Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo jag vet men med begränsad ekonomi så får man kånka iblandIkea har hemkörning och det tror jag Jysk med har.
Fast det kanske kan användas så?Jag är absolut ingen språkexpert men har fått lära mig att det betyder ge upp (speciellt med tanke på bakgrunden till uttrycket). Jag kan vara ute och cykla (apropå idiomatiska uttryck då )
Så illa var det inte Men visst, det tog tid.Hej då! Vi ses om en sisådär 4-5 timmar....
Fanns det inte en tråd om detta för en tid sedan?Fast det kanske kan användas så?
Tänker på alla omskrvningar som finns för döden. Kilat vidare, checkat ut, hängt upp hatten, ställt undan stövlarna, ja jösses så många varianter folk har.
Jag kan ta den!Petat i mig lite mat. Temperaturen har stigit från 36.1 till 37.1. Jag känner mig gnällig.
Men jag är fortfarande inte sugen på den där semlan.
Kasta in handduken betyder generellt att man ger upp (boxningsrelaterat, den boxare som inte kan boxas oavsett anledning kastar in handduken i ringen). Man kan kasta in handduken och gå och lägga sig, dvs ge upp det man gör eller ge upp att vara vaken och så går man och lägger sig. Översätt det inte, det är ett svenskt uttryck
Jag har sett en del använda det som en omskrivning för att någon gått bort också men det tror jag är tämligen ovanligt (som i "han kastade in handduken igår") och känns som sagt helt fel, jag skulle aldrig använda det så.
Du får hämta den själv.Jag kan ta den!
Krya på dig!Jag känner av halsont igen