Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker smälta chocken av att helt plötsligt få ett brev från försäkringskassan som talar om att mitt bostadstillägg kommer avslutas :eek: Jag kollade lagen de hänvisar till men den enda anledningen till beslutet jag kan hitta är att de dragit in hela min ersättning men isåfall tycker jag min handläggare borde ha hört av sig om det :nailbiting: Självklart är det för sent att ringa handläggaren nu så måste vänta till måndag :arghh:
Dags att koka en kopp kaffe, sen ta ett glas vin och försöka att inte oroa mig över helgen :down:

Jättesöt!
Ser lite ut som ponnymodell av min. Så jag kan vara ngt partisk. ;)
Hoppas den blir bra till dottern! Vad är det för ngt?

Han heter Laban och är en 129 cm hög korsning som föddes i Danmark för snart 18 år sen. Han har tävlat msv hoppning i Dk och i Sverige LA hoppning och P80 fälttävlan.
Otroligt snäll och vänlig så han kommer nog passa alldeles utmärkt till Mathilde. (Som ju dessutom själv har danskt påbrå :p )

Vad gor en lakare at det? Min hud "spricker" ofta och jag bloder lite plotsligt och randomly pa olika stallen. Det vore interessant om det finns nagot att gora.

Jag vill ha det kollat ifall jag fått perioral dermatit igen. Precis som du är jag också infektionskänslig och jag vill inte riskera något sådant kring ögonen. Är det dermatit kommer bara antibiotika att hjälpa :meh:

Jag försöker smälta chocken av att helt plötsligt få ett brev från försäkringskassan som talar om att mitt bostadstillägg kommer avslutas :eek: Jag kollade lagen de hänvisar till men den enda anledningen till beslutet jag kan hitta är att de dragit in hela min ersättning men isåfall tycker jag min handläggare borde ha hört av sig om det :nailbiting: Självklart är det för sent att ringa handläggaren nu så måste vänta till måndag :arghh:
Dags att koka en kopp kaffe, sen ta ett glas vin och försöka att inte oroa mig över helgen :down:

Åh hatar att saker ALLTID inträffar fredag efter kontorstid! Så typiskt! Fattar att det känns jobbigt att inte kunna undersöka det vidare nu. Tror din tanke om ett glas vin är en utmärkt idé!

@tornblomma @athena_arabians
Jag har två såna nu :D (Ponnytanten har löjlig pannlugg så hon räknas inte :rofl: )

IMG_20180213_125935.webp

Äter chokladbollar och GÄÄÄÄÄSPAR.... Ska strax natta hästarna och sedan gå och lägga mig och läsa snart. Skönt med lördag imorgon :up: ! Ska ha sovmorgon, och sedan iväg och hämta hem lite ved så vi kan myselda igen :) .

Vilken j-a :turd:-dag :down:

Hästen är fortsatt halt, oförändrat sen i tisdags så på måndag blir det till att ringa vet
Båda barnen är riktigt sjuka med hosta och feber, den minsta har dessutom lite jobbigt med andningen
När jag lagar mat och är nästan klar råkar jag stöta till visiret som sitter i köksfläkten och glaset trillar ur - tusen glasbitar i maten, på bänken, på golvet....

:arghh::arghh::arghh:

Vilken j-a :turd:-dag :down:

Hästen är fortsatt halt, oförändrat sen i tisdags så på måndag blir det till att ringa vet
Båda barnen är riktigt sjuka med hosta och feber, den minsta har dessutom lite jobbigt med andningen
När jag lagar mat och är nästan klar råkar jag stöta till visiret som sitter i köksfläkten och glaset trillar ur - tusen glasbitar i maten, på bänken, på golvet....

:arghh::arghh::arghh:
:heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 277
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
245
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Vegansk efterrätt?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025