Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jäkla märkligt och dumt agerande av tränaren. En ung lättstressad häst som steppar lite blir liksom inte mer trygg av att någon rappar till den :banghead:
Nä.. men han är ju HINGST och allt en hingst gör är hingstbeteende och måste kväsas... :meh: Tydligen kan inte hingstar vara stressade och bli osäkra?:crazy: Han är inte världsvan och just detta ridhuste stressar honom (han är lugnare i andra) så jag ville verkligen att det skulle blir bra.
Jag ska hålla mig till min ordinarie tränare med slyngeln, som jag känner väl. Och som kommer med icke-våldsamma råd som får min häst lugn och att vi gör framsteg. Synd bara att vi måste åka till skåne för honom, men det får det varq värt.

Sovit som skit i natt och är fortfarande arg. Har migrän på g efter känslourladdningen igår.

Lyckades få ihop tre timmar jättedålig sömn till slut (sen var det bara att gå upp och släppa ut hästar). Har helt vansinnig träningsvärk i benen av att jag spänt mig så mycket, det säger en del om ångestnivån inatt.
Jag har inte skrivit mycket för jag vet inte vad jag ska säga. Fy vilken situation :( Lider med er alla inblandade i familjen :heart

Lyckades få ihop tre timmar jättedålig sömn till slut (sen var det bara att gå upp och släppa ut hästar). Har helt vansinnig träningsvärk i benen av att jag spänt mig så mycket, det säger en del om ångestnivån inatt.
Skönt att du lyckades få lite sömn även om den inte var någon direkt kvalitet på den :heart

Nä.. men han är ju HINGST och allt en hingst gör är hingstbeteende och måste kväsas... :meh: Tydligen kan inte hingstar vara stressade och bli osäkra?:crazy: Han är inte världsvan och just detta ridhuste stressar honom (han är lugnare i andra) så jag ville verkligen att det skulle blir bra.
Jag ska hålla mig till min ordinarie tränare med slyngeln, som jag känner väl. Och som kommer med icke-våldsamma råd som får min häst lugn och att vi gör framsteg. Synd bara att vi måste åka till skåne för honom, men det får det varq värt.

Sovit som skit i natt och är fortfarande arg. Har migrän på g efter känslourladdningen igår.

Nu ska man ju behandla ALLA hästar med respekt men spöa en hingst för att kväsa den?! Ojoj...

Vidrig natt hittills. Fick ringa in sambon till sjukhuset och gå därifrån för att hantera en panikångestattack i bilen (avstängd på sjukhusparkeringen såklart). Det trots att jag bad personalen om hjälp upprepade gånger i god tid (mellan kl 22 och 00:30).

Men fy så hemskt :cry: *stor kram* :heart

Varit en ganska lugn dag idag. Jobbat lite och varit ledig en del. Sov bort nån timme mitt på dagen, kändes ovant men väldigt skönt. Brukar annars bara sova dagtid om jag är sjuk.

Kollat på en film. Kalle och chokladfabriken, har sett den innan men hade glömt mycket av handlingen.

Planerat lite lång- och kortsiktiga aktiviteter.

Ridit två hästar eftersom de fick vila en dag nu i veckan när jag var krasslig så fick de gå idag istället.

Ätit en påse chips.

Nu är det dags att kasta in handduken!(märkligt uttryck egentligen? Betyder det ens att det är dags att gå och lägga sig?)

Kasta in handduken betyder generellt att man ger upp (boxningsrelaterat, den boxare som inte kan boxas oavsett anledning kastar in handduken i ringen). Man kan kasta in handduken och gå och lägga sig, dvs ge upp det man gör eller ge upp att vara vaken och så går man och lägger sig. Översätt det inte, det är ett svenskt uttryck :D

Jag har sett en del använda det som en omskrivning för att någon gått bort också men det tror jag är tämligen ovanligt (som i "han kastade in handduken igår") och känns som sagt helt fel, jag skulle aldrig använda det så.

Kasta in handduken betyder generellt att man ger upp (boxningsrelaterat, den boxare som inte kan boxas oavsett anledning kastar in handduken i ringen). Man kan kasta in handduken och gå och lägga sig, dvs ge upp det man gör eller ge upp att vara vaken och så går man och lägger sig. Översätt det inte, det är ett svenskt uttryck :D

Jag har sett en del använda det som en omskrivning för att någon gått bort också men det tror jag är tämligen ovanligt (som i "han kastade in handduken igår") och känns som sagt helt fel, jag skulle aldrig använda det så.
Och jag använder "kasta in handduken" som att personen avlidit :o

Skallevärk! Det är lite bättre men jag har fortfarande ont.. Ska jobba imorgon, hoppas jag slipper köra långt.

Huvudvärk och ont i kroppen.
Men ska inte bli sjuk nu.
Kryper ner under täcket och tar en alvedon och en Ipren
Sen ska jag gå till affären då jag glömde köpa bröd igår

Har legat i sängen och försökt ta igen förlorad sömn, men det var lönlöst. Kom på att jag glömt att äta frukost, så det fick bli brunch i form av en billyspizza. Inte särskilt gott, men bättre än inget. Tänkte nu roa mig med att skära ut lite vinyl, ska pimpa en reflexväst med texten "unghäst"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 423
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka