Valet i USA

Men det är inte Beshear som är anledningen till att Iowa plötsligt är en vågmästare, polling efter hans tal visade fortfarande på att Trump skulle vinna bekvämt. Det är först nu som det svängt, mycket beroende på de sk uncommitted, ffa kvinnorna.
Du måste väl fattat att jag skämtade?

Oavsett hur det kommer att bli nar rosterna ar raknade sa har en mycket possitive sak hant under den har kampanjen. Vi fick tillbaka flaggan! Fran sista Trump valet har flaggan symboliserat Trump ... lite som det blev i Sverige sa man inte kunde ha en Svensk flagga ...
Nu ar flaggan var ocksa, man ar inte trumpist bara for att man har en flagga utanfor sitt hus och vi kan alla ha en flagga att vifta med, det ar ocksa sa vi kan alla vara lika patriotiska igen, precis som det alltid varit innan Trump.

ÄNTLIGEN adresserar Harris arabamerikaner/muslimer i Michigan av egen maskin, utan att ha blivit överröstad av demonstranter. Och notera jublet som uppstår väldigt organiskt! Det hon säger är inte jätteannorlunda från tidigare tillfällen, men det är inramat på ett bättre sätt. Förmodligen är det så krasst att hon gör det bara för att Trump varit i Dearborn nyss, men ändå. Tänk om hon gjort såhär för några månader sedan...

Det här med opinionsundersökningar verkar vara en usel indikator på hur valet ska gå. Jag har sett massor av information om att republikanerna skapar drivor av undersökningar som de gör för att få önskat resultat. Dessa sprids sedan och används när de viktar ihop flera för att få en bättre bild.
Jag vet inte om detta är sant men vid det här laget har jag stött på ett antal källor som berättar samma sak.

Det här med opinionsundersökningar verkar vara en usel indikator på hur valet ska gå. Jag har sett massor av information om att republikanerna skapar drivor av undersökningar som de gör för att få önskat resultat. Dessa sprids sedan och används när de viktar ihop flera för att få en bättre bild.
Jag vet inte om detta är sant men vid det här laget har jag stött på ett antal källor som berättar samma sak.
Det beror såklart på vad det är för opinionsmätning, vissa är mer "pålitliga" än andra, och också tydliga med att det finns en felmarginal. :)

Givetvis men om 8 av 10 är gjorda för att ge "rätt" resultat så skapar det en felaktig bild av hur de verkligen ser ut.
Tror inte att det är så många som 8 av 10? Däremot så är det väl ett faktum det du säger, att det går att driva opinion med hjälp av opinionsmätningar.

Tror inte att det är så många som 8 av 10? Däremot så är det väl ett faktum det du säger, att det går att driva opinion med hjälp av opinionsmätningar.
Nej det är det säkert inte men som jag tolkat det så är det ett icke försumbart antal. Det här var som jag förstått det hela en stor orsak till att den förutsedda röda vinsten 2022 inte blev så stor som förutspått. Det blev ju till och med demokraterna som hade majoritet i senaten.
Enligt mycket av det jag hört så är det fler vridna undersökningar nu än 2022.

Det här är vad min magkänsla säger, även om jag såklart hoppas på PA, GA och AZ också:

LDLDP.png

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 299
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 666
Samhälle Vad tror ni om honom som väntas till Sverige nästa helg?
2
Svar
23
· Visningar
1 666
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
354
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama