Någon som vet ungefär hur många procent som röstat tidigare år, och om det finns några preliminära siffror på det nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kanske mr Trump kan fixa?
Ingenting kan få mig att åka till landet med den vidriga kvinnosyn de har.Landet har allt, dom kan vara självförsörjande klara sig själva och alla vill dit och studera, njuta och leva i the American Dream
Hutlösa bostadspriser är det i USA också. Världen hänger ihop, varken Sverige eller USA är unikt. Bostäder är hutlöst dyrt oavsett vart i världen du vill bo om du ska bo i närheten av jobben. Kan du tänka dig att bo på vishan så finns det billiga bostäder i de flesta länder.Sverige är inte ett dugg bättre. Hutlösa priser på bostäder tex
Men snälla. Kan du inte flytta ditt då låter ju som en match. Win win situation för Sverige och för dig tydligen?Landet har allt, dom kan vara självförsörjande klara sig själva och alla vill dit och studera, njuta och leva i the American Dream
Seriöst, för att en del vill flytta till USA för sin karriär innebär det inte att det är drömlandet för alla, inte ens för de som flyttar dit.Tja, titta på alla svenska hockey lirare. Så fort dom får chansen vill dom over there. Även andra idrottare såklart. Kockar vill dit och ha en restaurang där, anses fint. Sen har vi hela finans folket, för att sen inte tala om forskarfolket. Kommer man dit kanske kanske man får vara med om att bidra till ett Nobelpris eftersom USA kammar hem många såfanna
Studera och har jobbat i USA, big star i sitt CV. Alla vill göra pengar där för där finns pengarna
Men du längtar inte dit för att leva din dröm vad det verkar, jag har aldrig skrivit att ingen vill flytta till USa, bara protestert mot att alla drömmer om det.Min erfarenhet av USA blev tvärt om, jag blev väldigt postivt överraskad på det stora hela. Elsäkerheten var väl det jag tyckte var mest "intressant" Men har ingen större brådska att flytta någon annan stans, jag trivs hemma också.
Ända sen Kristina, Karl Oskar, Robert och Arvid flyttade till det förlovade landet så har Americat lockat och fascinerat många svenskar och det lär fortsätta ett bra tag tillSeriöst, för att en del vill flytta till USA för sin karriär innebär det inte att det är drömlandet för alla, inte ens för de som flyttar dit.
Nej men det är det väll ingen som har påstått? Jag finner det bara konstigt att människor i Sverige hurrar över att Trump valts när det sannolikt kommer att drabba dom ekonomiskt jobb kommer att försvinna etc.Tro inte att amerikanska väljar tänker på svensk ekonomi när dom röstar. Dom röstar på sitt lands ekonomi
Många här klassar mig som en idiot men jag får rätt gång på gång
Ska bli intressant att se vilka som får sparken för Kamalas fiaskot. Sedan sitter väl Ann Selzer löst för fiasko opinionsmätningarOkej, det är verkligen ett misslyckade från demokraternas sida att man inte alls lyckats tilltala de som tjänar mindre. Ledsam skillnad jämfört med förra valet:
Among the more shocking exit poll results in the presidential race is a class realignment from 2020.
This year, Harris carried voters whose total household income is over $100,000 by a 53% to 45% margin. In 2020, Trump carried the same demographic 54% to 42% against Biden.
In contrast, Trump reversed his fortunes amongst those with incomes between $50,000 and $99,999 and those who make less than $50,000, winning both by 2%. Biden carried those demographics by 15% and 10%, respectively, in 2020.
Comparing this polling to the Harris campaign’s messaging on the booming economy and the Trump campaign’s message about inflation tells a story about how the economy has been working for the electorate: Those for whom Biden’s economy is working largely wanted things to stay the course. Everyone else just wanted change.
https://www.msnbc.com/politics/2024...dates-rcna176539/rcrd63844?canonicalCard=true
Sitter löst … som opinionsmätare? Vad ska de göra med henne, tänker du?Ska bli intressant att se vilka som får sparken för Kamalas fiaskot. Sedan sitter väl Ann Selzer löst för fiasko opinionsmätningar
Tillsätta nån som har bättre koll på att spegla verkligheten. För det är väl det som det går ut på?Sitter löst … som opinionsmätare? Vad ska de göra med henne, tänker du?
Och det gör att alla Svenskar vill flytta dit? Att litterära figurer emigrerade i författarens fantasi?Ända sen Kristina, Karl Oskar, Robert och Arvid flyttade till det förlovade landet så har Americat lockat och fascinerat många svenskar och det lär fortsätta ett bra tag till
Tillsätta nån som har bättre koll på att spegla verkligheten. För det är väl det som det går ut på?
Okej, det är verkligen ett misslyckade från demokraternas sida att man inte alls lyckats tilltala de som tjänar mindre. Ledsam skillnad jämfört med förra valet:
Among the more shocking exit poll results in the presidential race is a class realignment from 2020.
This year, Harris carried voters whose total household income is over $100,000 by a 53% to 45% margin. In 2020, Trump carried the same demographic 54% to 42% against Biden.
In contrast, Trump reversed his fortunes amongst those with incomes between $50,000 and $99,999 and those who make less than $50,000, winning both by 2%. Biden carried those demographics by 15% and 10%, respectively, in 2020.
Comparing this polling to the Harris campaign’s messaging on the booming economy and the Trump campaign’s message about inflation tells a story about how the economy has been working for the electorate: Those for whom Biden’s economy is working largely wanted things to stay the course. Everyone else just wanted change.
https://www.msnbc.com/politics/2024...dates-rcna176539/rcrd63844?canonicalCard=true
Många som jobbar i en kampanj slutar liksom när valet är slut ändåSka bli intressant att se vilka som får sparken för Kamalas fiaskot. Sedan sitter väl Ann Selzer löst för fiasko opinionsmätningar