Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom biverkningarna visste hon redan om och vilka andra mediciner man tar som inte går ihop med den är jättebra att veta :idea: och den infon är ingen biverkning och tar man tex tramadol så är det ju mycket bra att veta att dom 2 inte går ihop,eller?

Jo, såklart är det ju det. Men i ett fall som hennes, där hon gjort ett medvetet val att inte söka vidare information om läkemedlet på fass så antar jag att hon fått grundläggande information hos läkaren. Och när hon så uttryckligen bad om att det inte skulle diskuteras vidare av skälet att hon kanske inte skulle våga ta medicinen då. Osv. Jag fattar ju att dina intentioner var goda, jag reagerar nog främst för att jag var i en liknande situation nyligen. Alltså att ta medicin jag var skeptisk till, och lät bli att läsa på fass för att våga ge det en chans. Såklart efter att ha dubbelkollat med behandlande läkare så att inte medicinen krockade med andra jag tar.

Tigger du stryk :mad::mad: Va! Va!!
Vi kan göra upp ledarskapet när vi träffas, jag har nämligen planer på en tripp i sommar så vässa tänderna på hundarna och vakta soptunnan för en vacker dag står jag på trappan. :devil:

Apropå göra upp ledarskap så är jag bjuden till grannen en kväll i helgen, vi har inte lyckats än på alla år fast vi försöker där runt köksön där maten står, det brukar bli lite som utsvultna kossor runt en storbal :angel: och det är helt okej att även sno från redan laddad tallrik om nu nån tagit det sista och inte alla fått. :devil:

Nej den behöver inte fasas ut vid nervsmärta. Jag kan sluta när jag vill om jag känner en biverkan jag inte kan hantera. Den är inte beroendeframkallande heller.
Jag har valt att för en gångs skull inte läsa fass. Jag vill inte veta. Jag klarar inte att ta den då.
Det gör du förbaskat rätt i att inte göra, den dagen den sorgen brukar jag resonera och vet man inget så behöver man ju inte oroa sig och ev. gå och känna efter och hitta nåt som "kanske" beror på nån biverkning men funnits där hela tiden utan att man ens märkt det.

Det är lite som det där "du kan vara död utan att veta om det, gör testet här för vi har hela listan". :D

Vi kan göra upp ledarskapet när vi träffas, jag har nämligen planer på en tripp i sommar så vässa tänderna på hundarna och vakta soptunnan för en vacker dag står jag på trappan. :devil:

Apropå göra upp ledarskap så är jag bjuden till grannen en kväll i helgen, vi har inte lyckats än på alla år fast vi försöker där runt köksön där maten står, det brukar bli lite som utsvultna kossor runt en storbal :angel: och det är helt okej att även sno från redan laddad tallrik om nu nån tagit det sista och inte alla fått. :devil:
Du är så välkommen så :up:

jag läser för att läkarna har inte alltid koll på vad man redan äter för med tex och så är jag allergiker,att jag valde bort saroten var för att min smärtstillande går inte ihop med den och jag har redan migrän så jag vill inte ha tex mer huvudvärk,sen verkar viktuppgång vara en standard biverkning på alla depp/nervsmärt medel,så går jag upp ett enda gram utan att det kan skyllas på det jag stoppar i munnen så åker dom i soppåsen asap.

Du kunde ha lagt det där i en spoiler för @EmmaWs skull, hon bad ju uttryckligen att inte få veta! Väldigt onödigt och inte snällt.

Du kunde ha lagt det där i en spoiler för @EmmaWs skull, hon bad ju uttryckligen att inte få veta! Väldigt onödigt och inte snällt.
Läs alla inläggen o inte bara kasta skit på mig,jag skrev INGET som hon inte redan visste om,viktökningen tog hon sjävl upp och huvudvärken kom upp i ett redan innan hon svarat,det enda jag la till var att JAG är allergisk så därför läser jag och att jag inte litar på att läkaren har koll på vilka smärtstillande som det kan krocka med och det är ingen biverkning. OK?!

Edit: Nä det kunde jag inte eftersom att jag är bukes enda teknikidiot,vilket du är väl medveten om.

Läs alla inläggen o inte bara kasta skit på mig,jag skrev INGET som hon inte redan visste om,viktökningen tog hon sjävl upp och huvudvärken kom upp i ett redan innan hon svarat,det enda jag la till var att JAG är allergisk så därför läser jag och att jag inte litar på att läkaren har koll på vilka smärtstillande som det kan krocka med och det är ingen biverkning. OK?!

Jag kastar ingen skit, jag sa vad jag tyckte. När någon uttryckligen säger att man inte vill veta något är det rätt klädsamt att släppa det hela, för att vara hygglig. Det kan ju faktiskt vara så att det är jobbigt att prata om det rent allmänt även om man öppnat lite för det själv men sagt att man inte vill veta mer.

Mina ögonlock håller på att gå sönder... Den kalla och torra luften här har gett mig eksem så båda svider och är illröd. Det ena blir nog snart ett sår :down: Jag vill verkligen slippa gå till en läkare...

För första gången i hundens snart 5 åriga liv fick jag fösa ut henne för nattkissning,vi var ute straks efter 12 då var vädret ok men blåsigt, nu både snöar o blåser det :mad:

Edit: Nä det kunde jag inte eftersom att jag är bukes enda teknikidiot,vilket du är väl medveten om.
Du lade till att det är en standard biverkning det där med vikten. Så nu vet jag att det är standard att gå upp i vikt enlig fass tack vare dig. Jag ville verkligen inte veta det. Du kunde ha respekterat det. Du får tycka vad du vill, göra vad du vill, men när jag uttryckligen ber om att respektera att jag inget vill veta så kunde du ha respekterat det. Jag berättade vilken medicin det gällde för att vara snäll, för att du och flera bad om det, för att om det kan hjälpa nån mer så var det värt det men nu önskar jag nästan att jag varit tyst.
Jag orkar inte tjafsa men låt mig vara nu och respektera att jag inte vill diskutera eller veta mer om saken nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 198
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
245
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 088

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka