Valet i USA

AP har 210 till Harris och 230 till Trump, MEN Trump lead i alla vågmästarstater....

CNN har 182 Harris och 246 Trump. (och har blivit den föredragna kanalen på Reps valvaka....)

It's not over until the fat lady sings, but..... ser inte särskilt lovande ut

Inte förvånad, men mycket tråkigt och kasst. Att inte USA år 2024 är redo för en svart kvinna som president är dock inte överraskande. 4 år av ökenvandring. Trump kan dock få hålla vallöftet att isolera sig så mycket som möjligt från min sfär. Det kommer att sättas enorma krav på EU kommande år och vi kommer att få se fler (?) och andra typer av konflikter.

Inte förvånad, men mycket tråkigt och kasst. Att inte USA år 2024 är redo för en svart kvinna som president är dock inte överraskande. 4 år av ökenvandring. Trump kan dock få hålla vallöftet att isolera sig så mycket som möjligt från min sfär. Det kommer att sättas enorma krav på EU kommande år och vi kommer att få se fler (?) och andra typer av konflikter.
Du tror det kommer ta slut?

Det jag tycker känns mest illavarslande är inte att Trump själv är så bindgalen som jag uppfattar att han är. Utan att en majoritet av röstande amerikaner menar att han faktiskt är den absolut mest lämpade, av urvalet, att styra landet. Det säger mig mer om den amerikanska röstbasen än om Trump, även om jag förstås inser att polariseringen är massiv.

Det jag tycker känns mest illavarslande är inte att Trump själv är så bindgalen som jag uppfattar att han är. Utan att en majoritet av röstande amerikaner menar att han faktiskt är den absolut mest lämpade, av urvalet, att styra landet. Det säger mig mer om den amerikanska röstbasen än om Trump, även om jag förstås inser att polariseringen är massiv.
I princip alla som röstat Trump säger ju att det beror på "the economy". Att ha fått det sämre ger mycket större negativ psykologisk påverkan (loss aversion) än om man fått det bättre och därmed fått någonting man inte haft tidigare. Så folket fungerar helt enkelt på det sätt som människor gör.

Det är så vi människor fungerar i grupp

Helt ärligt hoppas jag att landet går helt åt helvete under puckot (synd bara att det kommer att spilla över på oss andra).

Ett land som röstat för att kvinnor kommer att dö eftersom läkare inte törs ge dem den vård de behöver förtjänar att gå helt åt helvete. Jag ser sällan saker och ting i svart-vitt men det här är ett av de tillfällena.

(disclaimer, inte alla amerikaner etc :meh:)

Edit: Vi exporterade verkligen en massa märkligheter dit under 17- och 1800-talet... :cautious:

Så länge man kan hålla huvudet över vattenytan i fyra år till nästa val så har man något slags framtidshopp.

Det är extremt läskigt att man inte kan ens vara säker på det :crazy:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 299
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 666
Samhälle Vad tror ni om honom som väntas till Sverige nästa helg?
2
Svar
23
· Visningar
1 666
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
354
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama