Valet i USA

Samlat ihop och förskingrat pengar. Bland utlandslegionerna och bistånd i Ukraina är han okänd.
Ja, jag menade inte att han nödvändigtvis var seriös i hur han uttryckte sitt stöd ;) han har ju haft lite vilda idéer som "lösningar" på problem som han twittrat till olika ledande figurer.
 
AgentOrange.jpg
 
Det sades innan debatten att vad som är viktigast har ändrat sig över åren. Numera går allt så fort att det inte längre är viktigast vad debattörerna säger, utan att det blir en kortare sekvens med intensitet som man kan göra en bra meme på.

Och med de orden får man ju - hur mycket man än inte vill - ge Donald J. Trump det att han den här gången vann by a lot.

https://www.facebook.com/reel/8167234673313917
 
Tänk om det varit förbjudet för politiker att ljuga, så mycket bättre världen kunnat vara. (jaja, jag vet, det är ett hot mot demokratin om folk inte får ljuga, men man kan väl få drömma?)
Drömmer mig snarare tillbaka till en tid då det ansågs diskvalificerande att hålla på sådär. Att man tvingades åt sidan av partier. Och nu tycker jag förvisso att amerikansk media (som inte är stollehöger) är bättre på att peka ut felaktigheter/antidemokratiska förslag/rasism/farlig retorik än vad vår svenska är, men det har ändå blivit skevt.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 080
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 438
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
244
Senast: Acto
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
14 866
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp