Valet i USA

18-29 demografin visar på ett betydligt större stöd för Demokraterna. Det är 30-44, alltså inte yngre män som överväldigande röstar för Trump.
Här är en text om sifforna som du refererade till, från New York Times/Sienna, och där skriver de specifikt ut att könsgapet ökat ganska dramatiskt hos gen z, och det är till och med störst hos yngre (jag skulle tro att en stor del av kvinnorna som är dems i den åldersgruppen har väldigt specifika skäl, de vill ha tillbaks sina rättigheter som togs ifrån dem 2022):

"Though women are more likely than men to support Kamala Harris over Donald Trump in every age group, the gap is biggest among the youngest voters

When President Biden was still in the race, men ages 18 to 29 favored Mr. Trump by an average of 11 percentage points, while young women favored Mr. Biden by 28 points, according to four national New York Times/Siena College polls conducted from last December to June. That was a 39-point gender gap — far exceeding that of any older generation.

And in Times/Siena polls of six swing states this month — taken after Ms. Harris became the presumptive Democratic nominee — young men favored Mr. Trump by 13 points, while young women favored Ms. Harris by 38 points, a 51-point gap. (Our companion article on the shift among young women is here.)"

https://www.nytimes.com/2024/08/24/...unlocked_article_code=1.FU4.vhJ6.9klx4hdygJB8
 
Då får Kamala påtala att Donald är rädd för att möta henne, så ska vi se att han plötsligt går på instinkt.
"Jag är inte rädd för nån kvinna!"
Det är väl det hon gör typ konstant. Nu ser det ut som om han ska ställa upp i alla fall men hans kampanj kräver att mikrofonerna ska vara avstängda när de inte har ordet vilket var överenskommet med Biden men Harris vill ändra på. De är alltså rädda för hur han ska bete sig om han får möjlighet att avbryta och kläcka ur sig trams konstant.
Jag tror dock inte på en debatt förens den blir av
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 063
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 413
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
233
Senast: Acto
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
14 799
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp