Republikanernas förmedlar att "vem som helst" ska kunna skaffa sig ett bra liv "med sina egna händer" är tilltalande, för den som inte känner sig hemma i medelklassen.

Ska bli intressant att se vilka som får sparken för Kamalas fiaskot. Sedan sitter väl Ann Selzer löst för fiasko opinionsmätningar
Många som jobbar i en kampanj slutar liksom när valet är slut ändå ;)

Och herregud, Selzer förblir trots allt bland de främsta i sitt skrå, och hon välkomnar att se efter vad som blev fel för att kunna bli mer spot on i framtiden. Inget konstigt med det.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 299
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 666
Samhälle Vad tror ni om honom som väntas till Sverige nästa helg?
2
Svar
23
· Visningar
1 666
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
354
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama