Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på att vi ska bli magsjuka efter att kusinens barn blev det inatt.

Jag har galen huvudvärk men det är nog mer av varianten weekendmigrän än magsjukevirus hoppas jag.

(Jag hoppas att vi slipper förstås men de har tuggat på samma leksaker...)

Väntar på att vi ska bli magsjuka efter att kusinens barn blev det inatt.

Jag har galen huvudvärk men det är nog mer av varianten weekendmigrän än magsjukevirus hoppas jag.

(Jag hoppas att vi slipper förstås men de har tuggat på samma leksaker...)
Håller tummarna att ni slipper
Har peppar peppar klarat mig trots sjuka barn på jobbet

Har legat i sängen och försökt ta igen förlorad sömn, men det var lönlöst. Kom på att jag glömt att äta frukost, så det fick bli brunch i form av en billyspizza. Inte särskilt gott, men bättre än inget. Tänkte nu roa mig med att skära ut lite vinyl, ska pimpa en reflexväst med texten "unghäst"

:heart :heart

Känslan när man skurit ut vinylen och tryckt den på reflexvästen, för att sen inse att västen är i storlek XS-S och inte kommer ha en chans att passa ovanpå vinterjackan: :arghh:

Tänkte sy lite men har inga idéer. Massor med fina mönster och tyger men det där lilla extra finns inte. Det står liksom still i huvudet.

Är dessutom orolig för sambon, han har haft ångest ett par dagar och det blir inte bättre.. Imorgon ska han ringa sjukhuset så förhoppningsvis kan de hjälpa.

Är väldigt glad att jag beslöt mig för att kolla utetemp i appen, vi ska visst få en massa snö i kväll och i natt och kommande vecka :banana: Är oxå riktigt tacksam att HV lånar mig plogen medan han är bortrest. Hade kunnat bli katastrof annars! :idea: Så nu är gårdsplanen röjd inför kommande snö och plogning :up:
Täckeshästarna går nakna och luftar sig och jag försöker ignorera min onda kropp som skriker men migränen tycks utebli även i dag :cautious:
Nu blir det promenad med hundarna medan tvätten rullar klart i maskinen :up:

Jag och grannen har varit ute på en ridtur. Annie känns ovanligt loj, hon taggar till när jag tar tyglarna men kommer sen på att hon mest bara vill skritta runt i skogen. Jag kan inte hitta några fysiska fel alls på henne men hon är lite, lite grinig så hon kanske bara har pms.

Nu går hästarna nakna i lilla hagen, jag ska äta en äggmacka och sen åka iväg och hämta hö.

Såg precis ett barn med en gympapåse som det stod "pappas jävla ansvarsområde" på :laugh:

Gav min sådan påse till min systerdotter på 1 år som hon kan ha till förskolan :D:laugh: Passar utmärkt då det är pappan som kommer sköta det där med lämning, hämtning o.s.v. :rofl:

Bifogade filer

• 28001199_1784528661609222_1658580921_n.webp
    28001199_1784528661609222_1658580921_n.webp
    16,3 KB · Visningar: 23
Kasta in handduken betyder generellt att man ger upp (boxningsrelaterat, den boxare som inte kan boxas oavsett anledning kastar in handduken i ringen). Man kan kasta in handduken och gå och lägga sig, dvs ge upp det man gör eller ge upp att vara vaken och så går man och lägger sig. Översätt det inte, det är ett svenskt uttryck :D

Jag har sett en del använda det som en omskrivning för att någon gått bort också men det tror jag är tämligen ovanligt (som i "han kastade in handduken igår") och känns som sagt helt fel, jag skulle aldrig använda det så.
Jag har knappt ens sett en boxningsmatch.
Tänkte efter en dusch att man kastar in handduken och hoppar i säng hade varit en bra definition :idea: fast det var givetvis helt fel betydelse :p

Kasta in handduken och dö har har nog aldrig hört. Eller att någon gått bort och då kastat in handduken innan :cautious:

Googlade kasta in handduken och du har helt rätt att det är än en boxningsterm -att ge upp :up:

Throw the towel :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 432
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka