Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
0A81BF48-1E6A-4895-85B9-E43E5B012F18.webp
Ä
Under plustecknet finns rubriken spoiler:)
Tryck på spoiler, sen kommer en ruta där man kan skriva rubrik, sen tryck ”ok” så skriver man texten man vill dölja.

Du lade till att det är en standard biverkning det där med vikten. Så nu vet jag att det är standard att gå upp i vikt enlig fass tack vare dig. Jag ville verkligen inte veta det. Du kunde ha respekterat det. Du får tycka vad du vill, göra vad du vill, men när jag uttryckligen ber om att respektera att jag inget vill veta så kunde du ha respekterat det. Jag berättade vilken medicin det gällde för att vara snäll, för att du och flera bad om det, för att om det kan hjälpa nån mer så var det värt det men nu önskar jag nästan att jag varit tyst.
Jag orkar inte tjafsa men låt mig vara nu och respektera att jag inte vill diskutera eller veta mer om saken nu.
:heart

Tate mar fortfarande inte bra, men ser ut att ma lite battre nu. Han till och med hoppade uppfor trappan igen. :D Da han inte blivit samre i alla fall, och inte varit sa dalig att jag kant att emergency vetten maste besokas tror jag att han helt enkelt ar en ... wuss :grin: och jag vet ju att han kan vara mycket dramatisk. :angel:
Jag har vrakt i mig en halv pase air popped popcorn i kvall ... mycket gott, formodligen mest for att jag kande mig en smula "deprived" och behovde nagot gott att tugga pa. Popcorn ar fantastiskt ... jag har i stort sett tuggat hela kvallen och anda ligger jag innom min niva av kalorier.:cool:

Jag har fått Saroten. Jag ville inte skriva ut det igentligen för jag vill inte att det ska börjas diskutera biverkningar och sånt i tråden men nu hann någon före och jag är livrädd för alla sorters biverkningar och kommer nu klura på om det är värt att gå upp i vikt för eller inte. Jag fixar inte sånt just nu. Då kommer jag lämna tråden. Att ta annan medicin än smärtstillande är otroligt laddat för mig.
Du gör helt rätt i att testa! För en del funkar det inte men för många funkar det kanonbra! Och.hör du till dem vore det ju dumt att skippa av principskäl :)
Jag har testat och fick höra att det tar fler månader innan man får full effekt. Så ge det tid. Det är ju inte som vanliga smärtstillande.
För just mig funkade det inte för jag har inte den sortens smärta. Men jag sov som en stock på dem så de gjorde nytta på det sättet.
Håller tummarna att du blir hjälpt! Biverkningar går oftast över så skit i dem ;)

Du gör helt rätt i att testa! För en del funkar det inte men för många funkar det kanonbra! Och.hör du till dem vore det ju dumt att skippa av principskäl :)
Jag har testat och fick höra att det tar fler månader innan man får full effekt. Så ge det tid. Det är ju inte som vanliga smärtstillande.
För just mig funkade det inte för jag har inte den sortens smärta. Men jag sov som en stock på dem så de gjorde nytta på det sättet.
Håller tummarna att du blir hjälpt! Biverkningar går oftast över så skit i dem ;)
Det handlar inte om princip. Det handlar om extrem rädsla. Jag bör få effekt inom en vecka har läkaren sagt. Om inte ska jag sluta med dom redan där. Jag väljer att lita på läkaren i det fallet.

Jag har sovit fruktansvärt illa inatt. Jag har vaknat av att jag pratat högt (sover med öronproppar) och av att jag grät hysteriskt. Så skönt att det bara är jobb idag med och sen är jag ledig i två dagar!

Jag har fått Saroten. Jag ville inte skriva ut det igentligen för jag vill inte att det ska börjas diskutera biverkningar och sånt i tråden men nu hann någon före och jag är livrädd för alla sorters biverkningar och kommer nu klura på om det är värt att gå upp i vikt för eller inte. Jag fixar inte sånt just nu. Då kommer jag lämna tråden. Att ta annan medicin än smärtstillande är otroligt laddat för mig.
Ok, tack för svar! Den har jag käkat från och till i många år. Många blir hjälpta med sin migrän av den, eftersom den får dem att sova djupare. Hoppas det blir så för dig!

@EmmaW Jag vill oxå veta vad du fick för tabletter,har nervsmärtor pga diskbråcken o min läkare ville skriva ut Amitriptylin .Som jag såklart hade hade åsikter om,men kanske värt att omvärdera.
Har ätit både Tryptizol och Saroten (samma grupp) från och till under många år. Biverkningarna uppfattade jag inte värre än med något annat. Mot smärta äter man dem dessutom mycket riktigt i lägre dos än mot depression så jag tycker absolut du kan pröva.

Poängen med dem mot migrän är att man ska sova djupare och mer avslappnat. Man tar dem alltså till natten. Och en av de bästa dagarna i mitt liv var när jag stod och drömde vid frukosten, så av ren tankspriddhet tog jag Tryptizol i stället för D-vitamin. När jag berättade det för min neurolog efteråt sa han "Tog du 70 mg på kvällen och sen 70 mg till på morgonen och stod på benen? :eek:" Japp, sa jag, och det var helt underbart, jag hade inte ont på en enda fläck i hela huvudet för en gångs skull.

(70 mg är hög dos, man börjar på 10 och kör sedan upptrappningsdos. De flesta kommer inte upp så högt som till 70 mot smärta, enligt min läkare)

Jag har sovit fruktansvärt illa inatt. Jag har vaknat av att jag pratat högt (sover med öronproppar) och av att jag grät hysteriskt. Så skönt att det bara är jobb idag med och sen är jag ledig i två dagar!

:heart

Se till att ta det lugnt när du är ledig och gör bara det du vill (och ge fan i att svara om släkten ringer :meh:). Din hjärna verkar vara lite på högvarv vilket inte är förvånande :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 233
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
245
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Bildtråd