Valet i USA

Jag har också hört att en del har röstat på Trump för att de tror att enda sättet att få ordning på landet är inbördeskrig och en total "reset".
Haha! Tvekar lite på sanningshalten i det? Men det finns ju folk till allt antar jag. Det måste ändå vara det ultimata självuppoffrandet i så fall. Det är klart att ett inbördeskrig kan leda till en överlag positiv förändring men inte så mycket för de som lever mitt uppi det kanske..

Jag tror oavsett inte att inbördeskrig är något amerikanarna behöver vara alltför oroade över i nuläget.

Off topic:
Jag vill verkligen inte deraila tråden med en diskussion om detta men såg att jag nog blev lite missuppfattad så vill bara förtydliga att ett troll är någon som medvetet provocerar för att väcka ilska och irritation, inte någon som tycker annorlunda. Man kan tycka att Donald Trump är bra och hans politik är bra utan att vara ett troll. Troll känns igen på retoriken, inte åsikterna.

Fast det spelar nog ingen roll vad det pratats om rent politiskt för det är inte vad folk röstar på, såg flertal intervjuer igår med folk som röster på Trump för att dom "gillar hans sätt". Dom tycker han är rolig att titta på och det verkar vara det som avgör.
Jag tror också liiiite att Harris kom in i bilden för sent. Folk känner henne inte. Hon kan ses som ett osäkert kort, en främling i spelet. Som vicepresident syntes hon ju väldigt lite, om alls. Trump är välbekant och familjär (...). Man vet var man har honom.

När Hillary Clinton förlorade mot Trump tänkte jag att nu har demokraterna läge att hitta några riktigt bra kandidater, de har 4 år på sig att ladda om och sätta upp ordentligt motstånd. Och så blev det Biden - som var skarp och smart som ung men som nu (trots att han vann!) ses som gammal och skröplig och inte så attraktiv. Så jag hoppas att demokraterna nu verkligen går in för att hitta rätt kandidater till nästa val. Om Harris blir en av dem vet jag inte.

Trist bara att så mycket handlar om pengar. Man kan vara hur bra som helst, men saknas pengar är man rätt körd.

Du skrev

Jag anser att svaret är att man inte ska sluta säga emot
Ska man aldrig sluta så låter man trollen sätta agendan och det är där balansgången kommer in. Du vill alltså diskutera på trollens arena (?) men då blir det ju bara deras agenda som sprids. Det är skillnad på att inte säga emot alls och att fastna i deras vidriga gyttja och låta dem styra diskussionen.

Ska man aldrig sluta så låter man trollen sätta agendan och det är där balansgången kommer in. Du vill alltså diskutera på trollens arena (?) men då blir det ju bara deras agenda som sprids. Det är skillnad på att inte säga emot alls och att fastna i deras vidriga gyttja och låta dem styra diskussionen.
Nej jag vill inte diskutera på trollens arena jag tänkte mest på det här forumet faktiskt
Jag missförstod dig kanske lite

Jag tror också liiiite att Harris kom in i bilden för sent. Folk känner henne inte. Hon kan ses som ett osäkert kort, en främling i spelet. Som vicepresident syntes hon ju väldigt lite, om alls. Trump är välbekant och familjär (...). Man vet var man har honom.

När Hillary Clinton förlorade mot Trump tänkte jag att nu har demokraterna läge att hitta några riktigt bra kandidater, de har 4 år på sig att ladda om och sätta upp ordentligt motstånd. Och så blev det Biden - som var skarp och smart som ung men som nu (trots att han vann!) ses som gammal och skröplig och inte så attraktiv. Så jag hoppas att demokraterna nu verkligen går in för att hitta rätt kandidater till nästa val. Om Harris blir en av dem vet jag inte.

Trist bara att så mycket handlar om pengar. Man kan vara hur bra som helst, men saknas pengar är man rätt körd.

Rätt kön och kärlek till religion verkar behövas också.

Nej jag vill inte diskutera på trollens arena jag tänkte mest på det här forumet faktiskt
Jag missförstod dig kanske lite
Ja mitt inlägg var generellt om hur svårt det är att hitta balansgången mellan att säga emot trollen och samtidigt hålla diskussionen om viktiga bra saker och inte om trollen vidriga världsbild.

Å där klev Donald över 270 spärren och fortsätter att öka 🏆
Jag vet inte om du är för Trump, men det verkar ju så när man läser dina inlägg. Det jag inte förstår är varför man som svensk är för Trump, när hans politik så negativ inverkan på vår ekonomi. För Sverige kan jag inte se något positivt med att Trump kommit till makten, och då tittar jag inte på hans person utan på den politik han representerar.

Tappade verkligen hoppet om mänskligheten när jag slog på nyheterna i morse. Förstår verkligen inte hur man framförallt som kvinna kan rösta på någon som Trump. Ska bli intressant att se vad som händer de kommande fyra åren.

Irl är jag betydligt mer intresserad av politik men tyvärr är jag väldigt dålig att uttrycka mig skriftligt om det. Men jag blir bara så frustrerad över när jag ser hur världen ser ut just nu och vilka som styr.

Jag vet inte om du är för Trump, men det verkar ju så när man läser dina inlägg. Det jag inte förstår är varför man som svensk är för Trump, när hans politik så negativ inverkan på vår ekonomi. För Sverige kan jag inte se något positivt med att Trump kommit till makten, och då tittar jag inte på hans person utan på den politik han representerar.
Donald är inte till för Sverige. Han är till för USA och dess folk och det ska han jobba för. Här är förklaringen till varför han vinner och varför folk gillar det

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vg93mX/donald-trumps-24-loften-for-usa

Donald är inte till för någon annan än Donald, men att han valts till president i USA kommer att påverka Sveriges ekonomi negativt.
Hur kan vi, och övriga världen, som inte ”följer Trump” frigöra oss från USA? Varför är det landet så extremt avgörande för allt från världsekonomi till världsfred?? Vad är deras trumfkort?

Donald är inte till för Sverige. Han är till för USA och dess folk och det ska han jobba för. Här är förklaringen till varför han vinner och varför folk gillar det

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vg93mX/donald-trumps-24-loften-for-usa
Nej. Valet av president i USA har enorm betydelse för hela världen.
Det anser iaf varenda politiker världen över.
Nu har vi en ryss och kinavänlig president i ett av världens mäktigaste länder.
Det är faktiskt något som man blr vara orolig för på riktigt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 299
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 666
Samhälle Vad tror ni om honom som väntas till Sverige nästa helg?
2
Svar
23
· Visningar
1 666
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
354
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama