Valet i USA

Något som också kommer fram nu efter valet är hur pengarna spenderades, t.ex. fick Oprah motsvarande 10 miljoner SEK efter ett hon hållit ett tal under ett kampanjmöte och man betalde ut stora summor till influencers etc. Läste att Harris kampanj använde ofattbara 15 miljarder kronor under 15 veckor, en miljard i veckan. Det är inte demokrati i mina ögon.

Något som också kommer fram nu efter valet är hur pengarna spenderades, t.ex. fick Oprah motsvarande 10 miljoner SEK efter ett hon hållit ett tal under ett kampanjmöte och man betalde ut stora summor till influencers etc. Läste att Harris kampanj använde ofattbara 15 miljarder kronor under 15 veckor, en miljard i veckan. Det är inte demokrati i mina ögon.
Det är inte odemokratiskt i sig att lägga hutlösa summor som man har tillgång till på reklam. Uppenbarligen var det inte välinvesterade pengar när det gick som det gick, men ändå. Däremot så tycker jag att det är för mycket pengar i politiken, så jag gillar Sanders förslag om ta bort "super PACs" i demokraternas primärval. Bättre att mest förlita sig på gräsrotsinsamlingar.

Det är inte odemokratiskt i sig att lägga hutlösa summor som man har tillgång till på reklam. Uppenbarligen var det inte välinvesterade pengar när det gick som det gick, men ändå. Däremot så tycker jag att det är för mycket pengar i politiken, så jag gillar Sanders förslag om ta bort "super PACs" i demokraternas primärval. Bättre att mest förlita sig på gräsrotsinsamlingar.
Det är odemokratiskt ur flera aspekter, det handlar om vem som ger de här bidragen, om hur kända personer köps för att ge stöd till kandidater och att reklamen används inte för att ge saklig information om vilken politik kandidaten står för utan om suggestion, intryck och känslor.

Fy fan för Biden-administrationen. Återigen gör de FN-resolutioner om vapenvila i Gaza symboliska, eftersom de lagt i veto och det betyder mer än de 158 länder som röstade för resolutionen. Det här kommer såklart inte ändras med nästa administration, men det går liksom inte att understryka nog hur lite de brytt sig om palestinska liv, internationell rätt och sin egen jävla lag.

Jag antar att jag blivit trumpist nu, pga. att han verkar driva på för en av mina hjärtefrågor - bort med sommartid! Make Normaltid Great Again. :heart

Stämmer det här framtidsvisionen är demokratin på stark nedmontering i USA

• criminal investigation into former Representative Liz Cheney
  • lawsuit against the Des Moines Register - just because they released a poll showing a close race in Iowa
  • ABC paid Trump $15m even though his defamation suit had no merit.
  • Bezos told the Post to not endorse against Trump.
  • MSNBC is up for sale because Comcast doesn't want to get in trouble.

https://threadreaderapp.com/thread/1869203329081118983.html

Stämmer det här framtidsvisionen är demokratin på stark nedmontering i USA

• criminal investigation into former Representative Liz Cheney
  • lawsuit against the Des Moines Register - just because they released a poll showing a close race in Iowa
  • ABC paid Trump $15m even though his defamation suit had no merit.
  • Bezos told the Post to not endorse against Trump.
  • MSNBC is up for sale because Comcast doesn't want to get in trouble.

https://threadreaderapp.com/thread/1869203329081118983.html
Det sistnämnda är jag inte helt säker på är hela anledningen.

Och det är naivt att tro att inte Trump spenderat mångfalltden summan på sin kampanj och att bygga upp sin image. Han har fat lägger tid på sig i och för sig och hade ett enormt försprång.

För du menar väl att Trump inte spenderat något när du bara drar upp Harris.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 397
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 799
Samhälle Vad tror ni om honom som väntas till Sverige nästa helg?
2
Svar
23
· Visningar
1 745
Samhälle Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka och känna, men spontant känner jag mig allt lite rånad, men kanske borde jag känna mig stolt...
2
Svar
36
· Visningar
2 916
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar