Ja men eller hur?? Jag blir så arg på detta, hoppas att Socialdemokraterna lär sig något av det i allafall…Well, antar att det går såhär när man främst försökt locka till sig republikaner och glömt bort basen....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja men eller hur?? Jag blir så arg på detta, hoppas att Socialdemokraterna lär sig något av det i allafall…Well, antar att det går såhär när man främst försökt locka till sig republikaner och glömt bort basen....
Nä, de kommer fortsätta på sin inslagna väg, frågan är hur länge det dröjer innan vi får det tredje världskriget. Europa mot USA, Kina och RysslandJa men eller hur?? Jag blir så arg på detta, hoppas att Socialdemokraterna lär sig något av det i allafall…
Nja, det var väl väldigt klart från början att Donald med MAGA skulle vinna. Alla era teorier här om hur det hela skulle gå till och alla sk experter i media sprack ju som en såpbubbla. Lyssna till vad majoriteten av folket vill iställetWell, antar att det går såhär när man främst försökt locka till sig republikaner och glömt bort basen....
Låt amerikanerna ha sitt land. Dom vet nog bäst hur dom vill ha det. Dom lever trots allt i landet och vet hur det ärAtt maten i mataffärerna och bensinen på bensinstationerna har blivit dyrare skylls på Joe Biden och hans avsaknad av ekonomisk politik, och därför röstar amerikanen på Trump, som nu ska rätta till detta problem.
Är det nån här i Sverige som noterat att maten blivit dyrare här hemma de sista åren? Har nån hört att priserna gått upp också ute i Europa? Att spannmål blivit markant dyrare för de afrikanska länderna?
Vilka av oss ser detta som Joe Bidens brist på ekonomisk politik?
Jag tror att vi kan vara ganska överens om att huvudorsaken till de kraftiga prisökningarna grundar sig först i pandemin (och dess störning av världshandeln - minns tomma containrar som stockade sig på fel platser i världen), sedan Rysslands invasion i Ukraina, sedan fortsatta störningar i världshandeln mha Houthis attacker i Röda Havet.
Ingen ekonomisk politik skulle alls ha ändrat på nånting av ovanstående. Och Donald Trump kommer inte heller kunna fixa nånting med hjälp av nån annan variant på ekonomisk politik.
Så ni amerikaner som röstat Trump för en bättre privatekonomi,
sorry - utan strut med väldigt litet hål framför ansiktet hade ni haft bättre möjlighet att förstå hur världen funkar lite bättre.
Låt amerikanerna ha sitt land. Dom vet nog bäst hur dom vill ha det. Dom lever trots allt i landet och vet hur det är
Jo förvisso men det gäller att googla på rätt ställeIntressant att man kan googla om framtiden. Jag har sett flera olika prognoser.
Vi kommer nog inte kriga mot USA - däremot inte med dem.Nä, de kommer fortsätta på sin inslagna väg, frågan är hur länge det dröjer innan vi får det tredje världskriget. Europa mot USA, Kina och Ryssland
Haha, gällande sossarna så är de nog förlorade redan - de har ju börjat snegla på KD.....Ja men eller hur?? Jag blir så arg på detta, hoppas att Socialdemokraterna lär sig något av det i allafall…
Ja även vi har höga matpriser och tycks överleva. Är man världens största ekonomi så behöver man inte ha koll på allt. Å som jag sa, underskatta inte Donald.Ja, de lever trots allt i landet och vet hur det är där.
Men de har ingen koll på varför det är som det är, och därför inte heller någon koll på vad som behövs göras åt problemet, i det här fallet: de höga matpriserna.
Och,
tyvärr måste jag också säga att de inte bara lever i sitt land, utan även i världen - och där HAR DE INGEN JÄVLA ANING om vad de har för nån påverkan.
Tyvärr då för oss andra, som bor ute i den där världen.
Ja, alltså jag trycker att Harris kampanj misslyckades men att nå majoriteten av folket. Att rikta in sig på vita medelklasskvinnor som är republikaner tillsammans med Cheney utan att se till att liknande insatser gjorts till minoriteter verkar ha gjort att man förlorat de man tog för givet.Nja, det var väl väldigt klart från början att Donald med MAGA skulle vinna. Alla era teorier här om hur det hela skulle gå till och alla sk experter i media sprack ju som en såpbubbla. Lyssna till vad majoriteten av folket vill istället
Men du hyllade ju Harris så in i bomben med hennes livs tal och nu är det ett helt annat ljud i din bjällraHaha, gällande sossarna så är de nog förlorade redan - de har ju börjat snegla på KD.....
Tänk om hon varit lite mer progressiv, inte riktat in sig på medelklass hela tiden - även när hon talat till fackförbund har hon sagt "medelklass" ist för "arbetare" och småföretagare lite luddigt. Och uppenbarligen straffade det sig att skita i rörelsen som vill sluta skicka bomber till Gaza. Har ett tag känt att Harris känts som Clinton.
Men tänk vad du ändrar digJa, alltså jag trycker att Harris kampanj misslyckades men att nå majoriteten av folket. Att rikta in sig på vita medelklasskvinnor som är republikaner tillsammans med Cheney utan att se till att liknande insatser gjorts till minoriteter verkar ha gjort att man förlorat de man tog för givet.
Det har jag skrivit typ hela tiden? Jag har tjatat om att Harris alienerar väljargrupper, och fått en del skäll för det här Däremot så föll jag in i nåt slags hopium precis innan valet och spådde att Harris skulle vinna en väldigt marginell seger. Det hade jag fel gällande.Men tänk vad du ändrar dig
Det gjorde jag ju inte? Jag sa saker som var bättre med det talet än en del andra hon hållit.Men du hyllade ju Harris så in i bomben med hennes livs tal och nu är det ett helt annat ljud i din bjällra
Många här klassar mig som en idiot men jag får rätt gång på gångDet har jag skrivit typ hela tiden? Jag har tjatat om att Harris alienerar väljargrupper, och fått en del skäll för det här Däremot så föll jag in i nåt slags hopium precis innan valet och spådde att Harris skulle vinna en väldigt marginell seger. Det hade jag fel gällande.
Jag föredrar att googla på internet, var annars? Sen kan man kolla media, Youtube mm.Jo förvisso men det gäller att googla på rätt ställe
Ja det frågar jag mig med...saknas nog en hel del hjärnceller där.Jävla mörker helt enkelt. Vad är det för fel på folk? Är en hel jävla nation totalt borta i huvudet?D