Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
är ff rejält förkyld/influensa så jag fick ta ut 2 semesterdagar för idag och i morgon.
I morgon ska jag jaga min Vc, och höra med dem. Har fått avboka lasermannen så nästa tid hos honom är först 3/3
Idag ska jag träffa min Kp. Blir en kort stund bara, blir helt slut av minsta lilla.
Sen hem och göra vb på mellankaret. Fick ett till kar igår, ett litet till kampfisken. Så nu har jag 3 kar att hålla rätt på...

Skriver ansökningar och har megaångest. Jag avskyr att presentera mig själv. Som om jag skulle ha något att bidra med, typ....

Jag vet ju förnuftsmässigt att jag både kan och vet en hel del, men att lyckas få ner det på papper på elegant sätt känns närmast oöverstigligt. :banghead: :banghead:

ja ghar hjälpt elever med ansäkningar och det har gått ur bra som helst. Men mig själv..... Slå vett i mig, nån.

Skriver ansökningar och har megaångest. Jag avskyr att presentera mig själv. Som om jag skulle ha något att bidra med, typ....

Jag vet ju förnuftsmässigt att jag både kan och vet en hel del, men att lyckas få ner det på papper på elegant sätt känns närmast oöverstigligt. :banghead: :banghead:

ja ghar hjälpt elever med ansäkningar och det har gått ur bra som helst. Men mig själv..... Slå vett i mig, nån.

:heart

Min senaste ansökan var nog inte så engagerad eller spirituell... det mesta som verkligen är relevant står på CV:n :D

Gaaah vuxen människa sitter lite längre bort vid samma lunchbord och smackar, slaskar och pratar med mat i munnen :yuck::wtf::rage::eek::mad:
Jag tappar aptiten..

Mmmmm....
jag har fått lära mig att man numera inte tittar så mycket på brev utan ögnar CV och sållar därifrån. Så CV behöver vara "catchy". Är CVt intressant så läser man brevet också. :banghead:

Hehe, mitt CV är rätt intressant... det börjar med att jordbruksjobb direkt efter 9:an och sedan högre akademiska studier inom naturvetenskap :rofl:

Jag känner mest att jag orkar inte leka cirkusdjur, jag är rätt kortfattad och duger inte det får det vara. Jag vet inte hur jag ska kunna göra mig mer intressant eller spännande genom att rada upp en massa ord i onödan. Fine om det är inom ett kreativt yrke men för min del? Nej.

Är less och uppgiven pga av smärtan :( . Dag 6 totalt nu i sträck. lär inte ta mig till jobbet i morgon heller, skitdåligt för ekonmin :( skickat in anmälan till LÖF. Skickat in remissen till smärtkliniken nu. Kommer jag in vet jag dock inte hur jag ska lyckat lösa det med ekonomin, fk, djuren och alla resor och boende under 8 veckor i huvudstaden som behandlingen kräver men det är nog min enda chans att faktiskt få tillbaka ett fungerande liv. Jag kommer behöva massor av hjälp för att lösa allt och jag är så kass på att be om hjälp! :o:(:down:
Ska till min vän massören i kväll och hoppas hon kan få loss spänningarna i nacken och övre bröstryggen som ställer till det just nu. Jag vill inte fortsätta om det ska vara så här.

*ursäkta gnället, men måste få ur mig allt någonstans :(*

Är less och uppgiven pga av smärtan :( . Dag 6 totalt nu i sträck. lär inte ta mig till jobbet i morgon heller, skitdåligt för ekonmin :( skickat in anmälan till LÖF. Skickat in remissen till smärtkliniken nu. Kommer jag in vet jag dock inte hur jag ska lyckat lösa det med ekonomin, fk, djuren och alla resor och boende under 8 veckor i huvudstaden som behandlingen kräver men det är nog min enda chans att faktiskt få tillbaka ett fungerande liv. Jag kommer behöva massor av hjälp för att lösa allt och jag är så kass på att be om hjälp! :o:(:down:
Ska till min vän massören i kväll och hoppas hon kan få loss spänningarna i nacken och övre bröstryggen som ställer till det just nu. Jag vill inte fortsätta om det ska vara så här.

*ursäkta gnället, men måste få ur mig allt någonstans :(*

Kramar :heart :heart :heart

Tillbaks på jobbet efter att ha lämnat blod hos bålgetingarna på VC
Idag behövdes det "bara" 8st stick för att få fram blod. Heja

Jag är inte stickrädd det minsta men jag kan lätt komma å minst 1000 saker som är roligare att göra.

Jag var sjukt stickrädd när jag fick min diagnos och eftersom vi i samband med det flyttade till Kenya var det långa och grova nålar, kanyler och flaskor :nailbiting: Skulle sticka på en apelsin för att träna på. Vidrigt. Ont gjorde det när man träffade ett kärl och stora blåmärken. Numera är det ju ingenting, särskilt med Libre. Helt otroligt vad tekniken har gått framåt. Någonstans har jag en hel påse full av gamla kanyler, är jag någonsin i ekonomisk knipa kan jag alltid sälja dem. ;)

Visst är det inte roligt när de tar blod men numera läggar jag bara upp mig - hmm det där lät kanske lite fel. ;)

Hehe, mitt CV är rätt intressant... det börjar med att jordbruksjobb direkt efter 9:an och sedan högre akademiska studier inom naturvetenskap :rofl:

Jag känner mest att jag orkar inte leka cirkusdjur, jag är rätt kortfattad och duger inte det får det vara. Jag vet inte hur jag ska kunna göra mig mer intressant eller spännande genom att rada upp en massa ord i onödan. Fine om det är inom ett kreativt yrke men för min del? Nej.
Jag har aldrig i hela mitt liv skrivit ett CV men haft gott om jobb iallafall och kunnat välja och vraka just bara för att jag gjort mig känd som "han som fixar allt", jag har helt enkelt bara gjort utan en tanke på att jag inte skulle klara det och jag resonerar som så att kör man fast så finns det alltid nån att fråga nånstans, eller nåt att läsa nånstans, eller också får man testa sig fram rent logiskt och det har funkat hittills. Jag skulle nog platsa i vilket dysfunktionellt u-land som helst vilken dag som helst just bara för att jag löser problem istället för att skapa nya.

Någonstans har jag en hel påse full av gamla kanyler, är jag någonsin i ekonomisk knipa kan jag alltid sälja dem. ;)

Visst är det inte roligt när de tar blod men numera läggar jag bara upp mig - hmm det där lät kanske lite fel. ;)
Skulle nån titta in här och öppna köksskåpet skulle dom tro att det bodde en knarkare av värsta sorten här för där ligger en 60 ml spruta och en grov uppdragskanyl, jag använder dom till att spola ren några oåtkomliga kanaler i kaffemaskinen. :D

Elektroniklabbet ska vi bara inte tala om för där finns en hel samling men jag tror inte det skulle vara så lyckat att trycka i sig flussmedel för ytmontering intravenöst.:o

Jag har huvudvärk och försöker plugga till tentan imorgon... går inte så värst bra. 8 kapitel på 3 veckor.... jag vet inte exakt vad vi ska fokusera på heller så jag satsar på att lära mig de cirka 300 nya orden... Det är som för mycket material för att kunna fokusera på allt, läraren nämnde till och med att i vanliga fall så brukar den här kursen vara på 8(!) veckor :crazy: Jag vill spola fram tiden till imorgon så det är över...

är ff rejält förkyld/influensa så jag fick ta ut 2 semesterdagar för idag och i morgon.
I morgon ska jag jaga min Vc, och höra med dem. Har fått avboka lasermannen så nästa tid hos honom är först 3/3
Idag ska jag träffa min Kp. Blir en kort stund bara, blir helt slut av minsta lilla.
Sen hem och göra vb på mellankaret. Fick ett till kar igår, ett litet till kampfisken. Så nu har jag 3 kar att hålla rätt på...
Varför ta ut semster när du är sjuk?
Jag har semester idag och imorgom men kommer omvandla dem till sjukdagar istället

Jag, OS bojkottaren, sitter och tittar på short track istället för att gå och handla min medicin jag måste ha idag. :meh:

Edit: Nu ska Forsberg och Loob prata semi i hockey så nu går jag och handlar! :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 468
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka