Våga avsky midsommar!

Hedningen i mig gillar att en av våra stora högtider inte är kristen plus att kyrkan i Sverige har inte lyckats annektera den som den gjort i Finland (Juhannus) trots tappra försök :D Bonnjänta som jag är gillar jag också kopplingen till skörden :up:

Gränsen går dock vid knätofs :cautious:

Knätofs var högsta mode på 60-talet när jag var barn, alla skulle dansa folkdans. Suck nån som behöver låna en härjedalsdräkt passande en 6-åring går det bra. Sonen har tyvärr vuxit ur den (för 10 år sen) :D

Tja, positiva är att jag slipper bryggan och sill lunchen, negativt är att jag kommer att spendera hela midsommarafton med att packa upp lådor efter flytt. Mina armar känns som de håller på att trilla av och jag måste packa upp 45 lådor ikväll för att få plats med alla möbler som kommer imorgon. Gaaah! Köpte faktiskt lite lax, sill och nypotatis och jordgubbar och kommer ha en liten privat lunch/middag imorgon, jag och katten, i förhoppningsvis delvis möblerad ny lägenhet.

Här har jag trott att det var fredag o tänkte gå ner till firandet i bystugan i morgon, upptäckte sedan att det är torsdag o att jag inte missat midsommaren!
Annars är jag öppen för förslag, med hund, inom länet, har ju färdtjänst numera.

Jag brukar ju normalt hjälpa till på vallen där jag bodde förut
Nu är jag ensam och har inte kommit in i byn än så det blir ensam midsommar
Själva helgen är
skitsamma men kommer sakna alla goa människor på vallen

Jag skulle åkt till gamla grannar ikväll på midsommarafton, jag nämnde "och ikväll är det Clabbe på P4 hela midsommarafton" så svarade han "ja det får det gärna vara bara jag slipper höra honom" så det satte kvällens status, jag ska lyssna på Clabbe och dom kan ha sin midsommarfest för sig själva, jävla tråkmåns. :turd:

Tänk så skönt att du slipper den surmuppen i år då! Glad midsommar!
Tänker inte riktigt så drastiskt ändå. Saknar inte hans humör, men saknar allt det andra. ...fast hans humör ingick ju i hela firandet som lite smolk i bägaren. Kluvna känslor, kluvna tankar...

Glad midsommar till dig också @Trani

Jag tror inte att någon vill något illa @tott när de svarar att det är bara att hitta på något själv.
Men samtidigt så kan det vara skitjobbigt att känna sig ensam. Dvs att känna sig så ensam så det gör ont i kroppen. Och visst man kan gå någonstans själv. Men går man på ett midsommarfirande på stan är min erfarenhet att många ändå mest håller ihop med sina familjer. Och då tror jag att känner man sig ensam så finns den känslan kvar ändå.

Ja jag verkligen avskyr midsommar just nu! Singel och inflyttad (visserligen för många år sedan) och inga "fina traditioner" med gamla goda vänner. Har bjudit folk till mig, men det verkar bara vara en, som jag knappt känner, som nappar på det. Bättre än ingenting...men hur kul är det??

Avskyr!!!

Jag lovar, det går att ha det värre. Jag är ensam hemma med en liten son på ett år som har lunginflammation, krupp, öroninflammation och halsinfektion. Jättesjuk med andra ord! Han sover mest utom sex gånger per dag då jag måste tvinga i stackarn penicillin och hostmedicin :cry: Tycker så oändligt synd om honom! Har aldrig gillat midsommar jättemycket, men det här är utan tvekan värsta året hittills.

Knätofs var högsta mode på 60-talet när jag var barn, alla skulle dansa folkdans. Suck nån som behöver låna en härjedalsdräkt passande en 6-åring går det bra. Sonen har tyvärr vuxit ur den (för 10 år sen) :D
Jag minns den tiden med fasa, mig hade dom aldrig fått ner i den stassen ens under vapenhot, jag bara avskyr allt sånt som ska vara "kulturellt" som enligt mig är så fånigt så det finns inte. :yuck:

Alltså, jag är rätt bra på att bjuda hem mig själv.
Både till vänner och släkt, annars blir det liksom inte av.

Ett tips till dig @tott är att bjuda hem vänner/ bekanta/ kusiner som ett tillfälle att hålla liv i kontakterna.

Föreslå att du funderar på att ha en Halloween fest, se om nån verkar nappa.

Fråga om de redan nu har planer till nyår, annars funderade du på, det här, typ, o.s.v.

Det bästa sättet att göra planer är när man träffas och har trevligt. :)

Ja jag verkligen avskyr midsommar just nu! Singel och inflyttad (visserligen för många år sedan) och inga "fina traditioner" med gamla goda vänner. Har bjudit folk till mig, men det verkar bara vara en, som jag knappt känner, som nappar på det. Bättre än ingenting...men hur kul är det??

Avskyr!!!
Känner igen det där, också singel och relativt nyinflyttad, grannarna verkar fira midsommar tillsammans här men jag känner mig inte delaktig i det och som lite introvert vill jag inte träffa massa nya människor på en gång, då många av deras släktingar är här också.

jag har laddat upp med godis för ica har extra pris och köpt kött och potatisgratäng att käka!
Känns lite trist att vara själv men senaste åren har det mest bara varit sammankopplat med ångest över att antingen behöva vara med folk jag inte ens vill vara med, eller vara den som förstör hela midsommar för jag inte velat åka långt ute i skogen och vara med tidigare nämnda, imorgon blir det midsommartrav om det så ösregnar :D

Sjölv är jag så osocial så jag väljer i sista stund att stanna hemma och kolla på film istället för att följa med på festligheter

Jag vaknade för en timme sen. Fortfarande inte kommit ur pyjamasbyxorna ;)

Dock det här med ensamhet osv. Att bjuda in sig själv kan vara otroligt svårt särskilt om man har få vänner och fått "nobben" där eftersom de ska fira med släkt och vänner tex. Ska man då försöka etablera nya kontakter genom att tex bjuda in sig till en arbetskollega är det oftast en enorm mental tröskel.

Såhär har jag firat midsommarafton:
13528655_10154897644926102_9147198870892154954_n.jpg

(Förutom att jag har jobbat då ;) )

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 615
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Hej! Jag har sedan cirka 5 år tillbaka varit deprimerad mer eller mindre och jag känner inte igen mig själv från när jag inte var det...
Svar
19
· Visningar
1 794
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama