Valet i USA

Jag var pessimistisk imorse men efter ha läst lite på internet och såg en poll som nämndes av Stephen Colbert så känner jag mig försiktigt optimistisk men det är svajigt.... Läskigt svajigt!

b25cc825961969660ee9a1fd27bc9e1d8ef7f8fc.jpg

Om Kamala vinner så blir detta ett unikt val där flera partier (som i grupper) valde att rösta för demokratin.
Jag hoppas verkligen att det blir så.

"Härligt" att se att Netanyahu verkligen passar på att göra kaos nu när det är val, undrar hur många andra länder som har ledare med hybris som ser en möjlighet när ljuset riktas mot det amerikanska valet.

Och det är ju ÄNNU mera korkat - USA's ekonomi är just nu helt på topp i världen och går jättebra....

Dessutom - Trump blev född miljonär och har gått konkurs 4 (eller var det 6?) gånger?!? Eksakt vad är det som säger att han är bra på ekonomi??
Mja, ekonomin går kanske bra, men det är ju främst bara ledning och ägare som har någon glädje av det. Arbetarna får inte se mycket av vinsterna, de ser mest bara att allt blivit dyrare.

b25cc825961969660ee9a1fd27bc9e1d8ef7f8fc.jpg

Om Kamala vinner så blir detta ett unikt val där flera partier (som i grupper) valde att rösta för demokratin.
Jag hoppas verkligen att det blir så.
Ja, så är det ju absolut. Men det känns som att det glöms bort att många röstade på Biden av den anledningen 2020. Sedan dess har förvisso 6 januari inträffat + dobbs, så fler skäl nu.

Det är förövrigt vidrigt att republikaner har lagt omkring 215 miljoner dollar på transfobisk reklam under det här valet. Sedan är förhoppningsvis inte hela den amerikanska befolkningen lika mottaglig för sån skit som Agnes Wold, men en del är ju så illa.

Blev lite chockad när jag såg att Texas var blå efter typ 1000 av distrikten, trodde det var en av de mest röda staterna 😅 (Nu är det dock rött)

Jag hade ju tänkt sova nu men vet inte om det går :nailbiting:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 299
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 666
Samhälle Vad tror ni om honom som väntas till Sverige nästa helg?
2
Svar
23
· Visningar
1 666
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
354
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Offentliga verksamheter
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur