Valet i USA

Hoppas Trump vinner. Och nej jag behöver inte förklara mig
Om Trump vinner, kommer du få det sämre.
Det kommer vi alla få.


Passar på att säga att Trump har en enda plan med detta presidentval.
Det finns ingen plan vad han tänker göra som president. Om han blir vald kommer alla val styras av hans egen magkänsla just i det ögonblicket.

Trumps enda plan med att bli president är att kunna slinka ur rättsväsendets grepp med hjälp av den presidentimmunitet han lyckats rådda ihop medelst Högsta Domstolen.
 
Om Trump vinner, kommer du få det sämre.
Det kommer vi alla få.


Passar på att säga att Trump har en enda plan med detta presidentval.
Det finns ingen plan vad han tänker göra som president. Om han blir vald kommer alla val styras av hans egen magkänsla just i det ögonblicket.

Trumps enda plan med att bli president är att kunna slinka ur rättsväsendets grepp med hjälp av den presidentimmunitet han lyckats rådda ihop medelst Högsta Domstolen.
Det finns ju visst en plan för vad han kommer göra, utöver att undvika att rätten. Även om Trump hävdar att han inte vet vad Project 2025 är så är det ju en del av Trumps intentioner. Sedan har du såklart rätt i att han ändå kommer gå på magkänsla många gånger.
 
Om Trump vinner, kommer du få det sämre.
Det kommer vi alla få.
Inte jag iaf. Jag kommer fortfarande att få min lön och leva mitt liv som vanligt. Det har jag gjort i hela mitt liv oavsett vad som hänt i världen. Jag menar då DT var president och när han inte var det så var det ingen skillnad i mitt leverne
 
Inte jag iaf. Jag kommer fortfarande att få min lön och leva mitt liv som vanligt. Det har jag gjort i hela mitt liv oavsett vad som hänt i världen. Jag menar då DT var president och när han inte var det så var det ingen skillnad i mitt leverne
Den här gången kommer det bli annorlunda,
eftersom en herre i öster är, milt sagt och essentiellt sett, i behov av en GOP-seger i USA.
 
Det finns ju visst en plan för vad han kommer göra, utöver att undvika att rätten. Även om Trump hävdar att han inte vet vad Project 2025 är så är det ju en del av Trumps intentioner. Sedan har du såklart rätt i att han ändå kommer gå på magkänsla många gånger.
Är verkligen Project 2025 faktisk politik?

Är inte det bara ett sätt att omdana hela USA's federala myndigheter, så att alla infall som Trump får ska kunna omsättas i praktiken fortare och smidigare, och inte riskera att försinkas i långbänk av verksamhetstrogna tjänstemän som under 2016-2020-perioden?
 
Inte jag iaf. Jag kommer fortfarande att få min lön och leva mitt liv som vanligt. Det har jag gjort i hela mitt liv oavsett vad som hänt i världen. Jag menar då DT var president och när han inte var det så var det ingen skillnad i mitt leverne

Yes, men din lon kommer inte ens racka lika langt som i dag da allt som inte ar tillverkat i Sverige kommer bli mycket dyrare. Ryssland kommer vinna kriget med Ukraine och troligen invadera nasta land. Kanske Sverige? Konsekvenserna kommer bli sa mycket storre an man kan tro.
 
Är verkligen Project 2025 faktisk politik?

Är inte det bara ett sätt att omdana hela USA's federala myndigheter, så att alla infall som Trump får ska kunna omsättas i praktiken fortare och smidigare, och inte riskera att försinkas i långbänk av verksamhetstrogna tjänstemän som under 2016-2020-perioden?
Ja det finns faktisk politik där, politik som mer eller mindre leder till Gilead
 
Är verkligen Project 2025 faktisk politik?

Är inte det bara ett sätt att omdana hela USA's federala myndigheter, så att alla infall som Trump får ska kunna omsättas i praktiken fortare och smidigare, och inte riskera att försinkas i långbänk av verksamhetstrogna tjänstemän som under 2016-2020-perioden?
Det om något är ju politik? Det är ju också större än Trump, många på den mer extrema högersidan skulle vara för det, och det skulle gynna deras vänner i diverse företag. Sedan inkluderar det ju definitivt politiska frågor som reproduktiva rättigheter, migration och klimat.
 
Eller så är det att du slutat läst böcker typ 1985 ;)

Håller med om att båda referenserna nog skulle kunna åtföljas av lite mer kött på benen om majoriteten här ska kunna hänga med.
Vad gäller dystopier så har jag läst både Ayn Rand och Dmitrij Gluchovskij, men inte Atwood. (Ser ut att mer vara vriden åt det ryska hållet..)

Har dock vid närmare eftertanke stått och bläddrat i Tjänarinnans Berättelse, som är det namn som kanske kunde levererat en bättre träff i mitt huvud. Och är inte - trots vad mina inlägg här kanske vill antyda - främmande för att ta upp denna bok.
 
Vad gäller dystopier så har jag läst både Ayn Rand och Dmitrij Gluchovskij, men inte Atwood. (Ser ut att mer vara vriden åt det ryska hållet..)

Har dock vid närmare eftertanke stått och bläddrat i Tjänarinnans Berättelse, som är det namn som kanske kunde levererat en bättre träff i mitt huvud. Och är inte - trots vad mina inlägg här kanske vill antyda - främmande för att ta upp denna bok.
Jag har inte läst den boken utan sett TV-serien därav att jag använde det engelska namnet. Uppföljaren har jag dock läst (Gileads döttrar). Som ett förtydligande till det @MJLee skrev så har även de män som inte tillhör makten förlorat större delen av sina rättigheter om än inte lika illa som kvinnorna. Trumps plan är skrämmande lik den här historien och jag har mer än en gång sett kommentarer med meningen att "det är skönlitteratur inte en manual".
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 164
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 535
Samhälle Vad tror ni om honom som väntas till Sverige nästa helg?
2
Svar
23
· Visningar
1 344
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
283
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp