Vad tror ni om denna blandning?

Sv: Vad tror ni om denna blandning?

Vi kommer anpassa oss efter hundens behov, och förmågor.

Syskonen till valparna är mycket trevliga familje hundar.

Nej, det har vi inte heller.

Vi vill gärna ha en hund som hänger med i skogen och inte "dör" efter halva vägen.

Oj, och då tror ni att ni behöver en sådan hund?
Jag kan lista många andra hundar som klarar en sådan sak, stora som små!

Nej, det har vi inte heller.

Vi vill gärna ha en hund som hänger med i skogen och inte "dör" efter halva vägen.

min snart 10 år gamla soffschäfer hänger glatt med på två tre timmar. det ska till en mycket sjuklig liten hund om den inte klarar det.

Men det kan i princip alla raser. En bekant springer 1,5 mil i snabb takt 5 dagar i veckan med sin chihuahua...

men har ni bestämt er så har ni.

En annan sak jag tänkt epå: Såg i annonsen att valparna skulle levereras avmaskade och vaccinerade. Inget om veterinärbesiktning och ID-märnkning. Se till att allt detta är gjort innan ni köper valpen!!
ID-märkning är det lag på och ifall valpen inte är ID-märkt vid leverans så måste ni ombesörja det själv omgående till en kostnad om ca 500 kr. Samma med vet. bes. Intyget får inte vara äldre än 7 dagar gammal när ni köper valpen och det ska helst inte finnas några anmärkningar på det. Vissa förs.bolag försäkrar inte utan ett vet. intyg heller.

Personligen tycket jag en uppfödare som säljer valp utan att ha gjort allt man ska göra är mkt oseriös och ingen jag skulle sponsra i alla fall....

Ja, vi ska ta upp om ID märkning och besiktning när vi kommer dit.

Visst registrerar man hunden på Jordbruksverket?

Nu har vi tittat på valpis och bestämt oss för att ta honom.

Frågade även om det här med idmärkningen och försäkring osv. Och allt ingår inkl. veterinärbesiktning.

Så nu är det bara att vänta tills början på december :love:

Gizmo2.jpg

Gizmo1.jpg

jag håller tummarna för att valpis växer upp till en lugn och stabil jycke och att alla olyckskorpar har fel. men anmäl dig redan nu till en valpkurs och försök skapa dig ett kontaktnät av duktiga människor ifall att de har rätt.

Valpkurs är vi redan anmälda till. Och min kusin är duktig på problemhundar och border collie blandningar så det löser sig säkert :)

Dock är våran Gizmo bland de bråkigaste i kullen och näst störst. Så jag kan tänka mig att han blir en lite bråkigare hundtyp när han blir äldre.

Senast ändrad:

min var 2 kg tyngre än de andra. han blev inte ett dugg "bråkig". däremot väldigt framåt. kontaktnät betyder mer än en person. ingen person kan sitta inne med alla svar, hur duktig han eller hon än är!

Synd, för jag tror inte att denna bladningen är särskilt optimal för er (ja, inte för någon tyvärr).
Fanns ju annars en uppfödare av heeler i Ockelbo som hade valpar just nu. Det kan ju inte vara så långt från er om ni bor 12 mil norr om Uppsala.

Nä men den renrasiga kostar väl mer än blandrasen...

Valpkurs är vi redan anmälda till. Och min kusin är duktig på problemhundar och border collie blandningar så det löser sig säkert :)

Dock är våran Gizmo bland de bråkigaste i kullen och näst störst. Så jag kan tänka mig att han blir en lite bråkigare hundtyp när han blir äldre.

Fast du kan vara lugn, det är väldigt sällan man kan säga hur en hund blir som vuxen utifrån hur den är som några veckor gammal valp :) Lycka till med den nya valpen!

/Åsa -som har enooorm valpabstinens och räknar dagarna tills sommaren...

Vi ska titta på valparna, och träffa deras syskon (2 år) det här är alltså tikens andra kull.
Sedan får vi se om vi tar en av de här valparna eller om vi letar vidare.

Allså jag blir så trött på folk som korsar sina hundar hur som helst och dessutom flera gånger... då sysslar man ju med planerad blandrasavel.......

en stark orsak att inte köpa dessa valpar.....

Såg visst att ni redan bestämt er för en valp ur den kullen.

Lycka till med valpen isf och hoppas den kommer att leva upp till era förväntningar.

Allså jag blir så trött på folk som korsar sina hundar hur som helst och dessutom flera gånger... då sysslar man ju med planerad blandrasavel.......

en stark orsak att inte köpa dessa valpar.....

Jag blir trött på folk som köper hund för att "valpen är gullig".

Så du antyder att vi är snåla?

Varför ens uttala sig om något sådant när du inte vet hur våran ekonomi ser ut?

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 064
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 505
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 688
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka