Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken j-a :turd:-dag :down:

Hästen är fortsatt halt, oförändrat sen i tisdags så på måndag blir det till att ringa vet
Båda barnen är riktigt sjuka med hosta och feber, den minsta har dessutom lite jobbigt med andningen
När jag lagar mat och är nästan klar råkar jag stöta till visiret som sitter i köksfläkten och glaset trillar ur - tusen glasbitar i maten, på bänken, på golvet....

:arghh::arghh::arghh:

Blörk :down: Hoppas det blir bättre snart :heart

Funderar över resonemanget "men det är ju framför kaminen, det torkar" när den blöta hunden hoppar upp i soffan :meh: Förvisso nyduschade så den var ju alla fall inte full i snö, den här gången alla fall.
Jaja, bara den ger fan i min soffa så :banghead:

Vilken j-a :turd:-dag :down:

Hästen är fortsatt halt, oförändrat sen i tisdags så på måndag blir det till att ringa vet
Båda barnen är riktigt sjuka med hosta och feber, den minsta har dessutom lite jobbigt med andningen
När jag lagar mat och är nästan klar råkar jag stöta till visiret som sitter i köksfläkten och glaset trillar ur - tusen glasbitar i maten, på bänken, på golvet....

:arghh::arghh::arghh:
:heart

Hemska eftermiddag.
Hämtar barnen från busstationen Norrköping.
Äldsta dottern gråter, de två andra är upprörda.
De är ledsna över att den nya manen tvingar dem att bädda på morgonen sedan stå vid sängen för inspektion och hälsa på honom.
Samtidigt så sups det en hel del i huset, och mitt ex har också börja dricka. (hon gjorde aldrig det under de 25 år vi var ihop).
Man blir orolig.

Funderar över resonemanget "men det är ju framför kaminen, det torkar" när den blöta hunden hoppar upp i soffan :meh: Förvisso nyduschade så den var ju alla fall inte full i snö, den här gången alla fall.
Jaja, bara den ger fan i min soffa så :banghead:
Hundar är ju ögontjänare. Så fort du går ut genom dörren så är han i soffan :D.

Idag var dagen jag trodde jag blivit förvirrad på riktigt. Började fundera på om jag druckit alkohol men nej, jag är nykter. Om jag blivit glömsk? Men nej, jag sopsorterar så borde komma ihåg om jag slängt massa saker. Om jag blivit utsatt för våld och tappat minnet? Men nej, jag är "hel" och minns en hel del så det uteslöt jag med.

Mellan soffan och burarna har jag alltid haft en papperskasse med massa bös i. Lite burtillbehör, "spadar" som jag använde vid rensning av burarna men när jag gav marsvinen deras dagliga dos av grönsaker nu tyckte jag att något fattades. Det var för mycket plats och en tom yta på ett ställe som annars under några månaders tid haft något stående där.

Har jag städat och lagt in papperskassen i förrådet? Nej. Ringde mamma och då fick jag svaret. Hon fick för sig att det var skräp så hon hade slängt allt. Vilket är lite ironiskt då hon om något borde veta att jag är duktig nog och sopsorterar.

Hoppet om mig var inte helt ute iaf. Det var mamma som var skyldig..:rofl:

En halvpissig dag och egentligen genompissig vecka fick idag ett helt fantastiskt bra avslut, delvis tack vare ett meddelande från en trevlig bukefalist :D Nu känner jag mig glad och pepp på livet igen och imorgon verkar det bli promenad med en god vän i strålande solsken.

Idag var dagen jag trodde jag blivit förvirrad på riktigt. Började fundera på om jag druckit alkohol men nej, jag är nykter. Om jag blivit glömsk? Men nej, jag sopsorterar så borde komma ihåg om jag slängt massa saker. Om jag blivit utsatt för våld och tappat minnet? Men nej, jag är "hel" och minns en hel del så det uteslöt jag med.

Mellan soffan och burarna har jag alltid haft en papperskasse med massa bös i. Lite burtillbehör, "spadar" som jag använde vid rensning av burarna men när jag gav marsvinen deras dagliga dos av grönsaker nu tyckte jag att något fattades. Det var för mycket plats och en tom yta på ett ställe som annars under några månaders tid haft något stående där.

Har jag städat och lagt in papperskassen i förrådet? Nej. Ringde mamma och då fick jag svaret. Hon fick för sig att det var skräp så hon hade slängt allt. Vilket är lite ironiskt då hon om något borde veta att jag är duktig nog och sopsorterar.

Hoppet om mig var inte helt ute iaf. Det var mamma som var skyldig..:rofl:

Skönt att vara oskyldig ibland :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 326
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
245
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka