Valet i USA

Ja, förmodligen för jag har inte hört någon annan, Trumpsuppportrar undantaget, som gjort samma analys som du.
Jag har inte gjort någon egentlig analys utan bara beskrivit mitt första intryck efter att ha sett debatten, svårt att säga nu hur Harris gick hem hos väljarna tycker jag men opinionsmätningarna de närmsta veckorna kommer nog visa det.
 
Läste lite på nätet och jag kanske inte ligger så fel ändå, de punkter jag tog upp hittar jag flera i flera tidningar, även DN. Lutar nog åt att den här debatten inte vinner särskilt många nya väljare för någon av dem.
 
Läste lite på nätet och jag kanske inte ligger så fel ändå, de punkter jag tog upp hittar jag flera i flera tidningar, även DN. Lutar nog åt att den här debatten inte vinner särskilt många nya väljare för någon av dem.
Min åsikt om svensk media när det gäller USA valet är att den är en megafon för Trump. Det är mycket vanligt att de bara trumpetar ut hans kampanjs uttalanden som sanning.
Jag har sett för lite från debatten för att kunna uttala mig mer än i generella ordalag utan utgår mest från hur de hittills betett sig.
 
På tal om Taylor Swift så för att visa på hur stort inflytande hon har i USA så hände det här i helgen:

Hon var med sin pojkvän och tittade US Open women's final i söndags. När hon står där i publiken så spelas The Darkness gamla hit från 2003 "I believe in a thing called love" och Taylor sjöng entusiastiskt med. Någon filmade henne och la ut videon på internet. Detta gjorde att den låten gick upp på förstaplatsen på iTunes amerikanska lista. Låten är alltså 21 år gammal!

Man får hoppas att hennes inflytande räcker hela vägen till röstlokalerna också!
Musk reagerade fullständigt normalt på Swifts kommentar om Harris/Walz förövrigt. https://www.billboard.com/music/mus...ponds-taylor-swift-political-post-1235770030/

 
Jag tar tillbaka det där om drogad med nedåt tjack . Nu när jag sett mer av "showen" så är det inte en option. Herregud han både knyter och hänger upp snaran innan han lägger den över huvudet och hoppar. Det enda Harris gjorde var att räcka honom repet. Jisses Amalia vilken idiot han är.
 
Jag kollade på den fram till nu, första timmen, och skulle säga att Trump vinner ganska stort, kanske det bästa debattframträdandet jag sett av honom. Harris tappar fattningen flera gånger och går till personangrepp i klart högre grad och är vag när det gäller egen konkret politik.. Trump ger dessutom inte alls intryck av att vara så gammal som han är.

Sen om väljare i USA uppfattar det lika vet jag inte, kanske jag ligger helt fel i min bedömning, följer inte politiken i USA i någon högre grad.
'
Vilken egen konkret politik pratade Trump om, förutom att varna för att illegala migranter äter katter? Som han sett på tv. Kamala var vag ibland, men hon pratade om att förlåta studielån, bidrag för de som köper hus första gången. Att hon ska se till att de som behöver medicin ska ha tillgång till det. Trumps var icke existerande. Nämnde han någon plan eller politik han skulle genomföra? Allt handlade om att Biden förstört USA. Inte ett ord om vad som ska göras för hur USA ska bli mer framgångsrikt?

Att dessutom använda Orban som karaktärsvittne...
 
Undrar om det blir en andra debatt mellan dem? Som jag förstått har Harris tidigare inte velat men nu efter den här debatten ändrat sig och lite omvänt för Trump-lägret, han fick frågan efteråt och svaret var "kanske".
 
Undrar om det blir en andra debatt mellan dem? Som jag förstått har Harris tidigare inte velat men nu efter den här debatten ändrat sig och lite omvänt för Trump-lägret, han fick frågan efteråt och svaret var "kanske".
Nu hittar du på. Hon har aldrig sagt att hon inte vill utan att hon vill se honom dyka upp på den debatt han lovat innan man bestämmer fler. Den ståndpunkten är helt rimlig med tanke på att han varit mycket otydlig med om han tänkte komma eller inte. En period sa han att han inte skulle vara där.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 079
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 437
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
243
Senast: Acto
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
14 852
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp