Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min teori är att du har verkligen ingen aning om hur nedlåtande och otrevlig du faktiskt är i de allra flesta av din inläggNu vill jag se tonvis av era teorier om hur världen kommer att gå under för att om 4 år se att ni hade fel igen
Jag hoppas du har rätt, men jag är tveksam.Vi kommer nog inte kriga mot USA - däremot inte med dem.
Och ovanstående sceniario kommer fortare om USA släpper på sanktionerna mot Ryssland.
Först kanske du ska dela med dig av tonvis av dina teorier om hur världen kommer att blomstra så att vi om 4 år tyvärr kommer att se hur fel du har igen.Nu vill jag se tonvis av era teorier om hur världen kommer att gå under för att om 4 år se att ni hade fel igen
Jag tänker snarare att kampanjen sjabbade bort det organiska engagemanget som fanns från början. Sedan blev det för generiskt och själlöst, och Harris distanserade sig inte till Biden tillräckligt - trots hans impopulära opinionssiffror. Fokuset på att rikta in sig på republikaner tog över för mycket, och ledde uppenbarligen att man tappade bort sig själva en del, och istället för att presentera progressiva förslag som basen hade önskat så togs de naturliga väljarna för givna.Jävla mörker helt enkelt. Vad är det för fel på folk? Är en hel jävla nation totalt borta i huvudet?D
Eller så var det dömt att misslyckas. USA var kanske inte redo för en färgad kvinna.Jag tänker snarare att kampanjen sjabbade bort det organiska engagemanget som fanns från början. Sedan blev det för generiskt och själlöst, och Harris distanserade sig inte till Biden tillräckligt - trots hans impopulära opinionssiffror. Fokuset på att rikta in sig på republikaner tog över för mycket, och ledde uppenbarligen att man tappade bort sig själva en del, och istället för att presentera progressiva förslag som basen hade önskat så togs de naturliga väljarna för givna.
Nej, jag underskattar inte Donald. Eller snarare de som drar i hans trådar.Ja även vi har höga matpriser och tycks överleva. Är man världens största ekonomi så behöver man inte ha koll på allt. Å som jag sa, underskatta inte Donald.
Jag tror just det här.Eller så var det dömt att misslyckas. USA var kanske inte redo för en färgad kvinna.
Världens undergång sker inte så. Det kommer inte att vara "the event" utan vi glider långsamt mot en allt sämre tillvaro för allt fler.Nu vill jag se tonvis av era teorier om hur världen kommer att gå under för att om 4 år se att ni hade fel igen
Jag tror faktiskt inte att det handlar om det.Eller så var det dömt att misslyckas. USA var kanske inte redo för en färgad kvinna.
Många här klassar mig som en idiot men jag får rätt gång på gång
Har du? Kan du ge några exempel? Jag kan inte påminna mig om att du när du har avvikande åsikter är särskilt pricksäker.Många här klassar mig som en idiot men jag får rätt gång på gång
Det är säkert en av många orsaker, men jag är övertygad om att kvinnor och färgade förutom alla andra frågor än så länge generellt börjar med en uppförsbacke på flertalet icke "kvinnliga" områden exempelvis politiken. Jag är övertygad om att det även i USA än så länge finns en betydande andel som inte kan tänka sig att rösta på en kvinna/färgad.Jag tror faktiskt inte att det handlar om det.
Varför citerade du mig? Jag är varken amerikan eller kan rösta i det amerikanska valet. Jag har dessutom tidigare skrivit att jag inte är speciellt förtjust i någon av kandidaternaAtt maten i mataffärerna och bensinen på bensinstationerna har blivit dyrare skylls på Joe Biden och hans avsaknad av ekonomisk politik, och därför röstar amerikanen på Trump, som nu ska rätta till detta problem.
Är det nån här i Sverige som noterat att maten blivit dyrare här hemma de sista åren? Har nån hört att priserna gått upp också ute i Europa? Att spannmål blivit markant dyrare för de afrikanska länderna?
Vilka av oss ser detta som Joe Bidens brist på ekonomisk politik?
Jag tror att vi kan vara ganska överens om att huvudorsaken till de kraftiga prisökningarna grundar sig först i pandemin (och dess störning av världshandeln - minns tomma containrar som stockade sig på fel platser i världen), sedan Rysslands invasion i Ukraina, sedan fortsatta störningar i världshandeln mha Houthis attacker i Röda Havet.
Ingen ekonomisk politik skulle alls ha ändrat på nånting av ovanstående. Och Donald Trump kommer inte heller kunna fixa nånting med hjälp av nån annan variant på ekonomisk politik.
Så ni amerikaner som röstat Trump för en bättre privatekonomi,
sorry - utan strut med väldigt litet hål framför ansiktet hade ni haft bättre möjlighet att förstå hur världen funkar lite bättre.
Jag har sett flera intervjuer där amerikaner säger att en kvinna klarar inte av presidentskapet och att de därför kommer att rösta på Trump enbart för att han är man ett par av dessa var kvinnor som ansåg att kvinnor är för känslosamma för att vara presidentDet är säkert en av många orsaker, men jag är övertygad om att kvinnor och färgade förutom alla andra frågor än så länge generellt börjar med en uppförsbacke på flertalet icke "kvinnliga" områden exempelvis politiken. Jag är övertygad om att det även i USA än så länge finns en betydande andel som inte kan tänka sig att rösta på en kvinna/färgad.
Jag citerade dig för att jag byggde vidare på vad du sade.Varför citerade du mig? Jag är varken amerikan eller kan rösta i det amerikanska valet. Jag har dessutom tidigare skrivit att jag inte är speciellt förtjust i någon av kandidaterna
Visst, jag inser att det blir en automatisk uppförsbacke och att vissa är så pass misogyna/rasistiska. Det bidrar såklart, men jag tror verkligen inte att det var en vinnande strategi att paradera runt Liz Cheney och göra en för stor grej av varje välkänd republikan som backade Harris.Det är säkert en av många orsaker, men jag är övertygad om att kvinnor och färgade förutom alla andra frågor än så länge generellt börjar med en uppförsbacke på flertalet icke "kvinnliga" områden exempelvis politiken. Jag är övertygad om att det även i USA än så länge finns en betydande andel som inte kan tänka sig att rösta på en kvinna/färgad.
Och vi svenskar kommer med största sannolikhet rösta bort vårt eget politiska styre vid nästa val om det inte blir mer ekonomiskt hållbart att leva inom en snar framtid. Det spelar ingen roll vems fel det är eller om det är helt beroende på utomstående faktorer, det är alltid lättare att vara i opposition och lova att man ska göra saken X bättre om det är så att någonting som är viktigt för folk blivit markant sämre.Jag citerade dig för att jag byggde vidare på vad du sade.