Inte alls weird
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kollade på den fram till nu, första timmen, och skulle säga att Trump vinner ganska stort, kanske det bästa debattframträdandet jag sett av honom. Harris tappar fattningen flera gånger och går till personangrepp i klart högre grad och är vag när det gäller egen konkret politik.. Trump ger dessutom inte alls intryck av att vara så gammal som han är.
Sen om väljare i USA uppfattar det lika vet jag inte, kanske jag ligger helt fel i min bedömning, följer inte politiken i USA i någon högre grad.
Jag såg hela men gick ifrån kort några gånger och jag såg inte Harris tappa fattningen? Vag när det gäller egen politik tyckte jag Trump var ännu mer än Harris.Jag kollade på den fram till nu, första timmen, och skulle säga att Trump vinner ganska stort, kanske det bästa debattframträdandet jag sett av honom. Harris tappar fattningen flera gånger och går till personangrepp i klart högre grad och är vag när det gäller egen konkret politik.. Trump ger dessutom inte alls intryck av att vara så gammal som han är.
Sen om väljare i USA uppfattar det lika vet jag inte, kanske jag ligger helt fel i min bedömning, följer inte politiken i USA i någon högre grad.
Men en debatt går ju ut på att kommentera vad den andra säger. Det du beskriver låter mer som en interevju med två utfrågade.Tror jag hade hoppats att Harris skulle vara lite vassare än hon var. Men hela upplägget var ju skit när hon inte fick kommentera det Trump sa.
Det här tycker jag är intressant. Hur kan det komma sig att Harris får klagomål på att vara vag när Trump sa något liknande att de har en plan om en plan, eller som liberalen på fox sa, kan det bli mer vagt än "big and beautiful".Det tredje var att Harris var väldigt vag när det gällde den konkreta politiken hon vill driva, utom kanske på någon punkt som aborträtt fast även delvis där tyckte jag, det var mest meningslösa plattityder.
Läste lite på flashback och där verkar intrycket övervägande vara att Harris gör bättre ifrån sig, så jag kan mycket väl ha fel.
Av de korta klipp jag sett hittils så håller jag med om att Trump (tyvärr) var unusually coherent... Skilnaden mot hur han brukar babbla iväg på sina rallys var såpass stor, så mina tankar gick genast till prestationsfrämjande medikament - som han brukar anklaga sina motståndare för att använda... Evt är detta Trump med och utan ADHD medicin?
För övrigt tycker jag drogtest vore en bra idé. Trump måste gått på något kraftigt nedåttjack.
Du tänker på den allmänna sjukvårdsförsäkringen, Obama care antar jag? Han var inte särskilt vag på den punkten utan sa att det system som finns nu (som jag uppfattar som en något modifierad Obama care?) ligger fast såvida de inte hittar ett bättre system och de har lite idéer men inget färdigt alternativ som de anser är bättre och planerar införa. I jämförelse gav Harris inget konkret svar alls här eller på någon annan punkt heller egentligen som jag uppfattade det åtminstone (var ganska sent på natten).Det här tycker jag är intressant. Hur kan det komma sig att Harris får klagomål på att vara vag när Trump sa något liknande att de har en plan om en plan, eller som liberalen på fox sa, kan det bli mer vagt än "big and beautiful".
Varför är det så olika standard som förväntas?
Ja det gör de, men av det lilla jag sett så såg han drogad ut. Det var mer än att han är gammal för han betedde sig inte som normalt. Det var även något med blicken, ja när han inte blundade.Jag tror att hans kognitiva förmågor börjar svikta. Han är gammal och det syns när han ställs mot den betydligt yngre Kamala Harris.
Så märkligt! Jag såg inte debatten men i tidningarna framstår det som att Harris krossade Trump och att ”inga republikaner är nöjda med Trumps insatser i debatten”. Självklart betor det på vilken sida som uttalat sig, men ändå!
Undrar hur stor påverkan Taylor Swifts sidval får i valresultatet…?
Jag tror inte hon övertygar folk om vem de ska välja men jag tror hon kan få folk som inte registrerat sig att göra det och sedan även gå till vallokalen.På tal om Taylor Swift så för att visa på hur stort inflytande hon har i USA så hände det här i helgen:
Hon var med sin pojkvän och tittade US Open women's final i söndags. När hon står där i publiken så spelas The Darkness gamla hit från 2003 "I believe in a thing called love" och Taylor sjöng entusiastiskt med. Någon filmade henne och la ut videon på internet. Detta gjorde att den låten gick upp på förstaplatsen på iTunes amerikanska lista. Låten är alltså 21 år gammal!
Man får hoppas att hennes inflytande räcker hela vägen till röstlokalerna också!