Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har råkat jobba över idag för jag lyckades inte ha koll på när jag hade jobbat klart.
Jag har inte slutat än, är bara in och kvällsfikar och sen ska jag börja cadda en ny konstruktion i elektroniklabbet. Nästan halva dagen har jag brottats med problemet att få en krets innehållande 4 operationsförstärkare att bete sig som 2 separata schmittriggers, den ska styra 2 effektrelän till 2 pumpar och ha separat start på knappar och gemensam stoppknapp och nu har jag löst det på ett MYCKET annorlunda sätt efter lite experimenterande. Funkar klockrent så nu ska jag cadda det hela direkt. Skitkul när man får nåt som egentligen "inte går" att bli hur bra som helst. :banana:

Ungefär som när neuropsyk remitterade mig till min vc och vc-läkaren svarar neuropsyk att jag är välkommen att ta kontakt om jag vill ha hjälp. Ingen kontaktade mig. :down:
Det brukar ju vara den vårdgivare som tar emot remissen som kontaktar patienten.
Ja så där är det när psyk ska blandas in, dom där stollarna kan ju inte ens knyta skorna själv utan att knyta ihop båda paren och sen stå på näsan när dom ska gå. :D

:heart

Nej. Eller jag har fått besked om att det är huvudkontoret som gör att det dröjer.

Kan det ga fortare om du sager att hela Buke vantar pa besked? Det ar inte ratt att halla oss alla i ovisshet sa har.:p

Tate mar inte bra i dag. Han ar inte ett dugg "Malinois twitchig" och GAR upp och ner for trappor :eek: ... Han har diarrhea och ater inte. :( Hoppas det gar over fort.

@EmmaW Nu blev jag nyfiken - vad var det för medicin du fick som funkar på migrän?

mvh migränvrak

@EmmaW Jag vill oxå veta vad du fick för tabletter,har nervsmärtor pga diskbråcken o min läkare ville skriva ut Amitriptylin .Som jag såklart hade hade åsikter om,men kanske värt att omvärdera.

Jag har fått Saroten. Jag ville inte skriva ut det igentligen för jag vill inte att det ska börjas diskutera biverkningar och sånt i tråden men nu hann någon före och jag är livrädd för alla sorters biverkningar och kommer nu klura på om det är värt att gå upp i vikt för eller inte. Jag fixar inte sånt just nu. Då kommer jag lämna tråden. Att ta annan medicin än smärtstillande är otroligt laddat för mig.

Jag har fått Saroten. Jag ville inte skriva ut det igentligen för jag vill inte att det ska börjas diskutera biverkningar och sånt i tråden men nu hann någon före och jag är livrädd för alla sorters biverkningar och kommer nu klura på om det är värt att gå upp i vikt för eller inte. Jag fixar inte sånt just nu. Då kommer jag lämna tråden. Att ta annan medicin än smärtstillande är otroligt laddat för mig.
Jag håller med dig och har därför fram till nu sagt nej tack,men ska jag kunna göra något i byggnadsväg eller kunna gå mer än 6-8km med hundarna så måste mina nerver döden dö eller i alla fall lura hjärnan.

Hittade just dessa skor i en låda i lägenheten.

11116944sq_14_f.jpg

Jag är inte ett jätte-fan av kilklackar, men det mest märkliga med detta är att det är stl 39. Jag har storlek 36 :cautious:

WTF?

:rofl:

Jag håller med dig och har därför fram till nu sagt nej tack,men ska jag kunna göra något i byggnadsväg eller kunna gå mer än 6-8km med hundarna så måste mina nerver döden dö eller i alla fall lura hjärnan.
För mig är tanken att testa ca 3 månader och sen trappa ner när min kropp lärt om att bland annat stress inte per automatik betyder smärta. Sen är min smärta mer komplicerad än så men det är ett steg på vägen.
Läkaren förklarade för mig att medicinen funnits i över 50 år och alla biverkningar i hela världen samlas och läggs in varefter, det blir så klart en del på så lång tid över hela världen. Att jag inte ska avskräckas pga av alla biverkningar och att används framgångsrikt på smärtkliniker. Den passar inte alla men många.
Jag försöker fokusera på mitt mål, att kunna rida och springa igen. Hoppet att kunna rida igen gör att jag chansar.
Men jag vill inte veta några biverkningar, om dom som inte lyckats sluta med den osv. Om jag inte vet vilka biverkningarna är kommer jag inte leta efter dom omedvetet och hitills har jag inga biverkningar alls och jag vill gärna hålla det så.

För mig är tanken att testa ca 3 månader och sen trappa ner när min kropp lärt om att bland annat stress inte per automatik betyder smärta. Sen är min smärta mer komplicerad än så men det är ett steg på vägen.
Läkaren förklarade för mig att medicinen funnits i över 50 år och alla biverkningar i hela världen samlas och läggs in varefter, det blir så klart en del på så lång tid över hela världen. Den används framgångsrikt på smärtkliniker. Den passar inte alla men många.
Jag försöker fokusera på mitt mål, att kunna rida och springa igen. Hoppet att kunna rida igen gör att jag chansar.
Men jag vill inte veta några biverkningar, om dom som inte lyckats sluta med den osv. Om jag inte vet vilka biverkningarna är kommer jag inte leta efter dom omedvetet och hitills har jag inga biverkningar alls och jag vill gärna hålla det så.
Jag har lusläst fass och googlat på alla språk jag kan :o sen ska ju skiten trappas ut,men det kanske bara gäller när den ges för depp och inte som i vårat fall i mindre mängd o för nervimpulser.

Jag har lusläst fass och googlat på alla språk jag kan :o sen ska ju skiten trappas ut,men det kanske bara gäller när den ges för depp och inte som i vårat fall i mindre mängd o för nervimpulser.
Nej den behöver inte fasas ut vid nervsmärta. Jag kan sluta när jag vill om jag känner en biverkan jag inte kan hantera. Den är inte beroendeframkallande heller.
Jag har valt att för en gångs skull inte läsa fass. Jag vill inte veta. Jag klarar inte att ta den då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 144
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
245
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 088

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat