Våga avsky midsommar!

Alltså, jag är rätt bra på att bjuda hem mig själv.
Både till vänner och släkt, annars blir det liksom inte av.

Ett tips till dig @tott är att bjuda hem vänner/ bekanta/ kusiner som ett tillfälle att hålla liv i kontakterna.

Föreslå att du funderar på att ha en Halloween fest, se om nån verkar nappa.

Fråga om de redan nu har planer till nyår, annars funderade du på, det här, typ, o.s.v.

Det bästa sättet att göra planer är när man träffas och har trevligt. :)

Det är ett rätt bra förslag som ofta fungerar, men det förutsätter att man har vänner/bekanta/kusiner att bjuda. I mitt fall upptäckte jag att bekantskapskretsen decimerats oerhört sedan de flesta fått barn och då blev det en ensam midsommar.

Jag lovar, det går att ha det värre. Jag är ensam hemma med en liten son på ett år som har lunginflammation, krupp, öroninflammation och halsinfektion. Jättesjuk med andra ord! Han sover mest utom sex gånger per dag då jag måste tvinga i stackarn penicillin och hostmedicin :cry: Tycker så oändligt synd om honom! Har aldrig gillat midsommar jättemycket, men det här är utan tvekan värsta året hittills.
Jag är inte med i någon tävling om vem som har det värst. Jag har bara mitt eget liv som referens.

Jag lovar, det går att ha det värre. Jag är ensam hemma med en liten son på ett år som har lunginflammation, krupp, öroninflammation och halsinfektion. Jättesjuk med andra ord! Han sover mest utom sex gånger per dag då jag måste tvinga i stackarn penicillin och hostmedicin :cry: Tycker så oändligt synd om honom! Har aldrig gillat midsommar jättemycket, men det här är utan tvekan värsta året hittills.

Jag lovar, det går att ha det värre. Tänk på alla som sitter med ett sjukt barn nånstans i världen utan tillgång till sjukvård och läkemedel. Som ett exempel.

(Förstår att det är jobbigt men tycker det var jäkligt okänsligt skrivet. Det går liksom alltid att ha det värre, men det hjälper inte personen som är i det.)

Det är ett rätt bra förslag som ofta fungerar, men det förutsätter att man har vänner/bekanta/kusiner att bjuda. I mitt fall upptäckte jag att bekantskapskretsen decimerats oerhört sedan de flesta fått barn och då blev det en ensam midsommar.
Det har jag full förståelse för! Har själv spenderat midsommar och valborg m.fl. ensam.
Vad jag menar är att man får försöka ta tag i det långt tidigare än två veckor innan och försöka vara social däremellan.

Det är kanske svårt att föreslå midsommar till en kollega, men det brukar gå bättre om man har haft vinkväll innan o.s.v.

Har ingen aning om hur det är i TS fall, men ett välmenat tips. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 615
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Hej! Jag har sedan cirka 5 år tillbaka varit deprimerad mer eller mindre och jag känner inte igen mig själv från när jag inte var det...
Svar
19
· Visningar
1 794
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama