Valet i USA

Jag kollade på den fram till nu, första timmen, och skulle säga att Trump vinner ganska stort, kanske det bästa debattframträdandet jag sett av honom. Harris tappar fattningen flera gånger och går till personangrepp i klart högre grad och är vag när det gäller egen konkret politik.. Trump ger dessutom inte alls intryck av att vara så gammal som han är.

Sen om väljare i USA uppfattar det lika vet jag inte, kanske jag ligger helt fel i min bedömning, följer inte politiken i USA i någon högre grad.
 
Läste lite på flashback och där verkar intrycket övervägande vara att Harris gör bättre ifrån sig, så jag kan mycket väl ha fel.
 
Jag kollade på den fram till nu, första timmen, och skulle säga att Trump vinner ganska stort, kanske det bästa debattframträdandet jag sett av honom. Harris tappar fattningen flera gånger och går till personangrepp i klart högre grad och är vag när det gäller egen konkret politik.. Trump ger dessutom inte alls intryck av att vara så gammal som han är.

Sen om väljare i USA uppfattar det lika vet jag inte, kanske jag ligger helt fel i min bedömning, följer inte politiken i USA i någon högre grad.

Jag kom in nar det borjat ... och jag tanker inte kalla det en debatt for Trump debaterar inte. Han pastar saker och manga av dem rena logner. Hans inlagg var definitivt inga hojdare.
 
Jag kollade på den fram till nu, första timmen, och skulle säga att Trump vinner ganska stort, kanske det bästa debattframträdandet jag sett av honom. Harris tappar fattningen flera gånger och går till personangrepp i klart högre grad och är vag när det gäller egen konkret politik.. Trump ger dessutom inte alls intryck av att vara så gammal som han är.

Sen om väljare i USA uppfattar det lika vet jag inte, kanske jag ligger helt fel i min bedömning, följer inte politiken i USA i någon högre grad.
Jag såg hela men gick ifrån kort några gånger och jag såg inte Harris tappa fattningen? Vag när det gäller egen politik tyckte jag Trump var ännu mer än Harris.

Trump framstod som lite korkad, som vanligt, men folk verkar ju gilla det. Är ju samma sak i Sverige.
 
Tror jag hade hoppats att Harris skulle vara lite vassare än hon var. Men hela upplägget var ju skit när hon inte fick kommentera det Trump sa.
 
Tror jag hade hoppats att Harris skulle vara lite vassare än hon var. Men hela upplägget var ju skit när hon inte fick kommentera det Trump sa.
Men en debatt går ju ut på att kommentera vad den andra säger. Det du beskriver låter mer som en interevju med två utfrågade.
Vandrar vidare på nätet och ser vad jag hittar.
 
Av de korta klipp jag sett hittils så håller jag med om att Trump (tyvärr) var unusually coherent... Skilnaden mot hur han brukar babbla iväg på sina rallys var såpass stor, så mina tankar gick genast till prestationsfrämjande medikament - som han brukar anklaga sina motståndare för att använda... Evt är detta Trump med och utan ADHD medicin? 🤔
 
Så märkligt! Jag såg inte debatten men i tidningarna framstår det som att Harris krossade Trump och att ”inga republikaner är nöjda med Trumps insatser i debatten”. Självklart betor det på vilken sida som uttalat sig, men ändå!

Undrar hur stor påverkan Taylor Swifts sidval får i valresultatet…?
 
Lyssnade lite på foxnews (tror jag) Megan Kellys kommentarer, länken dök upp på flashback, och de verkar inte ha uppfattat debatten så som jag gjorde utan mer att Harris vann trotsatt de tillhör Trump-sidan. Jag har inte alls följt deras kampanjer, har sett delar av förra debatten mellan Trump och Biden och några korta snuttar från Trumps egen kampanj och samma för Harris men väldigt lite.

Trump brukar skrodera betydligt mer och ibland verka lite gaggig. Att hans ålder, nästan 80 år gammal, tar ut sin rätt men inte alls så i denna debatt, intrycket var närmast att han var jämnårig med Harris. Sen blev jag också överraskad av det var Harris som var klart mest den som gick till personangrepp, inte bara en eller två gånger utan i princip hela tiden och betydligt mer än vad Trump gjorde. Tyckte det gav ett väldigt dåligt intryck när det var precis vad hon själv anklagade Trump för att göra.

Det tredje var att Harris var vag när det gällde den konkreta politiken hon vill driva, utom kanske på någon punkt som aborträtt fast även delvis där tyckte jag, det var mest meningslösa plattityder.

Men som som jag skrev tidigare, jag kan vara helt i osynk.
 
Senast ändrad:
Det tredje var att Harris var väldigt vag när det gällde den konkreta politiken hon vill driva, utom kanske på någon punkt som aborträtt fast även delvis där tyckte jag, det var mest meningslösa plattityder.
Det här tycker jag är intressant. Hur kan det komma sig att Harris får klagomål på att vara vag när Trump sa något liknande att de har en plan om en plan, eller som liberalen på fox sa, kan det bli mer vagt än "big and beautiful".
Varför är det så olika standard som förväntas?
 
Av de korta klipp jag sett hittils så håller jag med om att Trump (tyvärr) var unusually coherent... Skilnaden mot hur han brukar babbla iväg på sina rallys var såpass stor, så mina tankar gick genast till prestationsfrämjande medikament - som han brukar anklaga sina motståndare för att använda... Evt är detta Trump med och utan ADHD medicin? 🤔

Jag tycker att det verkar som att hans kognitiva förmågor har minskat. Det här är inte samma Trump som vann över Clinton 2016. Det är inte ens samma Trump som förlorade mot Biden 2020. Han börjar bli rätt gammal och nu när han möter en motståndare som är yngre och fullt kapabel så syns det tydligt tycker jag. Trump 2016 var vass. Galen och knäpp men vass. Den här Trump är en gammal galen och knäpp man som börjar tappa sina kognitiva förmågor.
 
Det här tycker jag är intressant. Hur kan det komma sig att Harris får klagomål på att vara vag när Trump sa något liknande att de har en plan om en plan, eller som liberalen på fox sa, kan det bli mer vagt än "big and beautiful".
Varför är det så olika standard som förväntas?
Du tänker på den allmänna sjukvårdsförsäkringen, Obama care antar jag? Han var inte särskilt vag på den punkten utan sa att det system som finns nu (som jag uppfattar som en något modifierad Obama care?) ligger fast såvida de inte hittar ett bättre system och de har lite idéer men inget färdigt alternativ som de anser är bättre och planerar införa. I jämförelse gav Harris inget konkret svar alls här eller på någon annan punkt heller egentligen som jag uppfattade det åtminstone (var ganska sent på natten).
 
Senast ändrad:
Så märkligt! Jag såg inte debatten men i tidningarna framstår det som att Harris krossade Trump och att ”inga republikaner är nöjda med Trumps insatser i debatten”. Självklart betor det på vilken sida som uttalat sig, men ändå!

Undrar hur stor påverkan Taylor Swifts sidval får i valresultatet…?

På tal om Taylor Swift så för att visa på hur stort inflytande hon har i USA så hände det här i helgen:

Hon var med sin pojkvän och tittade US Open women's final i söndags. När hon står där i publiken så spelas The Darkness gamla hit från 2003 "I believe in a thing called love" och Taylor sjöng entusiastiskt med. Någon filmade henne och la ut videon på internet. Detta gjorde att den låten gick upp på förstaplatsen på iTunes amerikanska lista. Låten är alltså 21 år gammal!

Man får hoppas att hennes inflytande räcker hela vägen till röstlokalerna också!
 
På tal om Taylor Swift så för att visa på hur stort inflytande hon har i USA så hände det här i helgen:

Hon var med sin pojkvän och tittade US Open women's final i söndags. När hon står där i publiken så spelas The Darkness gamla hit från 2003 "I believe in a thing called love" och Taylor sjöng entusiastiskt med. Någon filmade henne och la ut videon på internet. Detta gjorde att den låten gick upp på förstaplatsen på iTunes amerikanska lista. Låten är alltså 21 år gammal!

Man får hoppas att hennes inflytande räcker hela vägen till röstlokalerna också!
Jag tror inte hon övertygar folk om vem de ska välja men jag tror hon kan få folk som inte registrerat sig att göra det och sedan även gå till vallokalen.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 079
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 437
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
243
Senast: Acto
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
14 852
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp