Vad tror ni om denna blandning?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare R8n
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 133
  • Visningar Visningar 7 605
Sv: Vad tror ni om denna blandning?

Men hon är en korsning mellan BC och Västgötaspets enligt ägarna...

Vi har iaf bestämt oss för att åka och titta på dem.

Isåfall kommer hunden användas till följande:

Motionshund- 2*2,5 mil per dag och lös på tomten under uppsikt.
Sällskap
Lite spårning/sök- 1 ggr/ vecka
Agility- 2-3 ggr/vecka

Tror ni det funkar?
Min pappa vill syssla lite med spår och jag är intresserad av agility..

2x2,5km är ju ingenting, alla jag känner med rena sällskapshundsraser såsom bischon frisé, chihuahua, mops osv promenerar mer än det...
Titta in grupp 9, det gjorde jag själv då jag kollade på raser med liknande preferencer + att den skulle kunna följa med på mina springrundor a 5-8km som vuxen. Är hittils mycket nöjd med min chihuahua, det finns ju raser med större kroppsbyggnad i den gruppen om man önskar det..

Givetvis blir det längre sträckor, men det är dem som är uppmätta. Det blir närmare 1½ mil per dag om man räknar ihop alla rundor.

Eftersom de inte är leveransklara så kommer ingen med oss hem och vi får tid att tänka igenom.

Men det kanske löser sig självt.

Ringde runt 3 idag och tjejen hade dålig mottagning och bad om att få ringa tillbaka ikväll, men har ännu inte hört av sig.

Det var inte våran valp heller, men har man hälsat på är man ju fast.
Eller jag kanske är ensam om det?

Faktiskt brukar jag kunna behärska mig om att bestämma mig förrän jag kommit hem och funderat över det. Men det kräver en hel del självbehärskning.

Precis vad jag menade, jag skulle iaf inte sätta mig i den situationen att jag inte kan lita 100% på mig själv ;)

Som sagt verkar ju inte det behövas någon titt eftersom "uppfödaren" inte hört av sig ännu.

Annars tror jag, ja jag skulle nog inte kunna behärska mig även fast jag lyckas med det överallt annars :o

Kan det verka tjatigt att ringa imorgon eftermiddag om vi inte hör ifrån dem? eller är det bara inse att vi blivit ratade?

(och ja, vi vill ha de här valparna ;))

ta det som ett tecken eller nåt. varför inte en ny beardis istället?

jag fick bra mycket mer hund än jag någonsin kunnat ana. turligt nog är jag ruskigt envis och hästen var såld så jag hade gott om tid över. inte en chans att jag hade klarat en loke och en häst samtidigt. nu kanske, men inte då.

Senast ändrad:

Ja, jag får väl göra det. Synd eftersom alla i familjen blev kära i bilderna.

En ny beardis är inte så passande då ingen av oss vill sköta pälsen ordentligt. Det blir bara ett lidande för hunden när den får tovor.

Synd eftersom alla i familjen blev kära i bilderna.

Men det är Inte bilderna ni ska bli kära i, och inte heller gå efter dem*GAH!* Bilderna kan vara hur gulliga som helst, men hur är valparna IRL? Det är DET man ska bli kär i!!
Min gamling är riktigt bildskön-men rena rama helvetet IRL:devil::angel:

Nej såklart inte säger du-men det borde du ha tänkt på innan du skrev såsom du gjorde...:cool:

Nej, du har rätt. Därför vi inte vill bestämma oss innan vi sett dem ju! Så vi slipper små :devil: :rofl:

Om ni tyckte mammans utseende var fint så varför inte ta en titt på en sådan här:
4kajsa1.jpg

bellabellair.jpg

Ja, de är jättefina!

Men nu är det iaf bestämt att vi ska titta på blandrasvalparna på Onsdag. Och ja, det kommer nog bli en sådan ;)

Synd, för jag tror inte att denna bladningen är särskilt optimal för er (ja, inte för någon tyvärr).
Fanns ju annars en uppfödare av heeler i Ockelbo som hade valpar just nu. Det kan ju inte vara så långt från er om ni bor 12 mil norr om Uppsala.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 157
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 568
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 871
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 570
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka