Valet i USA

Nu hittar du på. Hon har aldrig sagt att hon inte vill utan att hon vill se honom dyka upp på den debatt han lovat innan man bestämmer fler. Den ståndpunkten är helt rimlig med tanke på att han varit mycket otydlig med om han tänkte komma eller inte. En period sa han att han inte skulle vara där.
Precis. Herregud, ett tag låtsades han ju tom. att Biden nog skulle vilja bli kandidat igen, och därför vore det onödigt att debattera Harris.
 
Nu hittar du på. Hon har aldrig sagt att hon inte vill utan att hon vill se honom dyka upp på den debatt han lovat innan man bestämmer fler. Den ståndpunkten är helt rimlig med tanke på att han varit mycket otydlig med om han tänkte komma eller inte. En period sa han att han inte skulle vara där.
Det är du som hittar på. Biden-Harris kampanjen har länge varit restriktiva till att delta och bara gått med på två hållna av media som är uttalat anti Trump, den första med CNN och den nu senast med ABC. Trump har förutom dessa två velat se ytterligare flera debatter bl.a. den som Fox bjudit in till vilket Biden-Harris tidigare inte gått med på.

Det kan ha svängt och min fråga var om ni tror att det blir fler debatter mellan dem innan valet?
 
Det är du som hittar på. Biden-Harris kampanjen har länge varit restriktiva till att delta och bara gått med på två hållna av media som är uttalat anti Trump, den första med CNN och den nu senast med ABC. Trump har förutom dessa två velat se ytterligare flera debatter bl.a. den som Fox bjudit in till vilket Biden-Harris tidigare inte gått med på.

Det kan ha svängt och min fråga var om ni tror att det blir fler debatter mellan dem innan valet?
När det skiftade till att bli Harris som var kandidaten istället så försökte Trump slingra sig undan. Vad gäller Biden/Trump så kom kampanjerna gemensamt överens om regler och kanaler. 🤷‍♀️
 
Det är du som hittar på. Biden-Harris kampanjen har länge varit restriktiva till att delta och bara gått med på två hållna av media som är uttalat anti Trump, den första med CNN och den nu senast med ABC. Trump har förutom dessa två velat se ytterligare flera debatter bl.a. den som Fox bjudit in till vilket Biden-Harris tidigare inte gått med på.

Det kan ha svängt och min fråga var om ni tror att det blir fler debatter mellan dem innan valet?
Nu förstår jag varför du anser att Trump vann debatten eftersom du måste ljuga om vad som skett inom det här området. Hon har hela tiden sagt att debatten som skedde i natt skulle ske. Hon ställde INTE upp på Trumps debattförslag där han försökte slingra sig ur den här debatten men har hela tiden sagt att när denna debatt är avklarad så är hon öppen för nya förslag
Trump är en fegis och därav har hon varit stenhård för att inte ge honom en smitväg.
 
Angående Taylor Swift, har inte Swiftiesarna supportat Harris sedan länge? Det känns liksom inte som någon nyhet....?
Nja, det är väl ingen nyhet att Swift själv troligtvis skulle rösta på den demokratiska kandidaten, men hennes fanbase är bredare än så. Klistrar in lite statistik från en text från tidigare det här året:

"However, Swift’s fanbase is not evenly distributed across the US political spectrum: 55% of her self-avowed avid fans identify as Democrats, while 23% are Republicans and 23% are independents." https://www.theguardian.com/music/2024/feb/08/taylor-swift-2024-presidential-election
 
Sedan har det varit en del skriverier om hennes nya bff Brittany Mahomes (deras pojkvänner spelar båda för Kansas City Chiefs) och Mahomes är en öppen Trump supporter. Vilket har gjort att en del Swifties har kritiserat Taylor. Hon stödde Biden/Harris 2020 men har varit tyst under den här valkampanjen även när Trump spred ett AI genererad bild på att hon stödde honom.

https://www.vulture.com/article/taylor-swift-brittany-mahomes-trump.html
 
Suttit och lyssnat på Beyonce 'Freedom' och när man läser sångtexten, kan den vara mer perfekt? Chills när den spelades på DNC konventionen


[Verse 1: Beyoncé]
Tryna rain, tryna rain on the thunder
Tell the storm I'm new
I'ma walk, I'ma march on the regular
Painting white flags blue
Lord, forgive me, I've been running
Running blind in truth
I'ma rain, I'ma rain on this bitter love
Tell the sweet I'm new

[Pre-Chorus: Beyoncé]
I'm telling these tears, "Go and fall away, fall away," oh
May the last one burn into flames

[Chorus: Beyoncé]
Freedom! Freedom! I can't move
Freedom, cut me loose! Yeah
Freedom! Freedom! Where are you?
'Cause I need freedom, too!
I break chains all by myself
Won't let my freedom rot in hell
Hey! I'ma keep running
'Cause a winner don't quit on themselves

[Verse 2: Beyoncé]
I'ma wade, I'ma wave through the waters
Tell the tide, "Don't move"
I'ma riot, I'ma riot through your borders
Call me bulletproof
Lord, forgive me, I've been runnin'
Runnin' blind in truth
I'ma wade, I'ma wave through your shallow love
Tell the deep I'm new

[Pre-Chorus: Beyoncé]
I'm telling these tears, "Go and fall away, fall away," oh
May the last one burn into flames

[Chorus: Beyoncé]
Freedom! Freedom! I can't move
Freedom, cut me loose!
Freedom! Freedom! Where are you?
'Cause I need freedom, too!
I break chains all by myself
Won't let my freedom rot in hell
Hey! I'ma keep running
'Cause a winner don't quit on themselves

[Verse 3: Kendrick Lamar]
Ten Hail Marys, I meditate for practice
Channel 9 news tell me I'm movin' backwards
Eight blocks left, death is around the corner
Seven misleadin' statements 'bout my persona
Six headlights wavin' in my direction (Come on)
Five-O askin' me what's in my possession
Yeah, I keep runnin', jump in the aqueducts
Fire hydrants and hazardous
Smoke alarms on the back of us
But mama, don't cry for me, ride for me
Try for me, live for me
Breathe for me, sing for me
Honestly guidin' me
I could be more than I gotta be
Stole from me, lied to me, nation hypocrisy
Code on me, drive on me
Wicked, my spirit inspired me, like yeah
Open correctional gates in higher desert (Yeah)
Open our mind as we cast away oppression (Yeah)
Open the streets and watch our beliefs
And when they carve my name inside the concrete
I pray it forever reads
[Chorus: Beyoncé]
Freedom! Freedom! I can't move
Freedom, cut me loose!
Freedom! Freedom! Where are you?
'Cause I need freedom, too!
I break chains all by myself
Won't let my freedom rot in hell
Hey! I'ma keep running
'Cause a winner don't quit on themselves

[Outro: Kendrick Lamar]
What you want from me?
Is it truth you seek? Oh, father, can you hear me?
What you want from me?
Is it truth you seek? Oh, father, can you hear me?
Hear me out

[Spoken: Hattie White]
I had my ups and downs, but I always find the inner strength to pull myself up. I was served lemons, but I made lemonade.

https://edition.cnn.com/2024/07/22/entertainment/beyonce-freedom-harris-campaign/index.html

Olikt Trump där de flesta musiker förutom Kid Rock och Ted Nugent har protesterat mot att han använder deras låtar och musik.
 
Undrar om det blir en andra debatt mellan dem? Som jag förstått har Harris tidigare inte velat men nu efter den här debatten ändrat sig och lite omvänt för Trump-lägret, han fick frågan efteråt och svaret var "kanske".
Jaha och vem är det som egentligen gömmer sig från debatter? Jag misstänker att du sett att Trump nu gömmer sig i garderoben livrädd för att få stryk igen.
 
Jag var och lyssnade på ett väldigt intressant samtal i fredags, det hölls som vanligt på Nobelprismuseet och det var Martin Gelin som snackade och förklarade hur pendeln svänger i USA och vad den grundläggande konflikten egentligen är. Det är såklart slaveriet och svartas (numera även allt annat än vita män skulle jag säga) rättigheter. Hur detta har hanterats genom historien inte minst i ljuset av nobelpristagare (såklart med avseende på var detta gick av stapeln). Vilket amerika som ar och en egentligen står/stått för och en intressant aspekt är hur MG uppfattar (med all rätt antar jag) Ronald Reagans USA som något inkluderande och hur T-Rumpan går åt ett helt annat håll.
 
1726404353853.png
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 079
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 437
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
243
Senast: Acto
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
14 852
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp