Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Anledningen till att de äter i skolan är för att de annars helt enkelt blir tvångsmatade och de lärde sig snabbt att det är lättare att tvinga i sig det själv än att bli tvångsmatad. Smärtan i hjärtat blir mindre. Dessutom lärde de sig väldigt snabbt att tvingar de i sig potatisen så får de sedan äta sig mätta på knäckebröd om de får äta sig mätta öht.
Sedan har du ju även fått tips på annat som man kan ha istället för potatis också
Men det låter ju vidrigt!? Gör man så fortfarande i skolan, tvångsmatar ungarna??
Som Skogis sa, det är två av alla som svarat som skrivit att barn ska äta det som bjuds och annars får dom vara utan?
Hur kan du få det till att merparten skriver så?
Påhoppad har du väl ändå inte blivit, tolkar du alla inlägg som om personerna är sura när dom skriver eller vad ?
Att dina barn blir tvångsmatade tycker jag är avskyvärt, att det fortfarande existerar is kolor gör mig lite upprörd
Men prova rotmos som någon föreslog, det kanske fungerar ?
Jag tycker att du ska ringa och prata med skolan om maten!
För att blir dom tvingade att äta potatais,så kommer det inte att bli bättre!
Kan inte komma med råd om alternativ,men förhoppningsvis så försvinner problemet av sig självt,om dom inte blir tvingade(skolan)!
Hade ett liknande problem med min dotter,men det var köttfärs i alla former,hon kräktes av det!
Jag ringde skolan(i 1an) och sa att hon äter inte det,men fick till svar "alla barn äter köttfärs.."
Jag svarade bara helt rakt av "prova att ge henne det,och sätt dig framför henne"!
Hon fick alternativ mat!
Vid 10 års ålder började hon äta köttfärs!
Ja eftersom de har fått för sig att det bara är en fix ide hos mina barn precis som alla barn kan ha. När den fixa ideén inte släppte efter en månad elelr så bestämde de sig för att tvinga mian barn.
Så generellt så istället för att visa förståelse för mian barns funktionshinder och problemen och svårigheterna runt detta så försöker de tvinga in dem i sina ramar vilket leder till att jag var och varannan dag får hem barn som mår skit av en elelr annan anledning.
Ska testa lite emr linser och bönor men jag är så dålig på att veta hur dessa ska tillagas.
Hur fungerar det med bakad potatis med mycket smör och salt? Eller med en god röra i (kanske med någon grönsak de gillar).
Blir det någon skillnad om de själva har varit med gjort maten/röran?
Fungerar det att tillsätta litegrann potatis i ex.vis broccolimos, för att vänja in smaken?
Jag vet inte om någon nämnt quinoa som alternativ, ett riktigt gott frö?