Valet i USA

Helt ärligt hoppas jag att landet går helt åt helvete under puckot (synd bara att det kommer att spilla över på oss andra).

Ett land som röstat för att kvinnor kommer att dö eftersom läkare inte törs ge dem den vård de behöver förtjänar att gå helt åt helvete. Jag ser sällan saker och ting i svart-vitt men det här är ett av de tillfällena.

(disclaimer, inte alla amerikaner etc :meh:)

Edit: Vi exporterade verkligen en massa märkligheter dit under 17- och 1800-talet... :cautious:
Nu får hoppet stå till att generalerna etc står i vägen för att låta detta spilla över på oss andra.

... Alltså, man får hoppas på Pentagon och militärkoncernen..! O_o:cautious:

(Personligen tror jag att de kommer snarare att stå stilla än att göra något, till för- och nackdel.)

Nu får hoppet stå till att generalerna etc står i vägen för att låta detta spilla över på oss andra.

... Alltså, man får hoppas på Pentagon och militärkoncernen..! O_o:cautious:

(Personligen tror jag att de kommer snarare att stå stilla än att göra något, till för- och nackdel.)
Det största problemet är egentligen inte Trump utan JD. Han är handmaids tale ut i fingerspetsarna och sannolikheten att han tar över är gigantisk.

Är det dags att glömma engelskan och studera ryska nu?
Varför i helvete har man i Europa inte gjort mer för att distansiera sig från USA? Vi har ju vetat i ÅTTA år nu vad de är kapabla till att välja för ledare ändå har inget hänt.

Det största problemet är egentligen inte Trump utan JD. Han är handmaids tale ut i fingerspetsarna och sannolikheten att han tar över är gigantisk.
Definitivt, finns en anledning till varför jag skrev tidigare att personerna bakom Trump är läskigare än Trump :crazy:

Så man får alltså sätta hoppet till att tiden kommer ikapp Trump, det finns ju en nackdel när ens parti och ideologi blir så bundna till en person...

Är det dags att glömma engelskan och studera ryska nu?
Varför i helvete har man i Europa inte gjort mer för att distansiera sig från USA? Vi har ju vetat i ÅTTA år nu vad de är kapabla till att välja för ledare ändå har inget hänt.
Money money money... 💸💸💸

Alltså, tänk på hur mycket pengar det finns i den amerikanska militären också. Det finns en anledning till att de är liksom världspolisen - och vad vi ser är en korrupt polischef med egna investeringar i vapnen.

The future is gonna be 🔥 tycker Elon Musk. Tror inte jag tolkar 🔥 riktigt på hans sätt utan mer som konsekvenserna av att lämna Parisavtalet igen och att låta andra konflikter eskalera.

The future is gonna be :turd: känns dock mer adekvat.
Det skulle inte förvåna mig alls om Musk ser sig som president om x antal år.

I princip alla som röstat Trump säger ju att det beror på "the economy". Att ha fått det sämre ger mycket större negativ psykologisk påverkan (loss aversion) än om man fått det bättre och därmed fått någonting man inte haft tidigare. Så folket fungerar helt enkelt på det sätt som människor gör.
Att maten i mataffärerna och bensinen på bensinstationerna har blivit dyrare skylls på Joe Biden och hans avsaknad av ekonomisk politik, och därför röstar amerikanen på Trump, som nu ska rätta till detta problem.

Är det nån här i Sverige som noterat att maten blivit dyrare här hemma de sista åren? Har nån hört att priserna gått upp också ute i Europa? Att spannmål blivit markant dyrare för de afrikanska länderna?
Vilka av oss ser detta som Joe Bidens brist på ekonomisk politik?

Jag tror att vi kan vara ganska överens om att huvudorsaken till de kraftiga prisökningarna grundar sig först i pandemin (och dess störning av världshandeln - minns tomma containrar som stockade sig på fel platser i världen), sedan Rysslands invasion i Ukraina, sedan fortsatta störningar i världshandeln mha Houthis attacker i Röda Havet.

Ingen ekonomisk politik skulle alls ha ändrat på nånting av ovanstående. Och Donald Trump kommer inte heller kunna fixa nånting med hjälp av nån annan variant på ekonomisk politik.

Så ni amerikaner som röstat Trump för en bättre privatekonomi,
sorry - utan strut med väldigt litet hål framför ansiktet hade ni haft bättre möjlighet att förstå hur världen funkar lite bättre.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 299
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 666
Samhälle Vad tror ni om honom som väntas till Sverige nästa helg?
2
Svar
23
· Visningar
1 666
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
354
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama